בשנה שעברה, נועה קירל הסתחבקה עם רבים מכוכבי האירוויזיון: הזוכה השוודית לורין, המתמודד הפיני קארייה והמתמודדת הנורווגית אלסנדרה, שעל פי דיווחים הייתה אמורה אפילו להגיע לישראל ולהתארח בהופעה של נועה קירל בפארק הירקון. אבל הערב, שלושת כוכבי העבר פרשו בזה אחר זה מחלקם בגמר אירוויזיון 2024. בתגובה קירל תקפה אותם בסטורי: הזמרת העלתה קולאז' של תמונות שלה עם שלושתם והוסיפה: "מוזיקה היא מוזיקה - אין מקום לאנטישמיות".

כזכור, לורין הודיעה, על פי דיווח של עיתון הסאן, כי במידה וישראל תזכה בתחרות - היא לא תהיה מוכנה להעניק לעדן גולן את הפרס, כמחאה על המלחמה המתמשכת בעזה. גורם סיפר לעיתון הסאן: "לורין מתכננת להבהיר היטב את העמדה שלה לגבי ישראל - במידה וישראל תזכה בתחרות, היא תניח בזהירות את הפרס ותרד מהבמה לפני שיזמינו את ישראל לקבל את הפרס - במקום לתת אותו אישית".

קארייה, הכוכב הפיני שהגיע למקום השני באירוויזיון 2023 עם צ'ה צ'ה צ'ה, היה אמור להגיש היום את נקודות השופטים מטעם פינלנד - אך החליט לפרוש. "החלטתי לא להשתתף בתור הדובר של פינלנד היום בגמרה האירוויזיון. לחלק את הנקודות הלילה לא מרגיש נכון", כתב. לא ברורה הסיבה המדויקת בגללה החליט לפרוש - ייתכן שמדובר במחאה בגלל ההדחה של המתמודד ההולנדי, יוסט קליין, וייתכן כי מדובר במחאה על המלחמה בעזה.

לפני קארייה, אלסנדרה מלה, שהגיעה למקום החמישי באירוויזיון 2023, הודיעה שהחליטה לפרוש מהענקת הנקודות של נורווגיה כמחאה על "רצח העם בעזה". בסרטון שפרסמה היום סיפרה אלסנדרה: "היום, הייתי אמורה להעניק את הניקוד של נורווגיה במהלך גמר האירוויזיון. למרות שאני שמחה על ההזדמנות לכך, החלטתי לפרוש. 'מאוחדים על ידי המוזיקה', מוטו האירוויזיון, הוא הסיבה שלי לעשות מוזיקה - לאחד בין אנשים ולקרב אותם. אבל כרגע מדובר במילים ריקות", הסבירה את החלטתה.