באירוע "השטיח הטורקיז" של אירוויזיון 2023, שהתקיימו אתמול (ראשון), רבים שמו לב למתמודד הסרבי, לוק בלאק, שענד סרט שחור – אבל לא ידעו מה עומד מאחוריו. הסיבה לסרט היא טראגית: שני מקרי ירי קטלניים שגבו את חייהם של 16 בני אדם בסרביה בשבוע האחרון.

בלאק גילה על הטרגדיה שפקדה את ארצו כאשר היה כבר בליברפול, בחזרות האינטנסיביות לתחרות השירים האירופית. על מקרה הירי הראשון גילה רגע לפני שעמד לעלות לבמה לחזרה מצולמת. "הרגשתי כל כך הרבה ייסורים וזעם", סיפר לבלוג האירוויזיון wiwibloggs. "השתגעתי באמת, הייתי בטוח שאני הולך לשבור את המצלמה".



על פי טבלאות ההימורים של האירוויזיון, הנציג הסרבי צפוי לסיים במקום ה-17 בתחרות. שירו של בלאק Samo Mi Se Spava (בתרגום לעברית: "אני רק רוצה לישון") נכתב כבר לפני כ-3 שנים, בראשית תקופת הבידודים והקורונה. השיר מדבר על ניתוק מהעולם על רצון לברוח מהכל ופשוט לישון ולהתעלם מהקשיים שבחוץ.

לאור האווירה האלימה בסרביה, המילים שלו מקבלות משמעות נוספת ורלוונטית גם 3 שנים אחרי שנכתב: "בלי תקווה המצפון הולך לישון\בזמן שהעולם נשרף\החושך ממשיך\ההיגיון ישן\בזמן שהעולם נשרף". בלאק יהיה המופיע השלישי בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון, שישה שירים לפני ישראל. הנה כל מה שצריך לדעת על חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2023, שייערך מחר.