תאמינו או לא, יוטיוב חגג לאחרונה עשור. עשר שנים בהן תעשיית המוזיקה השתנתה כמעט לחלוטין. עשר שנים שבמהלכן צמחו עשרות כוכבים מאתר שיתוף הסרטונים, בפרט לא מעט כוכבי מוזיקה (ג'סטין ביבר, מישהו?). עשר שנים שבהן נקבעו טרנדים, נשברו שיאים ונוצרו שערוריות.  אלא שיש כאלה שהיו כאן לפני המהפכה המוזיקלית של האתר הענק, שהפכה לחוקית רק לאחר הסכמי זכויות היוצרים עם חברות התקליטים והאמנים, וביניהם- חברי להקת וואן ריפבליק. 

הרזומה של הלהקה, שתופיע בישראל במאי הקרוב, כולל שלושה אלבומים מצליחים (הרביעי בדרך) ומספר להיטים שכל אחד מכיר: "Apologize", "Secrets", "Stop And Stare", "All The Right Moves" וכמובן הלהיט הגדול ביותר של הלהקה - "Counting Stars". המספרים מאחורי הערוץ הרשמי של הלהקה ביוטיוב מכובדים בהחלט. כמעט 1.4 מיליארד צפיות בערוץ, יותר מ-2 וחצי מיליון משתמשים רשומים שמתעדכנים בכל העלאה, ועוד לא דיברנו על סרטוני המילים שמעריצי הלהקה מעלים לאתר, שזוכים לעשרות מיליוני צפיות.

קצת פחות מחצי הצפיות בעמוד הרשמי של הלהקה, שייכות ללהיט הענק "Counting Stars" (יותר מ-680 מליון) מה עומד מאחוריו? כמו שהזכרנו בכתבות עבר, סולן הלהקה ראין טדר אחראי על לא מעט להיטים של אמנים אחרים, ביניהם ביונסה. טדר כבר היה בתוך העבודה השוטפת עם קווין בי, אבל זה לא מה שהפריע לו להתקדם עם כתיבת החומרים ללהקה.  "ביום השני של סשן ההקלטות חיפשתי דברים באינטרנט שיכולים להוות לי השראה לעבודה עם ביונסה", אמר טדר באחד מראיונותיו, "ובסופו של דבר הגעתי לשיר פולק מוזר. הסאונד הכה בי בבת אחת. ממש לא אהבתי את הבתים, אבל אהבתי את התחושה שהמנגינה העבירה. זה מה שהיווה את ההשראה". יותר מאוחר טדר חלק עם המראיין שהתלבט האם להגיש את השיר לביונסה, אך בסופו של דבר החליט ש"זהו לא שיר שביונסה יכולה להקליט". לאחר שלושה חודשים סיים את עבודתו על האלבום.

בתחילה השיר לא יצא כסינגל, ויצאו דווקא "Feel Again וIf I Lose Myself" שזכו להצלחה ממוצעת ונבחרו להוביל את הוצאת האלבום. אך במהלך לא מפתיע במיוחד, ולאחר הביקורות שהיללו ושיבחו את השיר, "Counting Stars" יצא, וזכה להצלחה ענקית ברחבי העולם, לצד קליפ בכיכובו של תנין.

ההצלחה המתבקשת של השיר, וחזרתה של הלהקה לאור הזרקורים של המיינסטרים העולמי, גרמה לטדר ולחבריו להוציא גרסא מחודשת לאלבומם "Native", הכוללת שלושה שירים חדשים. הלהקה החלה  לאחרונה לעבוד על אלבומם הרביעי, תוך כדי סיבוב ההופעות העולמי, ואנו מקווים שכבר בהופעה בישראל, נשמע כבר את הסינגל המוביל מהאלבום הבא.

וואן ריפבליק תופיע בפארק הירקון ב-28 במאי. המופע מופק על ידי קבוצת בלוסטון.