ישראל יורדת מהפסגה: האם יש לישראל סיכוי לזכות באירוויזיון 2024? אם הייתם שואלים אותנו לפני חודש, התשובה הייתה כן - רובן המוחלט של טבלאות ההימורים ניבאו לישראל את הזכייה במקום הראשון בתחרות הזמר האירופאית, וזה לפני שחשפנו שיר או אפילו נציג או נציגה לתחרות - שייבחרו, כידוע, בעונה הנוכחית של "הכוכב הבא". בשבוע האחרון ירדה ישראל מהפסגה: אל המקום הראשון בטבלאות ההימורים זינקה בריטניה. הממלכה המאוחדת חשפה אתמול (שני) את המתמודד שלה לתחרות: אולי אלכסנדר, סולן להקת הפופ המצליחה Years & Years ושחקן.

באירוויזיון 2023 הגיעה בריטניה למקום לפני-אחרון, בהשפלה מביכה במגרש הביתי שלה, בליברפול. מיי מולר, הנציגה הבריטית, הגיעה עם השיר I Wrote a Song - אבל השיר שכתבה לא עזר לה. זאת לאחר שב-2022 הגיעו הבריטים למקום השני והמרשים עם השיר Space Man של סאם ריידר. כנראה שמעריצי האירוויזיון מסתכלים על הכוכב הגדול שמגיע לייצג את בריטניה ומעריכים שאלכסנדר יביא את הממלכה עד למקום הראשון. ישראל, שקיבלה הרבה סימפתיה עקב המתקפה הרצחנית של חמאס בשבעה באוקטובר ועקב ההצלחה של Unicorn בשנה שעברה, יורדת למקום השני, ואחריה אוקראינה, איטליה ושוודיה.

כזכור, באירוויזיון 2023 הובילה נועה קירל את ישראל למקום השלישי בתחרות האירוויזיון, עם 185 נקודות מהקהל ו-177 מהשופטים. השופטים נתנו ל-Unicorn של קירל יותר נקודות מלמקום השני, "צ'ה צ'ה צ'ה" של פינלנד - אבל בקולות הקהל פינלנד ניצחה בענק, עם 376 נקודות - יותר מכל שיר אחר באותה שנה. נכון ל-2024, המדינות שחשפו עד עתה את המתמודדים שלהן הן בריטניה, צרפת, יוון, הולנד, בלגיה, קפריסין, סלובניה וצ'כיה.

בנוסף, תאגיד השידור השוודי חשף היום (שלישי) את במת אירוויזיון 2024, שיתקיים בעיר מאלמו. העיצוב של הבמה כולל עיצוב עתידני ואורות בגווני כחול וסגול.

במת האירוויזיון (צילום: Eurovision)
במת האירוויזיון, 2024 | צילום: Eurovision
במת האירוויזיון 2024 (צילום: Eurovision)
במת האירוויזיון 2024 | צילום: Eurovision