מעל לכל המתמודדים באירווזיון 2023 (ואפילו מעל ישראל, סליחה נועה), שני שירים בלטו כמועמדים אפשריים לזכייה: "צ'ה צ'ה צ'ה" המדבק של קארייה מפינלנד, ו"טאטו" של לורין משוודיה, שבסוף קטף את המקום הראשון. אולם עבור מעריצים רבים גם המקום השני והמכובד לא מספיק, וצופים רבים טוענים: פינלנד נשדדה. תחת ההאשטג #FinlandWasRobbed מאות עוקבים יוצאים נגד קולות השופטים, שהעניקו לפינלנד 150 נקודות בלבד - פחות משהעניקו לשוודיה, לישראל ולאיטליה.

כאשר מסתכלים על קולות הקהל בלבד, הניצחון של פינלנד נראה ברור עוד יותר: הקהל הרעיף האהבה על "צ'ה צ'ה צ'ה" ונתן לקארייה לא פחות מ-376 נקודות, לעומת 243 קולות שהעניק לשוודיה המנצחת. "השיר של פינלנד היה מקורי, באמת משהו שונה, והושר בשפה שלהם", כתב צופה מתוסכל בטוויטר, "הם היו צריכים לזכות, אני אכעס על זה לנצח". "פינלנד נשדדה, אז חסמתי את איקאה ו-H&M", כתבה צופה אחרת. אנחנו לא בטוחים שזה יועיל, אבל כנראה גם לא יזיק. "העובדה שהקהל צעק "צ'ה צ'ה צ'ה" כששוודיה ניצחה מראה לכם מי המנצח האמיתי", כתב צופה נוסף. בסרטון שפורסם בטיקטוק נראה קארייה רגעים ספורים אחרי תום התחרות, כשהוא נראה מותש ועם דמעות בעיניו, מתחבק ומדבר עם חברי המשלחת שלו ועם חברי המשלחת האסטונית. "הבאת את הציון השני הכי טוב של פינלנד אי פעם!" אמרה לו בהתרגשות חברתו. "לא עשיתי כמיטב יכולתי", הוא אמר, עם פרצוף מאוכזב, "קשה לי מאוד", סיכם.

@uudenmusiikinkilpailu KIITOS KÄÄRIJÄ, teit juuri viisuhistoriaa ja annoit meille ikimuistoisen viisukevään! ❤️ #Eurovision2023 #chachacha ♬ alkuperäinen ääni - yle_umk




אחרים הלכו צעד נוסף קדימה וטענו: לא רק שלפינלנד הגיעו יותר נקודות - זו הייתה בחירה מודעת ומתואמת של השופטים כדי שבשנת 2024, שנת ה-50 לזכייה של להקת אבבא באירוויזיון, התחרות תחזור למולדתם בשוודיה. "אתם נותנים וייב רציני של 'אנחנו חייבים לקיים את התחרות בשוודיה בשנה הבאה'", השיב עוקב לחשבון הטוויטר הרשמי של האירוויזיון. 

בשירותי הסטרימינג והוידיאו, כמו בתחרות הרשמית, שוודיה מנצחת. "צ'ה צ'ה צ'ה" עומד נכון לכתיבת שורות אלו על 22 מיליון השמעות בספוטיפיי, בעוד ש"טאטו" עוקף אותו בקלות עם 58 מיליון האזנות. ביוטיוב, ביצוע הגמר של פינלנד זכה למספר המרשים של 1.1 מיליון צפיות אחרי 10 שעות בלבד באוויר - אך שוודיה מכפילה את המספר עם 2.4 מיליון צפיות.

blockquote class="twitter-tweet">

#EUROVISION2023 #FinlandWasRobbed pic.twitter.com/BQQadlqkmm

— Plant (@plantmama56) May 14, 2023