עשתה את העבודה: עדן גולן התמודדה בקור רוח, ובעיקר עם ביצוע שהותיר את כל אירופה ללא מילים ל"הוריקן" והעפילה לגמר האירוויזיון שיתקיים במוצאי שבת. השנה זו לא עוד תחרות וגם במשלחת הישראלית לא הסתירו את ההתרגשות מההישג יוצא הדופן. "עלינו למקום השני בהימורים בתוך שעה, זה מטורף ונגד כל הסיכויים. היינו בשעתיים של אופוריה, הלכנו לישון וקמנו. עכשיו מתחילים בחזרות לקראת הגמר", שיתף ממאלמו במאי המשלחת לתחרות יואב צפיר לגלית גוטמן וליואב לימור.

לאחר שעלתה לגמר, עדן נאלצה להתמודד במסיבת העיתונאים עם שאלה פרובוקטיבית מצד עיתונאי פולני, אם לדעתה הנוכחות שלה מסכנת את המשתתפים האחרים או את הציבור. עדן השיבה באלגנטיות כי האיגוד האירופי הכריע שישראל תשתתף ועושה הכל כדי שהתחרות תהיה בטוחה. "סגרו איתנו שלא ישאלו שאלות פוליטיות", אמר צפיר שישב על יד גולן בזמן שנשאלה ונראה כמי שרוצה לגונן עליה. "סימנתי לה שהיא לא חייבת לענות, אבל ידעתי שהיא פשוט יודעת לענות. היא ענתה תשובה גאונית, אמרה שהאחריות על האיגוד האירופי והחמיאה להם שהם עושים עבודה נפלאה. תשובה מבריקה". 

עדן כוכבת על. משקל רב נערם לה על הכתפיים, והיא מתמודדת מצוין.
"הדבר הכי טוב שקרה לנו שבחזרה הגנרלית היא חטפה בוז. אגיד את האמת היה לנו לילה מאוד קשה, נכנסו להלם. נכנסו לדיכאון שצועקים בוז, רצינו לקבור את עצמנו ובבוקר החלטנו לאמן את עדן בבוז. היא שרה בחדר וכל המשלחת צעקה בוז. בהתחלה היא הייתה נבוכה אבל אז התחילה לשיר. הרעיון היה של מיכל צפיר שיושבת אצלכם".

בזמן שהם ישבו במסיבת העיתונאים המתמודד ההולנדי הסתיר את הפנים בבד. הוא גם צעק "למה שעדן לא תענה?" לאחר שנשאלה על האיום הביטחוני.
"אין ספק שההולנדי היה פשוט מגעיל, לא אנושי. יושבת לידך בחורה בת 20, בבקשה תתנהג בהתאם ותייחס אליה. כל ישראלי שמצביע מחר בבקשה לחשוב על הנושא הזה, הוא פשוט התנהג בצורה לא נעימה. אני שמח בעיקר שתוך כדי שזה קרה הוא ירד למקום העשירי ואנחנו עלינו למקום השני".

צפיר ניסה להסביר גם את התמיכה הרבה שישראל ועדן מקבלים למרות המחאות. "הבוז היה מעורב בתשואות, ובסוף יש אפקט של ילד שמתעללים בו. עדן נתפסת כמי שמתעללים בה, עומדת על הבמה וצועקים לה בוז. הצופה הניטרלי מרגיש את זה בבית. גם באולם יש אנשים שנאבקים באלו שצועקים בוז", סיכם.

הנציג ההולנדי הוא לא היחיד שמסתבך עם עדן והישראלים. קרייה, כוכב האירוויזיון שסיים בשנה שעברה את התחרות במקום שני, הצטלם אתמול לסרטון מאחורי הקלעים יחד עם הנציגה הישראלית. אלא שזמן קצר לאחר שפורסם התברר שהוא דורש להוריד את הסרטון כי הוא לא ידע שזה מצולם. "קריה ראה שאנשי הדיגיטל של עדן מצלמים ואפילו חייך למצלמה, אבל אחרי זמן קצר איש אבטחה מהמשלחת הפינית הגיע ודרש בתוקף למחוק", טענו במשלחת הישראלית.