אלון אמיר, סופר ואיש יח"צ, היה אמור לשפוט היום (שבת) בתחרות קדם האירוויזיון של אסטוניה - אבל עשרה ימים לפני המועד קיבל הודעה כי יוותרו על שירותיו בגלל היותו ישראלי. בראיון ל-mako הוא מספר: "אם יביאו שופט ישראלי זה יעשה בלאגן, אני מבין אותם".

אלון אמיר קיבל את ההזמנה להיות שופט בקדם-אירוויזיון האסטוני לפני כשלושה שבועות - תפקיד שכבר מילא מספר פעמים במספר מדינות. "זה לא משהו שנעשה ברוע, היו כוונות טובות מצד ההפקה האסטונית", מספר אמיר.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "כשקיבלתי את ההזמנה חשבתי לעצמי שהם מאוד אמיצים להזמין ישראלי בתקופה כזאת... צוות ההפקה המקסים רצה אותי אבל הנהלת הטלוויזיה האסטונית הטילה וטו כי זה יביא אש לא רצויה לכיוונם". בשיחה עם mako הוא מדגיש: "אני בהחלט מבין אותם. מתבאס ברמה האישית אבל מבין את הרצון להימנע מזה".

לא מדובר בביטול הראשון שחווה אמיר רק בשל היותו ישראלי. ספרו החדש, "זה מה יש", היה אמור לצאת גם באירופה - אך בוטל עקב המלחמה: "יהיה קשה לשווק ספר ישראלי באירופה כרגע", הוא אומר. בפוסט הפייסבוק שפרסם אמיר הוא סיכם: "בהצלחה למשלחת הישראלית. קל זה לא הולך להיות".