אחד האירועים הגדולים בתעשיית הבידור שעמדו בפני סכנת ביטול בעקבות התפשטות נגיף הקורונה היה ללא ספק האירוויזיון. תחרות השירה האירופית, שנחשבת לאחד האירועים הטלוויזיונים הנצפים ביותר מדי שנה, תוכננה להתקיים במאי הקרוב בעיר רוטרדם שבהולנד, ועד תחילת השבוע נראה שהיה שמארגני האירוע ממשיכים כרגיל.

אלא שהיום, לאחר לחצים רבים מצד מעריצים בכל אירופה ובכלל, הוחלט סופית לבטל את התחרות השנה, לאחר ההבנה שהתפרצות וירוס הקורונה לא צפויה להיעצר בקרוב.

למרות שרבים טענו כי ביטול התחרות הוא בלתי נמנע, גורמים במשרד התיירות ההולנדי האמינו כי בחודשיים הקרובים המצב היה עשוי להשתפר, ולכן ההודעה רשמית על אפשרות של ביטול לא הייתה אמורה להגיע מהגופים האחראים על האירוע עד לחודש הבא  - אלא שהיום כאמור הוחלט סופית כי התחרות תבוטל.

לאחר התייעצות ממושכת, קיבלו ארגון ה-EBU וגוף השידור ההולנדי החלטה לבטל את קיומו של אירוויזיון 2020 וטרם הוחלט האם ישודר משדר חלופי ב-2020, והאם אירוויזיון 2021 יתקיים בהולנד. בנוסף, טרם ידוע האם נציגי 2020 ייצגו את מדינותיהם בשנת2021.

"בצער רב אנחנו מודיעים על ביטול תחרות האירוויזיון 2020 ברוטרדם. בשבועות האחרונים בדקנו כמה אלטרנטיבות בכל זאת לקיים את האירוויזיון אבל אי הוודאות עקב התפרצות נגיף הקורונה ברחבי אירופה וההגבלות שהונחו על ידי הממשלות בהולנד ובשאר אירופה גרמו לאיגוד השידור האירופי לקבל את ההחלטה הקשה שאי אפשר להמשיך עם אירוע חי כמתוכנן", נמסר מטעם המארגנים.

"אנחנו גאים שתחרות האירוויזיון מאחדת קהל רחב כל כך ללא הפרעה כבר 64 שנים ויחד איתם אנו חשים עצב גדול שהאירוע אינו יכול להתקיים במאי הקרוב. איגוד השידור האירופי, יחד עם הטלוויזיה ההולנדית ועיריית רוטרדם ממשיכים בשיחות לתכנן ולהפיק את אירוויזיון 2021. אנו מבקשים מאנשים קצת סבלנות בזמן שאנו עובדים דרך ההשלכות על ההחלטה ולחכות לעדכונים וחדשות בימים ובשבועות הקרובים", הוסיפו אנשי הארגון. "אנו שולחים תודה ומוקירים לצוות ההפקה ההולנדי וכמובן לכל 41 תחנות הטלוויזיה החברות שעבדו קשה בתכנון אירוויזיון 2020. כולנו איתכם שבורי לב על כך שהתחרות לא תוכל להתקיים במאי ואנחנו יודעים שכל משפחת האירוויזיון ברחבי העולם ימשיכו להפיץ אהבה ותמיכה אחד לשני בתקופה הקשה הזאת".