להקת Let 3 נבחרה לפני כשבוע לייצג את קרואטיה באירוויזיון 2023. הרכב הרוק יתחרה בחצי הגמר הראשון (ב-9 במאי) מול נועה קירל ו"יוניקורן" הישראלי עם השיר הביזארי לחלוטין, Mama ŠČ!. חברי הלהקה עלו לבמה עם איפור כבד, כובעי גנרלים ושפמים תואמים בזמן שהם שרים על ארמגדון, טילים וטרקטור.

השפן והאיפור הזכיר לנו את הדיקטטור הנורא מכל, אבל מתברר שזה לאו דווקא מה שחברי הלהקה כיוונו אליו. בראיון שקיימו עם גוף התקשורת המקומי, "פרסינג" (Pressing), טענו שמדובר בשיר אנטי מלחמתי שמכוון לוולדימיר פוטין, שפלש עם צבא רוסיה לאוקראינה. הם לועגים בשיר להתנהגות הילדותית של דיקטטורים. אם האזנתם כבר לשיר, שמעתם את המילה טרקטור חוזרת על עצמה.

בתקשורת הקרואטית טוענים שהטרקטור הוא בעצם מטפורה לרודן הבלרוסי אלכסנדר לוקשנקו, בעל בריתו של פוטין. ביום הולדתו ה-70 של נשיא רוסיה באוקטובר האחרון, לוקשנקו העניק לו טרקטור במתנה. בשיר הם מכנים את שניהם פסיכופתים.

את המילים של השיר המושקע לא תמצאו כנראה בשירונט, אז הנה הם כאן:

[בית 1]
אמא קנתה טרקטור, שצ'
אמא קנתה טרקטור, שצ'
אמא קנתה טרקטור
קבוע-נינה, ארמגדון, נונה, שצ'
אמא קנתה טרקטור, שצ'
אמא קנתה טרקטור, שצ'
אמא קנתה טרקטור
קבוע-נינה, ארמגדון, נונה
טְרַקטוֹר

[בית 2]
אמא נישקה אידיוט, כלבה
אמא נישקה אידיוט, כלבה
אמא נישקה את המטומטם
קבוע-נינה, ארמגדון, נונה

[פזמון]
אמא, אמא, אמא, אני הולך לשחק
אמא, אני הולך למלחמה

 

[בית 3]
אמא נישקה אידיוט, כלבה
אמא נישקה אידיוט, כלבה
אמא נישקה את המטומטם
קבוע-נינה, ארמגדון, נונה

 

"לט 3" כאמור יתחרו עם נועה קירל בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2023, שיתקיים בליברפול ב-9 במאי. נכון לעכשיו, ישראל ו"יוניקורן" נמצאים במקום השביעי בהימורים הרשמיים, עוד לפני שמישהו שמע את השיר. זה כמובן לא אומר עדיין כלום, אבל כן משמח לדעת שמישהו באירופה מסתכל עלינו.

דורון מדלי, ראש הצוות הישראלי, הגיב בשבוע שעבר לראשונה, בשיחה עם mako, על המיקום הגבוה בשם כל המשלחת: "אנחנו מאושרים על המקום שלנו בהימורים ובעיקר על העניין והסקרנות שנועה קירל ויוניקורן מייצרים בישראל ובאירופה. בעיניי, מקומה של ישראל הוא בטופ של האירוויזיון".

"התגובות וההתרגשות שמגיעות אלינו נותנות לנו מוטיבציה אדירה כצוות, להכין ייצוג בלתי נשכח של נועה באירוויזיון ולהפוך לעוד חלק בשרשרת הרגעים הבלתי נשכחים של ישראל באירוויזיון לאורך ההיסטוריה", שיתף, "במיוחד בשנה שאנחנו חוגגים 50 שנה לפעם הראשונה שישראל השתתפה בתחרות עם אילנית ו'אי שם'".