עוד מחאה אנטי-ישראלית נחשפה באירוויזיון: בשעה שכולם נשאו עיניים למתמודדת האירית, במבי ת'אג, שתומכת בחרם על ישראל, ואל הזמר אריק סעדה, שעלה לבמה עם כאפייה - מסתבר שגם בקרב המתמודדים האוסטרלים הופיע על הבמה סמל של מחאה, כמעט בלי שנרגיש: פרד לאונה, שניגן בדיג'רידו, עלה לבמה כשעל חזהו מצויר חצי עיגול. כעת הוא טוען: מדובר באבטיח, כמו אימוג'י האבטיח - שהפך למזוהה עם דגל פלסטין.

בזמן הצפייה בחצי הגמר אתמול (שלישי), כנראה איש לא חשב שחצי העיגול שמצויר על גופו קשור איכשהו למחאה פרו-פלסטינית. לאונה חשף את העניין, בצירוף מילים קשות מאוד נגד ישראל, בפוסט באינסטגרם היום: "זה אבטיח על החזה שלי. מהנהר ועד הים! 200 מיליון איש צפו וחגגו בזמן שילדים חפים מפשע, אמהות ואבות מתים באלפיהם ברצח עם. אני בקטע של אנשים יהודים. ישראל זה לא יהדות. ישראל לא מייצגת את העם היהודי. אני לא בקטע של פאקינג רצח עם", הכריז.

View this post on Instagram

A post shared by Fred Leone (@fredleone)

לאונה המשיך: "סבא רבא שלי שרד 3 נסיונות טבח. המשפחות שלנו ברחבי אוסטרליה שרדו אחרי רצח עם מתמשך", סיפר הנגן האבוריג'יני. "זו הייתה החלטה אישית. מה שיקרה בעקבות זה, לא משנה כמה מזיק לקריירה שלי, תלוי רק באנשים שיש להם כוח. כל אהבתי לילדים של פלסטין. אתם יכולים לא להסכים, אבל ההיסטוריה תגנה אתכם בתור בני זונות".

ראוי לציין שלאונה הוא לא חלק מהצמד המתחרה האוסטרלי, Electric Fields - אלא נגן שליווה אותם בנגינה בכלי אבוריג'יני מסורתי. עם זאת, הצמד בחר שלא להתייחס לדבריו של לאונה ובמקום זאת להעלות פוסט על חצי הגמר אתמול, ממנו הם לא יעלו לגמר.