החשש הכי גדול של איגוד השידור האירופי היה פרובוקציות במקרה הטוב ומחאות במקרה הרע מצד המתמודדים בגמר אירוויזיון 2024. למזלם, זה נגמר טוב. אחרי סוף שבוע סוער מאוד שכלל את ההדחה של יוסט קליין, המתמודד ההולנדי שככל הנראה תקף צלמת באחת מהחזרות, ואיכשהו האשמה נפלה על ישראל - בגמר עצמו הסתפקנו ברגעים קטנים שכנראה גרמו למתמודדים להרגיש טוב עם עצמם. ואלה שמות.

בסוף הביצוע של במבי ת'אג, שרגע לפני הגמר חשפה את הקטע מאחורי הקלעים שבו אמרו לה להוריד את הכיתוב "הפסקת אש" מהפנים - צעק.ה: "האהבה תמיד תגבור על השנאה", אבל זה עדיין לא החלק המעניין. על הציפורניים של במבי, היו מודבקים מפתחות, שמסלמים במאבק הפלסטיני את המפתחות לבתים שישראל כבשה - ואת הציפייה לחזור אליהם בחזרה. זה לא נגמר בזה, כי תמיד אפשר להיות עוד קטנוניים: את הגרין רום האירי עיטרו כריות בצורת אבטיח, האמוג'י שמזוהה עם פרו-פלסטיניים.

לאורך כל הערב דאגנו לפרובוקציות מהכיוון של שוויץ או יוון, אבל דווקא יולנדה מפורטוגל עלתה עם ציפורניים צבועות ככאפייה (העיתונאים הישראלים התאחדו בהגשת שאילתא לאיגוד השידור האירופי). בסוף הביצוע שלה צעקה Peace will prevail - השלום ינצח. בשביל למזער נזקים, הביצוע שלה מהערב לא עלה לעמודי הסושיאל כנהוג, אלא השתמשו בביצוע מחזרה גנרלית ללא בחירת הלק המוסרית. כשפורטוגל קיבלה דוז פואה, יולנדה דאגה טוב מאוד להראות את הציפורניים שלה לכל היבשת. היו עוד כל מיני נציגי מדינות שהעניקו ניקוד וניסו להתחכם עם מסרים על חולצות או דיבורים חמודים על שלום, אבל עם כל הכבוד, זה לא מספיק היה מעניין.

עם כמות הדרמות שהתרחשו מאחורי הקלעים, זה הרגיש שהאירוויזיון השנה היה יותר WWE (פייר, במבי קצת מזכירה את האנדרטייקר) ופחות תחרות שירים. לורין איימה שאם ישראל תזכה - היא לא תעניק את הפרס לעדן גולן, אלסנדרה, אהובת הישראלים לשעבר, וקארייה הפיני, שחגג עם נועה בשנה שעברה בליברפול - הודיעו בנפרד שהם פורשים מההשתתפות בחלק שלהם בגמר ולא יעניקו את הניקוד של המדינות שלהם. ליטרלי, הפסד שלהם. לא בלתי מעניין: בזמן הביצוע של עדן עם "הוריקן" באולם העיתונאים נרשמה יציאה של עשרות עיתונאים בתחילת השיר, והם חזרו בסופו.

אגב, חוץ מהבוז בביצוע של עדן, אליו כבר התרגלנו, המחאה הכי גדולה הייתה כשהמפקח של התחרות, מרטין אוסטרדהל, הגיש בעצמו את הניקוד בשם הולנד, אחרי שהם בחרו לפרוש לחלוטין מההשתתפות, חטף בוז כל כך צורם שלרגע חשבנו שזה תת אלוף דניאל הגרי.