10. A$ap Ferg feat. Missy Elliott – Strive

אחד מהשילובים היותר מרימים שיש זה היפ הופ עם מוזיקת דאנס-האוס. שניהם בעיקרם נועדו למסיבה וכשמשלבים מסיבה עם מסיבה מקבלים מגה מסיבה. הבעיה במקרה של אסאפ פרג (לא להתבלבל עם אסאפ רוקי) היא שמרגיש שהטראק נועד בעיקר בשביל להשתחל לקהל מיינסטרימי יותר ולכוון למכנה המשתף הרחב ביותר. לא שזה חטא, אבל קצת אדג'יות הייתה נחוצה בשביל לא להישמע כמו קטע שהושאר על רצפת האולפן של וויל.איי.אם. אפילו מיסי אליוט לא מעבירה את הקטע מגבול ה"שמעתי את זה במועדון" ל"בא לי לשמוע את זה גם בבית".

9. Ariana Grande feat. Lil Wayne – Let Me Love You

בעודינו מחכים לויז'ואל הנוסף של "Dangerous Woman", אריאנה מחליטה דווקא להמשיך הלאה ולשחרר שירים נוספים. האווירה המעושנת של השיר הקודם ממשיכה גם בחדש שמארח את הראפר ליל' וויין. השיר מרפרר אל הפרידה מהאקס ביג שון ותחילת מערכת יחסים של אריאנה עם אחד מרקדני הליווי שלה. קצת אירוני, בהתחשב שהשיר נשמע די שכפול של הדואט של גרנדה עם ביג שון, Big Mistake, מהאלבום הקודם. גם אם לכך התכוונה המשוררת, כשם שכנראה קשה היתה הפרידה מביג שון, קשה להתעלות על הדואט הקודם שהיה על גבול המושלם. ליל' ויין שמנחם את אריאנה בבית שלו עושה עבודה טובה גם אם הוא לא מצליח להציל את השיר מתחושת ה"היינו שם כבר".

8. G-Eazy feat. Chris Brown, Tory Lanez – Drifting

נדמה שכיום הסטנדרט של וידאו קליפים הוא מינימום סרט קצר. אבל תשכחו מהסרטים שראיתם בפסטיבל הסטודנטים שחברים מהחוג לקולנוע גררו אתכם. דמיינו לוקיישנים מטורפים, מצלמה שלא רועדת וקאסט של ידועים. הראפר הקליפורני ג'י-איזי מנסה לפרוץ את התקרה שמונעת ממנו להיות שם דבר בדיוק באמצעים אלה. עם כל הכבוד למאמץ, את הבחורות בתחתונים בחדרי מלונות יוקרתיים כבר ראינו כמה וכמה פעמים, ואף מבט מהורהר על כיסא וינטג' לא יתן תחושה של עומק. מי שדווקא כן עוזר לסיפור זה כריס בראון, בפזמון סוחף וכוריאוגרפיה חלקלקה. איזי צריך ללמוד שאסתטיקה זה לא הכל בחיים, כדאי גם תוכן.

7. AlunaGeorge – I Remember

לצמד אלונהג'ורג' כנראה לא מספיק אחד את השני והחליטו לצרף לעניינים את המפיק האוסטרלי פלום. עולה השאלה התמידית, בצמד כשהאחת היא הזמרת והשני הוא המפיק, מה תפקיד המפיק הנוסף בכוח? אולי פלום הוא זה שאחראי להורדת האנרגיות לקטע יותר "מרגש". בקליפ אפשר לראות את הסולנית אלונה פרנסיס חיה בתוך חדר השינה שלה, או במקרה של האדם הפשוט, חדר בדירת שותפים ללא סלון. בעיית האותנטיות מתחילה בניאון בצורת פלמינגו ורצפת הפרקט שגורמים לפוסטר שהדבקנו על הקיר להחוויר. שלא לדבר על העציץ שאצלנו מת אחרי יומיים ואצלה הוא צומח לתפארת. כנראה רק ככה אפשר להבין שהטרנד הטרופי רחוק מלהיעלם.

6. Meghan Trainor feat. LunchMoney Lewis – I Love Me

הטרנד הכי מאיים בעולם המוזיקה הוא הבלעדיות. אמנים מעניקים בלעדיות לשירים שלהם לשירותי סטרימינג שונים כמו אפל מיוזיק, טיידל וספוטיפיי. לא עוזר שישראל נסחבת הרחק מאחור וכרגע אין אפשרות להתחבר לאף אחד מהשירותים. לדוגמא בשביל לשמוע את השיר החדש של מייגן טריינור תצטרכו להתאמץ הרבה כי אפשר לשמוע אותו דרך ספוטיפיי בלבד, וחבל. טריינור גונבת את לאנצ'מאני לואיס, זה שהצליח בשירו Bills להפוך את הסבל של תשלום חשבונות לדבר הכי כיף של 2015, לשיר אהבה עצמית. מי לא אוהב לטפוח לעצמו על השכם, או מפנטז על לחבק את עצמו אם פיזית היה אפשר. אגואיזם זו הנדיבות החדשה. אם מייגן היתה אוהבת אותנו גם, היא היתה פותחת לנו את השיר ביוטיוב.

5. Rae Sremmurd – Look Alive

צמד ההיפ הופ ריי סרמורד הוא ממש לא קריס קרוס גרסת האלפיים. האחים מאטלנטה שפרצו בקיץ של לפני שנתיים בלהיט בממכר No Flex Zone, מרגיעים את הרוחות ועוברים לוייב רציני. ובוייב רציני אחר - אז נכון שסגנון הטראפ ממש לא חדש ויש לו קשר הדוק עם ההיפ הופ, אבל די, אפשר להתקדם הלאה, הבנו.

4. Alex Newell & DJ Cassidy (with Nile Rodgers) – Kill the Lights

אלכס ניואל הוא דיוות הדיסקו החדשה לה חיכינו. פצצת האנרגיה והקול פרצה בסדרה "גלי" ומאז החליט להשקיע בקריירה המוזיקה ולהפוך את החיים שלנו להרבה יותר מהנים. השיר הנוכחי לוקח מתוך הסדרה "ויניל". למרות הביקורות והקהל שלא הכי עף על התכנית דבר אחד אי אפשר לקחת מסדרה שמתרחשת בשנות ה-70, את המוזיקה המעולה. במקום לבצע גרסת כיסוי קיבלנו שיר חדש שמתפקד בסדרה כמעין שיר דיסקו ראשון מסוגו. אל המשימה התווסף מי שהיה שם בזמן אמת, נייל רוג'רס מההרכב שיק, למטרת אותנטיות, והתוצאה בהתאם.

3. Disciples and David Guetta – No Worries

הטריו מלונדון דיספליס אמנם די טרי בסביבה אבל באמתחתו נמצא כבר אחד הלהיטים הכי גדולים של שנה שעברה ושל התקופה האחרונה בכלל," "How Deep is Your Love. הם למעשה עלו על טריק מדהים – ניצמד לסופר מפיק אחר וככה כולם בעצם יקשיבו לנו. אם בלהיט הקודם קלווין האריס שיחק כדמות מפתח, בקטע הנוכחי הם משתמשים בשמו של דייויד גואטה לצבור כמה קליקים ראשוניים ביוטיוב. ת'כלס הם לא כל כך צריכים את זה. היכולת שלהם לייצר פזמונים פופיים מושלמים תציב אותם מהר כאלו שצריך להיצמד אליהם. בינתיים נתלונן רק על הקטע הזה שאפשר לשמוע ביוטיוב רק דקה וחצי מהשיר.

2. James Blake – Timeless

הספירה לאחור יכולה להתחיל, ג'יימס בלייק סיים לעבוד על האלבום החדש ומעניק הצצה ראשונה לתוכו. הזמר הבריטי שפרץ רק בסוף העשור הקודם והספיק להשפיע על הסאונד של עולם הפופ, הבין שהגיע הזמן להקליט אלבום נוסף כי "המעריצים ביקשו", כך סיפר. התבנית המינימליסטית הקבועה פה וגם הדחף הבלתי מובן של ללחוץ ריפליי, ספק כי לא הבנו מה הולך פה, ספק ההתמכרות המיידית. מה שמוכיח כי להרחיב את גבולות ההגדרה של מהו להיט רדיו לא באמת נעשית במודע, זה הכל בתחושה הפנימית.    

1. Rihanna – Needed Me

מה עושים כשמבינים שקליפים מקבלים יותר כותרות מהשירים עצמם? מוציאים עוד קליפ. ריהאנה היא המומחית מספר אחת לכך. רמת האלימות בקליפ החדש כמעט משתווה לזו של BBHMM, רק שהפעם בכדי לתת לגיטימציה לשפה האומנותית השנויה במחלוקת, התגייס הרמוני קורין לביים. קורין למעשה יצר סוג של סרט להמשך לסרטו "ספרינג ברייקרס" המעולה, שהראה את הצד הנועז של ילדות "טובות" כמו סלינה גומז וונסה הדג'נס.

ריהאנה, כמו בשיר עצמו שמעודד עוצמה נשית, יוצאת למסע שמוכיח מי הכי חזקה באיזור. המהלך של לייצר קליפים כביכול שערורייתיים כבר מזמן לא נועד למחוק תדמית של ילדה טובה או להדגים אך ורק פרובוקטיביות מהי. הוא מצליח לדחוף הגדרות מגדריות של מה מותר ומה צפוי ממודלים נשיים. אם לילדות קטנות יש את הנסיכה אלזה שתלמד אותן שאסור לפחד מהכוחות של עצמך, ריהאנה היא הגנגסטה למבוגרות שלא לוקחת שבויים.