כוכבת האירוויזיון האוסטרלית נגד ישראל: מונטיין, שייצגה את אוסטרליה באירוויזיון 2021, יוצאת נגד ישראל בפוסט תקיף באינסטגרם, ומתייצבת לצידה של הנציגה הצרפתית באירוויזיון 2023 - לה זארה, שתקפה גם היא את ישראל לאחרונה. "אני ולה זארה הראשונות לחתום על העצומה שקוראת להחרים את ישראל מהאירוויזיון", הכריזה, והתייחסה לעצומה שהתחילה יוצרת התוכן EuroQuision, שיצאה נגד ישראל בחודשים האחרונים.

"התחרות פעלה נגד רוסיה כשהם פלשו לאוקראינה ואין סיבה שלא יעשו את אותו הדבר עם ישראל", המשיכה מונטיין, "מדינה שביצעה מעשים אכזריים וזוועות מרובות לא רק מאז אוקטובר 2023 אלא מאז הנכבה ב-1948. אנחנו מביטים עכשיו על נכבה שנייה בזמן אמת", קבעה הזמרת. "חוסר אנושיות כזה אינו חלק מרוח האירוויזיון, מדובר, אחרי הכל, בתחרות שירים שנוצרה מהרצון לאחד בין אומות באהבה ושיתוף פעולה. אתה לא זוכה להיות חלק מאירוע כזה כשאתה רוצח אזרחים וילדים בכמויות", הוסיפה מונטיין.

View this post on Instagram

A post shared by montaigne (@actualmontaigne)

"בבקשה חתמו על העצומה אם תרצו לקחת חלק - סולידרית לנצח", סיכמה הזמרת האוסטרלית. מונטיין זכתה לתגובות תומכות - אבל גם לביקורת חריפה מצד עוקביה בעקבות דבריה. "זה ממש מגעיל מצידך", כתב לה עוקב אחד, "יש לך זכות לדעה אם את רוצה לתמוך בפלסטין או בחמאס... אבל להגיד שאת לא רוצה לתת למוזיקאים ישראלים חשיפה רק בגלל הפעולות של מנהיגים פוליטיים זה פשוט להעניש את קהילת האמנות הישראלית. הפוסט הזה מרגיש יותר נקמני מאשר אינפורמטיבי". גולש אחר תהה: "כמה חמאס משלמים לך?".

כאמור, מונטיין מצטרפת למתקפה דומה שהגיעה מצידה של לה זארה, המתמודדת הצרפתייה מאירוויזיון 2023 בליברפול. לפני כשבוע ביקשה לה זארה מעוקביה להצטרף לקריאות חרם על ישראל: "לצערי אנחנו חוזים שוב בטבח, רצח עם של הפלסטינים והתקפות בגדה המערבית ובלבנון. אנחנו רואים ניסיון מחושב ומכוון לשלוט על האזור", כתבה. איגוד השידור האירופי הבהיר כי ישראל תשתתף באירוויזיון 2024, אבל לאור המחאות מצד משתתפי עבר וכן מאיגודי אמנים של מגוון מדינות - אין ספק שזו תהיה תחרות מתוחה.