איך בדיוק הופך שיר ללהיט? לעיתים, הסיבה הפשוטה היא האיכות של השיר - אם זה שיר ממש טוב, הוא יצליח. אבל פעם בכמה זמן, טרנדים ויראליים כאלה ואחרים משפיעים על ההצלחה של שיר והופכים אותו מסתם עוד להיט בינוני לסנסציית רשת ענקית. הדוגמה האחרונה לתופעה היא השיר "Black Beatles" של הצמד ריי שרימורד. בהחלט מדובר באחד השירים הטובים ביותר באלבום שלהם, אז לא מפתיע שהוא נמצא בפסגת המצעדים, אבל גורם משפיע משמעותי על הפופולריות הפתאומית של השיר הוא העובדה שהוא משמש כשיר הרקע ל"אתגר בובות הראווה" ששוטף בשבועות האחרונים את הרשת.

בהשראת ההצלחה של השיר של ריי שרימורד נזכרנו בכמה שירים אהובים שזכו להצלחה דומה או זכו לסיבוב שני של הצלחה בזכות כולנו, הגולשים המטורפים ברשת.

Baauer - Harlem Shake


הסרטונים של הארלם שייק היו די מצחיקים בהתחלה, אבל הבדיחה מתה מבחינתנו ברגע שכל כיתה בכל בית ספר בכל עיר בעולם צילמה אחד משלה (במיוחד שאף אחד מהם לא הצליח להתקרב למקור). ובכל זאת, הגרסאות הבלתי פוסקות האלו נתנו למפיק באוור הרבה מאוד תשומת לב (ולפי מה שהוא אומר, גם כסף).

Psy - Gangnam Style

יותר מארבע שנים לאחר שהוא יצא, זהו עדיין הקליפ הכי נצפה ביוטיוב אי פעם עם יותר משני מיליארד צפיות (!!!). אפילו אם, כמו רוב הצופים, אתה לא דובר קוריאנית, ואין לך שמץ שלו מושג על מה פסיי שר, בטוח בשלב מסוים השיר היה תקוע לך בראש באופן בלתי רצוני בעליל. כוחו של השיר היה בקאצ'יות שלו ובקליפ ההזוי, שהפכו אותו לויראלי - כי בינינו, רובנו לא באמת חשבנו שזה שיר טוב, נכון?

Silento - Watch Me (Whip/Nae Nae)


אחת מנוסחאות הקסם שעשויות לגרום לשיר להתפוצץ היא שיהיה לשיר הזה ריקוד משלו, והשיר הזה הוא הוכחה לכך: כולם, החל מג'סטין ביבר ועד חבורה של נזירות חמודות, הצטרפו לטרנד וצילמו את עצמם מנענעים לשיר. וואלה, עבד - השיר זכה למעל מיליארד צפיות ביוטיוב וכמעט 222 מיליון השמעות בספוטיפיי.

Rebecca Black - Friday

כולנו זוכרים בדיוק איפה היינו ביום הנורא שבו השיר הזה עלה ליוטיוב. אמנם מדובר בקליפ של נערה צעירה, אבל קשה היה שלא לצחוק עליו - עם המילים המטופשות ("שישי, שישי, תודה לאל שיום שישי"), הקול המאוד לא מוצלח של רבקה והקליפ המביך. ובגלל שכולם רצו להבין על מה בדיוק כולם צוחקים, הקליפ צבר למעלה מ-100 מיליון צפיות ביוטיוב. עכשיו, כמה שנים לאחר מכן, היא נמצאת במהלהכו של סוג של קאמבק, שבו היא מקווה להשיג הכרה כזמרת אמיתית, אבל קשה לנו להאמין שהיא תצליח להשכיח מאיתנו את השיר ההוא.  

Soko - We Might Be Dead Tomorrow

בגדול, סוקו היא אמנית אינדי מרקע צרפתי שידועה רק לכמה היפסטרים ברחבי העולם. את ההצלחה הגדולה של השיר הזה היא חייבת לחברת ההלבשה WREN שהשתמשה בו כרקע לפרסומת הגאונית והויראלית שלה. בפרסומת, שבהתחלה הוצגה בכלל בני העולם כסרט קצר ולא כפרסומת מסחרית, הפגישו זוגות של גברים ונשים שלא מכירים אחד את השני שהיה עליהם להתנשק. הסרטון המקסים שותף ושותף ושותף עד שכולם התעניינו בשיר היפה שברקע, וסוקו זכתה ל-117 מיליון מאזינים חדשים.

Drake - Hotline Bling

זה אמנם היה כנראה להיט גם בלי הטירוף הויראלי, כי בכל זאת - דרייק, אבל בואו נגיד שעשרות אלפי הגיפים והבדיחות שהריצו עליו תרמו לא מעט לסיפור. לפני כשנה דרייק שחרר את הקליפ שלו למה שהפך בן לילה ללהיט ענק, "Hotline Bling". בקליפ דרייק רקד בצורה איקונית כשהוא לבוש בסוודר גולף על רקע צבעי פסטל, והרשת התחרפנה - הריקוד של דרייק, שנע בין המגניב למביך, העניק השראה לאינספור ממים. החל מדרייק מחזיק חרב אור ועד דרייק משחק טניס, נדמה שלא היה גבול לאינטרפטציות המשעשעות לקליפ הזה. ולדרייק זה עשה רק טוב - היי, הקליפ עבר את מיליארד הצפיות ביוטיוב.