חלק א' – ההרצאה של עידו לדרמן

חלק ב' – ההרצאה של גיא בן צבי

הרבה אמנים שואלים אותי, איך מייצרים להיט לרדיו ומבקשים שההפקה תהיה "מוכוונת גלגלצ". התשובה שלי היא תמיד אותו דבר: אין לי מושג למה שיר הופך ללהיט, אין שום חוק שאומר שאם שיר יהיה כתוב/מופק בצורה מסוימת הוא יהפוך ללהיט. ישנם שירים שאני משוכנע שיצליחו וזה לא קורה, וישנם שירים שאני פחות מרוצה מהתוצאה והם חורכים את גלי הרדיו. ההמלצה שלי היא כזאת: תכתבו את השיר הכי טוב שאתם יכולים, תמצאו את המפיק שמתאים לחזון שלכם, ואל תתפשרו על שום דבר בדרך. אחרי שהשיר גמור, תדחפו אותו בכל הכוח - וכל השאר מלמעלה.

מוזיקה, כמו אופנה, מתנהלת במחזורים, טרנדים שחוזרים על עצמם. החוכמה היא לזהות את הגל הבא לפני שהוא מגיע ולהקדים אותו. הרדיו בימים אלו נהיה הרבה פחות רלוונטי מהסיבה הפשוטה שפחות ופחות אנשים מאזינים לו. הטרנד הבולט של העשור הזה הוא ייחודיות ופרסונליזציה. כמו שלכל אחד יש צלצול שונה בטלפון, ותמונת מסך אישית, כך גם לכל אחד יש את ה"פלייליסטים" שהוא אוהב. 

היום יותר מתמיד, האון-ליין משחק תפקיד מפתח וחשוב להשקיע בו כאשר היתרון הגדול הוא היכולת לזהות את סגנון המוזיקה של קהל המאזינים ולהתאים את ההפקה והשיווק לשם. בזכות האינטרנט הגבולות הגיאוגרפיים היטשטשו כמעט לגמרי ולכן הסאונד הכללי של המוזיקה צריך להתאים לסאונד של הז'אנר העולמי ולא רק בארץ, ולכן איכות ההקלטה היום חשובה הרבה יותר. 

הדבר האחרון הוא לשמוע כמה שיותר מוזיקה, למצוא את הסאונד הייחודי שלכם ולבצע את זה בצורה הכי טובה ומיוחדת עבורכם,  רק כך מייצרים להיט.

גל פדה - מרצה להפקה ועיבוד במכללת BPM. 

רוצים עוד?

סדנאות אמן יתקיימו במכללת BPM, בן אביגדור 3, תל אביב וללא עלות.

על המפגש בין יוצר למפיק עם גל פדה, יום חמישי, ה- 26.2 בשעה 19:00- 21:00, כניסה חינם.