10. Passenger – Somebody's Love

הצהריים ההוא שבו מיכאל רוזנברג, הידוע בכינוי פסנג'ר, הצליח לקבץ כמה עשרות להופעה חצי מאולתרת באמצע תל אביב ישאר תעלומה. לא מובן איך הוא הצליח לקבץ כמות כזאת של אנשים ומה הוא עוד שר שם חוץ מהלהיט היחיד "Let Her Go". השאלה היותר מעניינת האם יש לו עוד טריקים בקנה. אם להתחשב בשיר החדש שהוציא התשובה היא לא כל כך. גם פה יש גיטרה אקוסטית ואוירת פולק ושירה כנה מרדימה במקצת. לפעמים שיר פולק מהזן הפשוט מאוד הופך ללהיט, יש בזה כמעט מן הרנדומליות שכן קשה להבדיל ביניהם ולמה זה כן והשני לא. אנחנו בספק שגם הפעם הסיכויים ישחקו לטובת פסנג'ר ויצליח לו, אבל מי יודע, שמענו לפעמים על ברק שמכה באותו מקום פעמיים.

9. Calvin Harris feat. Rihanna – This is What You Came For

את אי ההתלהבות משיתוף הפעולה האחרון של ריהאנה וקלווין האריס לא הצלחנו להסתיר אבל לפחות נשארה תקווה לקליפ. והנה היא פרחה לה. קיבלנו את ריהאנה מנענעת קלות בתוך האנגר שאוחז בתוכו מלא אפקטים. אגב, את הטריק של קופסא לבנה ואינטראקטיבית אהבנו יותר ב"היא יודעת" של נינט. את קלווין האריס אפשר לקלוט לכמה שניות, מטושטש, איפשהו מאחורה. מוזר שהבחור שמתהדר להיות דוגמן של קווין קליין פתאום בורח מהמצלמה, במיוחד אחרי ניפוץ בועת האהבה לנצח עם טיילור סוויפט. גם גברים לוקחים קשה פרידות.

 

8. Bastille – Good Grief

ביזאר זאת המילה היחידה שיש בכדי לתאר את הקליפ החדש של בסטיל. ההרכב הבריטי שזכור מהלהיט "Pompeii" מתכונן לקראת אלבום חדש ומוציא שיר ראשון מתוכו. השיר מתמסר למגמת הגרוב שמתפשטת על הפופ העכשווי בשנתיים האחרונות בלי לשכוח פזמון חמוד שמתגבר עליך עם כל שמיעה. הקליפ, לעומת זאת, אינו חמוד כלל ונראה כמו הזיה פסיכדלית חמורה מאוד. יש שם את הראש של הסולן דן סמית' מנותק מהגוף, דובי גדול שנוסע במכונית עם גג פתוח ואישה עירומה עצומת מימדים. מישהו ניסה למשוך פה תשומת לב וקיבל בסופו של דבר למרות הצורך במורה נבוכים.

 

7. Dinosaur Jr. – Tiny

הדיבור הכללי הוא שאופנת הסקייטרים חוזרת. בלי ששמתם לב יותר ויותר אנשים, גם מבוגרים, רוכבים על סקייטר, או לפחות מתלבשים כאילו הם רוכבים על אחד. הרכב הרוק הוותיק והמוערך, דינוזאור ג'וניור, לקחו את העניין לתשומת ליבם והרכיבו גם את הבולדוג של סולן ההרכב, ג'יי מסקיאס, על סקייטר. למה שרק בני האדם יהנו. השיר המעולה לקוח מתוך אלבום עתידי, 11 במספר. כמות מרשימה בהתחשב שמדובר בהרכב שבחר במהלך כל הקריירה דרך עצמאית נטולת פשרות.

 

6. Beyonce – Sorry

גם חודשיים אחרי יציאת האלבום והסרט שליווה אותו, אף אחד לא יודע מי זאת בקי. ביונסה ששרה בסוף השיר "כדאי שהוא יקרא לבקי עם השיער הטוב" גרמה לאלפי מעריצים ומעריצות לתור אחר האישה שגרמה לקרע ביחסים של ביונסה וג'יי-זי. אם אתם עדיין מחפשים אחריה, סימן שלא הבנתם את הפואנטה. "בקי" הוא כינוי סטריאוטיפי של הקהילה השחורה לאישה לבנה, לרוב עם שיער ארוך וחלק. ביונסה, שלמרות שלא מראה על עצמה, מעודדת לאחרונה שיער טבעי ובמקום להתבוסס בשלולית הדמעות של עצמה על הבגידה בחרה להפוך את העניין להעצמה נשית, ספציפית אפרו-אמריקאית. "Sorry" הוא השיר היחיד מתוך האלבום שקיבל מעמד עצמאי אחרי שהקליפ שלו שוחרר בנפרד השבוע. חבל שמדובר באחד מהשירים הפחות חזקים באלבום והיותר נאחזים ברכילות שסבבה את הסיפור מאחורי האלבום. נכון שהקליפ מדליק ויפה וסרינה ויליאמס יוצאת מלכה אבל השיר די יבשושי ובסופו של דבר משעמם. סיפור מאחורי הקלעים של שיר זו תוספת נחמדה אבל לא עד חשבון השיר עצמו.

 

5.Sigur Rós - Óveður 

גם אחרי 7 אלבומים, למעט מאוד אנשים יש מושג על מה ההרכב האיסלנדי המוערך, סיגר רוס, שרים בכלל. והאמת היא שכולם יגידו את אותו הדבר, זה בכלל לא משנה. ההתמסרות הטוטאלית של המאזין למוזיקה שלהם היא הכרחית, הם שואבים אותך אל תוך העולם שלהם שכולו צלילים שמצליחים לפגוע בנקודות הרגישות ביותר. גם בשיר החדש מתוך האלבום העתידי אין לנו מושג על מה מדובר ועדיין אנחנו שבויים שלהם. לזה מתווסף הקליפ האסתטי במיוחד שכמו השיר מתחיל ברגוע ומתנפץ בסוף בלי קתרזיס מלא.  

4. Hozier – Better Love

הוזייר חוזר לרגש אותנו. הזמר האירי אמנם עוד כנראה רחוק מאלבום חדש אבל גם שיר מתוך סרט לגמרי מספק. הוזייר כתב בפעם הראשונה בחייו שיר לכבוד סרט, ולא סתם אחד, אלא הגרסא המאוד מצופה ל"טרזן". הקול המרטיט שם לחלוטין עם תוספת של בומבסטיות אימתנית שלא אפיינה את השירים שלו עד כה. אז הופעה בטקס האוסקר הוא כנראה כבר השיג לעצמו, נשאר רק לחכות לסרט הג'יימס בונד הבא כי אם למפיקים יהיה שכל, הם יקחו אותו.  

3. Christina Aguilera – Change

הרבה לפני "Born This Way" של ליידי גאגא, "Beautiful" של כריסטינה אגילרה היה מההמנונים הבלתי רשמיים של הקהילה הלהטבי"ת. השבוע אגילרה הוכיחה שוב כי היא מהידידות היותר נאמנות של הקהילה ושחררה שיר שכל הכנסותיו יועברו לנפגעים של אירוע הירי באורלנדו. כצפוי מדובר בבלדה אפקטיבית שנוסקת גבוה בזכות קולה של כריסטינה. רבים התמרמרו בשביל מה השיר אם אפשר לתרום ישירות. לא עוזרת גם העובדה ששירים שנכתבים בעקבות או לכבוד מאורע לרוב לא מצליחים. "Beautiful" הפך להמנון לא כי הוא נכתב במטרה להפוך לכזה, אלא כי הוא הצליח לגעת ולהעצים את החוויה הפנימית. השיר החדש, למרות יופיו, הוא פשטני מדי וזועק קלישאות רבות. בנוסף, הקליפ החדש מלא בתמונות מחייה של אגילרה. איפה זה ואיפה הקליפ ההוא שהציג באופן נדיר לאותה תקופה אישה טרנסג'נדרית וזוג חד מיני שמתנשק ברחוב. אפשר וצריך לתת לכריסטינה אגילרה קרדיט על המאמץ והמחשבה, אבל אל תצפו שזה יהפוך לשיר התקופה.

2. Phantogram – You Don't Get Me High Anymore

פנטוגראם הם צמד מניו יורק שעושה בצורה מוצלחת שילוב בין רוק לאלקטרו. לקראת האלבום השלישי הם הוסיפו בשיר החדש מימד של פופ, כנראה בזכות המפיק ריקי ריד שאחראי בין השאר על הלהיטים האחרונים של מייגן טריינור. אחרי שקיבלו את אהדת המבקרים הם מכוונים ישירות למצעדי הפזמונים ואהבת הקהל הרחב בלי לאבד את האפלוליות הטיפוסית שלהם. כל הסיפור מזכיר במקצת את גארבג' (שזוכים בעצמם לתחייה השנה) ות'כלס אין מחמאה יותר גדולה מזו.

 

1. Lee Walker vs. DJ Deeon feat. Katy B – Freak Like Me

הסיפור של השיר הנוכחי מתחיל אי שם באמצע הניינטיז כאשר די.ג'יי ניאון הוציא קטע האוס בשם Freak Like" Me". כשני עשורים לאחר מכן, הדי.ג'יי הבריטי לי ווקר החליט לשפץ את הטראק ולהעביר עליו את הספין שלו. התוצאה הפכה לפלייליסט קבוע באיביזה ואומצה על ידי תחנות רדיו רבות. אל תוך הרמיקס התווספה קייטי בי, שרק לאחרונה הוציאה אלבום חדש משלה. התוצאה מחזירה את הקטע לניינטיז מכיוון אחר לגמרי. גם אם נשארה עוד כחמישה פלוס חודשים לסוף השנה, אפשר להכתיר את הקטע כאחד מקטעי ההאוס-דאנס הטובים של השנה.