אף אמן מתמודד בתחרות האירוויזיון של 2024 לא הודיע עדיין כי יבטל את השתתפותו בתחרות בגלל המלחמה בעזה - אבל אמנים נוספים שיופיעו במסגרת שבוע האירוויזיון במאלמו, שוודיה, מתחילים להכריז על ביטולים במחאה נגד ישראל. "מדינה", צמד שוודי שהגיע למקום השני בקדם-אירוויזיון בשוודיה, הודיע אתמול כי לא ישתתף באירועי התחרות במאלמו. הסיבה, לפי דיווחים בכלי תקשורת שוודיים, היא הלחימה הישראלית בעזה.

"מדינה" עצמם לא סיפקו הסבר לביטול - אבל שני חברי הצמד, עלי ג'מאלי וסמי רקיק, החליטו לא להשתתף בגלל דעותיהם הפרו-פלסטיניות. "אני יודעת שלא צריך לשבח אותם על זה שהם תומכים בזכויות אדם בסיסיות, אבל אני באמת אוהבת כמה הם פרו-פלסטינים באופן בלתי מתנצל ותמיד היו", כתבה משתמשת אחת בטוויטר.

View this post on Instagram

A post shared by TARABBAND - طرباند (@tarabband)

"מדינה" הם לא היחידים: גם "טראבנד", הרכב שוודי נוסף שהיה אמור להופיע באירועי האירוויזיון במאלמו בחודש מאי, הודיע כי לא ייקח חלק בגלל המלחמה. "טראבנד תמיד יעמדו למען שלום, חופש וזכויות אדם", נכתב בדף האינסטגרם של הלהקה.

בשעה שאירוויזיון 2024 הולך ומתקרב, קיימת החרפה באמצעי האבטחה בתחרות, בין היתר בגלל פיגוע הטרור הגדול במוסקבה בחודש שעבר. אתמול (שלישי) פרסם איגוד השידור האירופאי, האחראי על התחרות, הודעה חריגה ובה הכריז: "אנחנו מתנגדים לכל צורה של התעללות או הטרדה של המתמודדים בתחרות, באינטרנט או מחוצה לו. אנחנו מחויבים ליצירת סביבה בטוחה. אנחנו קוראים לדיאלוג מפרה ולתמיכה באומנים, כדי שהמוזיקה תוכל לאחד בינינו".