אתחיל מלציין כמה עובדות מפי אור צלקובניק, עורך מוזיקלי ראשי בגלגלצ: "המטרה לשמה התחנה קיימת היא  כדי להטמיע בקרב הציבור מסרים של בטיחות בדרכים. קהל המטרה העיקרי של גלגלצ הם: תיכוניסטים, חיילים, נהגים ומשפחות שמטיילות בשישי-שבת. הרייטינג של התחנה בקרב האוכלוסייה בישראל הוא כ- 30%, הרייטינג בקרב קהל המטרה (גילאי 16 – 40) הוא כ-40%. 50% מהמוזיקה המשודרת בתחנה היא בינלאומית ו-50% מזמן האויר מיועד למוזיקה בשפה העברית. לגלגלצ חשוב שקהל חדש של התחנה יכיר קלאסיקות ישראליות. גלגלצ משדרת לנהג! שעות האזנת השיא הן 07:00 - 10:00 בבוקר, בשעות האלה לא נשים משהו רועש מדי".

מעובדות אלה ניתן להסיק לא מעט מסקנות לגבי השירים שגלגלצ יעדיפו להשמיע, למשל שגלגלצ לא מתיימרת להיות מעצבת טעם או מובילת דעה, כמו כן אין לה שום אג'נדה לקדם יצירה ישראלית מקורית או לתמוך בדור העתיד של המוזיקאים, והיא גם לא מתביישת להודות בזה. ועל כן לפני שאתם מתחילים במסע יחסי ציבור יקר במטרה לצלוח את ישיבת הפלייליסט, שאלו את עצמכם האם השיר שלכם באמת מתאים לאופי התחנה והקהל שמאזין לה, והאם בצורה אובייקטיבית יש לו סיכוי משמעותי להיות מושמע?

נקודה חשובה נוספת שמשתמעת מכל זה היא שגלגלצ משמיעה את מה שהיא חושבת שהמאזינים שלה רוצים לשמוע, כלומר את מה שמביא רייטינג לתחנה (כנראה על מנת לקבל תקציבים מהמועצה לבטיחות בדרכים) ולכן הרב המוחץ של האמנים החדשים, הם מסורבי השמעה עוד לפני ששמעו את השיר שלהם. כדי להתגבר על המכשול הזה תצטרכו להוכיח לתחנה שהיא תרוויח רייטינג מלהשמיע את השיר שלכם, כלומר שיש כבר ביקוש בשטח. זאת תוכלו לעשות בשתי דרכים: 1. לשקף שיש באז על כך שההופעות שלכם מפוצצות או שהשיר שלכם ויראלי ברשת 2. תצטרכו להניע את הקהל לפעולה, שיתקשר לתחנה או יבקש דרך הפייסבוק שישמיעו את השיר שלכם, כמובן שזה צריך להיות במספרים גדולים ומשמעותיים. מנסיון אישי, זה משהו שעובד.

אל תעשו עידן רייכל, כבר יש כזה:  

כמו בכל תחום בחיים, כשזה מגיע לשיווק, הסיכוי להצלחת הקמפיין גובר ככל שיש בידול וייחוד למוצר, אם אתם עושים משהו מקורי שאין לו "משבצת" תפוסה על ידי אמן אחר, זה יכול לשחק לטובתכם. אל תנסו להתאים את עצמכם לסגנון שנראה לכם פופולרי בתחנה (כמו עידן רייכל למשל), קל מאוד לזהות אמן שמנסה לעשות את זה, הוא מיד נתפס כלא אמין ומקבל חותמת שחורה. לכן תתרכזו במה שאתם הכי טובים בו. היום, מלבד הרדיו, יש עוד המון ערוצים נוספים שדרכם תוכלו ליצור לעצמכם חשיפה, באופן שיכאב פחות לכיס ולנפש.

עידו לדרמן – מפיק מוזיקלי מאמן ויועץ של הרכבים ואמנים, מרצה לפרפורמנס במכללת BPM.

רוצים עוד?

סדנאות אמן יתקיימו במכללת BPM, בן אביגדור 3, תל אביב וללא עלות.

מבוא להפקת מוסיקה אלקטרונית עם יריב עציון - ביום שני, ה 23.2, בין השעות 18:00 - 20:00.

על המפגש בין יוצר למפיק עם גל פדה, יום חמישי, ה- 26.2 בשעה 19:00- 21:00.