אלסנדרה מלה הייתה הנציגה הנורווגית באירוויזיון 2023, בשנה שעברה - וזכתה במקום החמישי, וכן להצלחה בישראל, כולל בהיטליסט - מצעד המוזיקה של ישראל עם Queen of Kings. היא הייתה אמורה להציג את ניקוד השופטים מצד נורווגיה בגמר האירוויזיון הערב (שבת) - אך החליטה לפרוש כמחאה על "רצח העם בעזה".

בסרטון שפרסמה סיפרה אלסנדרה: "היום, הייתי אמורה להעניק את הניקוד של נורווגיה במהלך גמר האירוויזיון. למרות שאני שמחה על ההזדמנות לכך, החלטתי לפרוש. 'מאוחדים על ידי המוזיקה', מוטו האירוויזיון, הוא הסיבה שלי לעשות מוזיקה - לאחד בין אנשים ולקרב אותם. אבל כרגע מדובר במילים ריקות", הסבירה את החלטתה.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Alessandra‎‏ (@‏‎alessandram02‎‏)‎‏

"יש רצח עם שמתחולל. אני מבקשת מכם לפתוח את העיניים ואת הלב שלכם, תנו לאהבה להוביל אתכם לאמת. היא ממש מולכם. שחררו את פלסטין", סיכמה. הפוסט של אלסנדרה, שעלה לפני כ-50 דקות, זכה בינתיים ל-20 אלף לייקים, והאפשרות להגיב עליו נחסמה.

על פי דיווחים במאי 2023, אלסנדרה הייתה אמורה להתארח בהופעתה של נועה קירל בפארק הירקון בשנה שעברה - אך האירוח לא יצא לפועל מעולם. כשנשאלה על כך בראיון ל-mako סיפרה: "אני אשמח כמובן, אני מעריצה שלה"