נועה קירל נחתה לפני שעה קלה בשדה התעופה בן גוריון, מלווה בהוריה ובחברי המשלחת הישראלית, וסיכמה את המסע שלה לאירוויזיון שהחל לפני חודשים ארוכים והסתיים במוצאי שבת עם המקום השלישי והמכובד מאוד.

"כיף לחזור הביתה אחרי הרבה זמן, ועוד לחזור בתחושת גאווה מאוד גדולה", אמרה קירל למעריצים והעיתונאים שחיכו לה בשדה, "עשינו את זה, עברנו את המשימה הזאת והגענו למקום השלישי - שזה מעבר לציפיות שלי ומאוד מכובד. מעבר לכך, לשים את ישראל על המפה, על הבמה הכי גדולה בעולם, הייתה לי הזכות והכבוד. זו חוויה מטורפת שלא אשכח אותה בחיים. אין כיף יותר גדול מלחזור לארץ, לראות את כל זה ולקבל את כל האהבה".

"בשבועיים האחרונים עם ישראל היה תמיד מאחוריי, זו התחושה הכי מדהימה בעולם. זה הדבר הכי מרגש וגדול שעשיתי, ללכת ככה עם הדגל, לייצג את המדינה. אני עם דמעות בעיניים בכל פעם מחדש. תודה על האהבה והתמיכה, כי בלי זה לא הייתי יכולה לעשות את זה. זה מעמד מאוד מלחיץ ומאוד קשוח, אבל עם התמיכה של עם ישראל מאחוריי זו הפכה להיות חוויה כל כך מדהימה".

מה דעתך על המנצחת לורין?
"היו שירים מדהימים, גם השוודי, לורין שזכתה מדהימה ולהיות מתחתיה זה מטורף. היא אחד הדברים הכי גדולים שיצאו מהאירוויזיון בכל הזמנים. להיות שם בגיל כל כך צעיר זה כבוד כל כך גדול, ובכלל לעמוד על הבמה הזאת ולהגיע למקום השלישי. זה מעבר לכל דמיון".

היו רגעים שהיינו בטוחים שתיקחי את המקום הראשון.
"כל דבר צריך לקרות בדיוק איך שהוא. אני ממש מרוצה, כי באמת נתתי ביצוע מכל הלב ומכל הנשמה. היה לי חשוב לייצג בכבוד".

את נוסעת מפה לחופשה.
"חופשה קצרה של יומיים וחצי. צריך, לא? נראה לי מגיע לי. חופשה לגוף, לברכיים, לכתפיים. זה חשוב לקחת שנייה ברייק, לעכל את הכל, להבין את הכל, ולנוח טיפה. ממש טיפה".

מה הבמה הבאה שלך?
"לא יודעת. אם הייתם אומרים לי לפני שנה שאעשה אירוויזיון, אני בטוחה שהייתי צוחקת ולא מאמינה שזה יקרה. אז לסיים במקום השלישי? עברתי שם חוויות מטורפות ממש, בימים האחרונים לא הצלחתי ללכת ברחוב. אנשים הצטלמו איתי וצעקו את השם שלי. זו תחושה בלתי נתפסת. אי אפשר לדעת מה תהיה הבמה הבאה, רק לחלום, לדמיין, לייצר מציאות ולעבוד קשה".