נציגת ישראל לאירוויזיון, נועה קירל, נחתה הבוקר (שני) בשדה התעופה בן גוריון והתקבלה בתשואות על ידי המעריצים. בעוד שהוריה אילנה ואמיר וחברי המשלחת הישראלית נסעו מיד לביתם, הזמרת המריאה בו במקום לחופשה פרטית קצרה בשביל לנוח ולהתאושש ממה שעבר עליה בליברפול בימים האחרונים.

אחרי חודשים ארוכים של עבודה מאומצת, נועה סיימה במקום השלישי. ב"חדשות הבוקר" סיפרו הוריה מה היה נדרש כדי שתנצח בתחרות. "פחות שנאת ישראל ופחות קומבינות הצבעה, שלא הבנו אותן עד לרגע ההצבעה", השיב אמיר, "הסקנדינביות נותנות אחת לשנייה ופחות אוהבות את ישראל. למרות זאת, ואף על פי זאת, הגענו למקום השלישי".

"זה מכובד מאוד, מטורף. אנחנו מרוצים מאוד", סיפרה אילנה, "נועה נתנה שם הופעה מטורפת. אני בהתרגשות כרגע, כי נועה יצאה כרגע מהשדה - איזו אהבה, מטורף מה שהלך פה. איזו קבלת פנים, איזה תענוג". אמיר הוסיף, "זה ההישג האמיתי, האחדות שהיא הצליחה לגרום אפילו לתקופה קצרה. זה כיף גדול".

איך התחושות שלכם?
אמיר: "אנחנו נוחתים בתחושות מצוינות. נועה עשתה את מה שהיא הייתה אמורה לעשות, השיגה את המטרה. הכל הלך בדרך הכי נכונה, הכל היה מדויק, הכל היה טוב, אפס טעויות. נשאר לנו רק לחייך".

האמנתם שהיא תזכה לכזה חיבוק גדול ותהפוך לאייקון גדול עוד יותר?
"לא בקנה מידה שראינו. זה מעבר למצופה. זה ההישג, ולכן אנחנו מרוצים מאוד וממשיכים לפרויקטים הבאים".

אילנה, את עשית עם נועה שיחות מוטיבציה רבות. איך לבחורה צעירה יש חוסן כזה?
"היא ילדה מדהימה. יש לה נכונות לקבל דברים, לשמוע ולשנות. היו בינינו שיחות ממש על הבוקר, פתחנו את היום עם שיחות, וסיימנו את הלילה עם שיחות ועידודים. עברנו מסע מטורף, מסע של אמא וילדה. כל הקבוצה שהייתה איתנו, כל האנשים שסובבים אותה, זה היה מדהים. חווינו חוויה מטורפת".

מה אמרתם לה אחרי שהבנתם שלא יהיה מקום ראשון?
אילנה: "לפני שעלתה לבמה אמרתי לה: את נכנסת ברגל ימין ואומרת, 'אני הולכת ליהנות עכשיו מכל הטירוף הזה'. כשזה נגמר בצורה כזאת, כשבהתחלה ראינו שנועה מקום ראשון ופתאום זה, אמרתי לה: נועה, זה מכובד ביותר. הגעת לכזאת רמה בארץ שאוהבים אותך ומטורפים עלייך, שזה כבר לא משנה באיזה מקום זה. היא נתנה את כל כולה, פשוט אלופה".
אמיר: "יותר ממה שהיא עשתה, היא לא הייתה יכולה לעשות. מעבר לזה, זה לא היה תלוי בנו. אנחנו מרוצים מאוד. רוצים לציין שהיה סביבנו צוות מטורף: רוברטו שתמך מאחורה וניווט את הספינה, אנשי התאגיד ואנשי המקצוע. דורון מדלי, המרגיע הלאומי".

איך היא נשארת כך עם הרגליים על הקרקע, לא מסרבת לאף סלפי?
אמיר: "היא מבינה את המקום שלה, את הגודל ומה שהיא צריכה לעשות. היא עושה את זה מאהבה. כשאתה עושה את זה מאהבה, אתה גם מקבל. יש לה הערכה גבוהה מאוד לדבר הזה".
אילנה: "היא כל פעם מתרגשת מאהבת הקהל ומאהבת המעריצים".