אמינם - The Warning

קשה לבחור שיר דיס אחד של אמינם - הרי יש כל כך הרבה טינופים בשירים שלו על אמא שלו, ועל קים הבת זוג/אקסית, ועל אינספור ראפרים אחרים. אבל בולט במיוחד השיר הזה, שמיועד למריה קארי ולבעלה דאז ניק קאנון. זה קרה לאחר שמריה שחררה את "Obsessed" על אמינם, וגם הכחישה שהיא והוא היו מעורבים מבחינה רומנטית אי פעם (משהו שאמינם תפס כשקר מוחלט, וזה די מעליב כשחושבים על זה). אז סלים שיידי הוציא את השיר הזה שעשה בדיוק את מה ששמו אומר, והצליח לגרום למריה לא לדבר עליו באופן פומבי יותר לעולם.  

ניקי מינאז' - Roman's Revenge

הלוואי וראפרית פורצת דרך כמו ליל קים הייתה מפרגנת למי שצועדת בדרך שסללה, אבל במקום זאת היא לכלכה שוב ושוב על ניקי מינאז' וטענה שהיא גנבה ממנה את הסגנון והתדמית, והיה ידוע שהשתיים לא מסתדרות זו עם זו. על ניקי אפשר להגיד הרבה דברים, אבל היא בהחלט לא התברכה ביכולת הבלגה, והיא דאגה לשחרר שיר בו היא מאמצת את האלטר-אגו שלה 'רומאן' לטובת שיר קשוח ומזלזל בו היא מדגישה שזמנה של ליל קים עבר. ניקי מגדילה לעשות וגם מגייסת לשיר את האלוף מהשיר הקודם, אמינם.

ג'יי זי - Takeover

היום ג'יי זי נהנה תדמית של איזה מנכ"ל על שנמצא מעל הסכסוכים הקטנים של הראפרים הפשוטים, אבל לא כך היה הדבר מאז ומעולם. ב-2001 ג'יי זי לכלכך על הראפר נאס על הבמה, ואישר את השמועות הממושכות שהיו עד אז על סכסוך בין שני הענקים. אחרי כמה טינופים הלוך חזור בין השניים, הביף עלה שלב כשג'יי זיק שחרר את "Takeover" שהפך לקלסיקה בזכות שורות נוקבות כמו: "היה לך ניצוץ כשהתחלת אבל עכשיו אתה סתם זבל/ נפלת מ'טופ 10' ל'לא מזכירים אותך בכלל'". אאוץ'.

נאס - Ether

כנראה שההתקפה של ג'יי זי עוררה את הכשרון של נאס, והוא הגיב עם מה שרבים מחשבים כשיר הדיס הטוב ביותר בכל הזמנים, מה שבהחלט עשה טוב לקריירה שלו. אם "Takeover" של ג'יי זי היה מסמך האשמות מנוסח היטב, "Ether" היה יותר כמו לשמוע מישהו יורד על מישהו בהפסקה בתיכון. מישהו סופר חד, כן? השיר שהוציאה רמי מא לאחרונה בו תקפה את ניקי מינאז' נקרא "Shether", כמחווה לדיס הקלאסי הזה.

דרייק - Back To Back


הראפר מיק מיל ירד על דרייק בטוויטר וטען שהוא משתמש בכותבי צללים ולא כותב את השירים שלו בעצמו. מדובר בסכסוך שהיה מאוד לא נעים - היות ודרייק הוא חברה הטוב של ניקי מינאז', בת זוגו של מיק מיל דאז שאף לקחה אותו כמופע החימום לסיבוב ההופעות העולמי שלה. דריזי הגיב עם השיר המאוד עוקצני הזו, עם שורות כמו "האם זה סיבוב הופעות עולמי או סיבוב ההופעות של חברה שלך?". הפריסטייל המדויק הזה הוא תגובה מושלמת להאשמות לפיהן דרייק לא כותב את הטקסטים שלו, והוכיח שעם כל הכבוד למיק מיל הוא לא באמת יכול לתת פייט לדריזי.

לורן היל - Lost Ones

כשאלבום הסולו הראשון של לורן היל יצא, רוב האנשים לא היו מודעים לסיפור האהבה שהיה ונגמר בין לורן לבין חברה לפוג'יז, וייקלף ז'אן, הם פשוט שמו לב שז'אן לא היה מעורב בפרויקט החדש שלה. לורן התייחסה לסיטואציה בשיר הזה, וטענה שהסיבה לפרידה ביניהם הייתה כסף והרעב שלו לתהילה. "זה מצחיק איך כסף משנה את המצב", היא שרה שם, "חוסר תקשורת מוביל לסיבוך, השחרור שלי לא מתאים למשוואה שלך". יו גו גירל.

טופאק - Hit Em Up

הסכסוך בין קהילות ההיפ הופ בחוף המזרחי לבין החוף המערבי מאוד מתועד וכידוע, נגמר בטרגדיה. בשיר הגאוני הזה טופאק תוקף את אויביו ולא שוכח לעקוץ דבר - החל מהמשקל של ביגי, דרך הפנים של ליל קים ועד איומים אלימים כלפי אנשים שונים. בדיעבד השיר הזה הביא רע והחריף מאוד את המלחמה בין המזרח למערב. מה שהתחילה כסכסוך בין 2 הראפרים הגדולים של התקופה (ביגי וטופאק) התפתח לכדי ריב בין שתי חברות תקליטים (דת' רואו רקורדס במערב ובד בוי רקורדס במזרח) שהיו החברות הגדולות ביותר דאז. כולנו יודעים איך זה נגמר - בהריגתם של ביגי וטופאק, שניים מהכשרונות הגדולים ביותר בתולדות ההיפ הופ שתקריות הרצח שלהם נותרו בלתי מפוענחות עד היום. עם המסקנה הזאת אפשר לסיים את הרשימה הזאת - סכסוכים זה כיף, שירי טינוף הם חלק בלתי נפרד מההיפ הופ, ובכל זאת צריך לדעת איפה להפסיק.