אתמול (שלישי) התקיים גמר "הכוכב הבא", ועדן גולן נבחרה להיות הנציגה הישראלית לתחרות האירוויזיון 2024 במאלמו, שוודיה. לייצג את ישראל באירוויזיון יהיה קשה מתמיד השנה, כשמדינות רבות מאיימות להחרים אותנו או להחרים את התחרות כליל במידה וישראל תשתתף - ואכן, מעריצי אירוויזיון רבים סיקרו את הבחירה בגולן, והתגובות השליליות לא איחרו להגיע.

חשבון הטוויטר הרשמי של תחרות האירוויזיון הכריז אתמול על הבחירה בגולן לייצוג ישראל, ולצד תגובות מפרגנות, ספג הפוסט גם תגובות שליליות רבות. "אני לא שמה ז**, אני הולכת להרוס את החיים לבחורה הזאת", כתבה בדרמטיות עוקבת אחת. "זה מוסר כפול פתטי, את רוסיה מחרימים ובצדק מהשתתפות באירוויזיון, אבל מדינה אחרת שמבצעת רצח עם זוכה להשתתף... מקווה שנראה את זה שוב", כתב עוקב אחר בצירוף התמונה של להקת הטארי, הנציגים האיסלנדים שהניפו דגל פלסטין באירוויזיון 2019 בישראל.

נזכיר שאיגוד השידור האירופי הבהיר כבר לפני מספר חודשים, בתגובה למחאות האנטי-ישראליות ש"תחרות האירוויזיון היא לא תחרות בין מדינות, אלא בין גופי שידור, ותאגיד השידור הישראלי (כאן) עומד בקריטריונים". אולי מסיבה זו מנסים מעריצי אירוויזיון אנטי-ישראלים להעליל גם על תאגיד השידור הישראלי: בתגובה לפרסום על הבחירה בגולן, רבים מהם פרסמו את השיר של "מקהלת ילדי עוטף עזה" וטענו שמדובר בשיר שהופק על ידי התאגיד. "זו פרופגנדה לרצח עם", כתב אחד מהם, "לאיגוד השידור האירופי לא אכפת מהכללים של עצמו".

נכון לכתיבת שורות אלה, הבחירה בעדן גולן לא השפיעה על המיקום של ישראל בטבלאות הימורי האירוויזיון: ישראל עדיין ניצבת במקום החמישי - וייתכן שלא יהיה שינוי ממשי במיקום שלנו עד לאחר בחירת השיר שגולן תשיר בתחרות. במקום הראשון נמצאת נכון לכתיבת שורות אלה אוקראינה, ומתחתיה בריטניה.