קייטי פרי – "Roar"

קייטי פרי היא אולי הזמרת עם הכי הרבה עוקבים בטוויטר, אבל זה לא ממש עוזר לה למנוע התבאסויות דוגמת הדליפה של השיר החדש "Roar", שלושה ימים לפני מועד השחרור הרשמי. יש אומנם סיכוי שמדובר בהדלפה מכוונת של חברת התקליטים שלה, קצת לפני היציאה הרשמית, שתלווה גם ביציאת קליפ, שאם לשפוט מהטיזרים שלו שרצים ברשת, צפוי לעשות הרבה רעש גם ככה. סביר להניח שגם הטקסט - חבר חדש בחבורת שירי ה"עזבתי אותי, אבל אני לא אשבר, אני חזקה ואתה עוד תשמע ממני" - ינותח בכל מדורי הרכילות שישאלו האם הוא מיוחס לאקס שלה ראסל ברנד.

מבחינת לחן וסאונד השיר עצמו, שכתבו מקס מרטין וד"ר לוק בשיתוף פרי עצמה, הוא כמובן שיר פופ-רדיו מושלם לתקופתנו, גם אם הוא ממש לא. אבל ממש לא. הוא גם לא מביא משהו חדש. בכלל, תמיד מרתק לראות איך שיר מצוין אחד שהופך ללהיט יוצא דופן באמריקה, כמו "We Are Young" של Fun, הופך במהלך השנה שלאחריו ל"השראה" של אלף קטעים מוזמניםו: קצת רוק, קצת RNB, קצת פסנתרים והרבה הפקה נוצצת, הנה ויש לך כניסה חופשית למקום הראשון באמריקה. תשאלו את מיילי סירוס, היא בדיוק שם עכשיו.

 

אביצ'י – "Wake Me Up"

אם חשבנו שהפריצה של דיוויד גואטה באמריקה בשנתיים האחרונות הפכה סופית את ה-EDM לאחד הז'אנרים המובילים במיינסטרים של תעשיית המוזיקה העולמית, אז עכשיו מסתבר שזה נהיה אפילו עוד יותר גדול ממה שניתן היה לצפות. ה-EDM הוא לא לא רק אחד המובילים, אלא העיקרי. ואין הוכחה יותר גדולה לפופולריות של המוזיקה האלקטרונית היום במצעדים מאשר הלהיט הענק והנוכחי של הדיג'יי והמפיק השבדי אביצ'י.

זה לא רק המספרים הגדולים סביב השיר הזה, מצפיות של מיליונים ביוטיוב (מי לעזאזל ביים את הקליפ המביך הזה?) ועד שבירת שיאי מכירות סינגלים בבריטניה (לצד שליטה ברדיו ובאייטיונז גם אצלנו), אלא גם הכוח העצום של הז'אנר היום, שמאפשר לדיג'יי מועדונים מצליח להפוך בין לילה לאמן מיינסטרים עוד יותר מצליח.

אביצ'י עשה את זה כשהוא חמוש בלחן קאנטרי טרנדי בהפקה דאנסית צ'יזית, שנשמעת כמו "ממפורד אנד סאנס" על מוזלי מקולקל, בסיוע יועצים ממולחים של חברת התקליטים הגדולה בה הוא חתום, וקצת עזרה מזמר נשמה עולה בשם Aloe Blac וגיטריסט של להקת רוק מצליחה - מייק אינזינגר, הגיטריסט של "Incubus" שהלחין.

וזאת כנראה רק תחילת ההצלחה של השיר הזה, שכנראה יהיה אחד משלושת השירים הגדולים של 2013 לצד דאפט פאנק ורובין ת'יק. בימים אלה אביצ'י מטפס לאט לאט גם במצעד האמריקאי. ואמריקאים כידוע אוהבים מאוד קאנטרי. ולאחרונה גם המון דאנס. לא צריך לנחש מה יעשה להם שילוב מוצלח בין השניים.

אגב, לא בטוח אם המנהלים של אביצ'י צפו את ההיסטריה כשהם חתמו על חוזה הבוקינג להופעה שלו בישראל בראש השנה, מה שאולי היה גורם להם לחשוב פעמיים על הסכום שהם ביקשו. בהחלט מדובר פה באחת ההזדמנויות הנדירות האלה לקהל המקומי, לראות בישראל לייב אמן בינלאומי בשיא הצלחתו, שגם משיק אלבום מצופה באותו חודש.

 

ג'ייסון דרולו – "Talk Dirty" (הקליפ)

רק לפני שנה התרגשנו לשמוע בכל פינה בעולם את הרמיקס ללהיט של אסף אבידן, שהפך אותו לכוכב מבוקש בכל אירופה. בשבועות האחרונים מסתבר שלא מדובררגע חד פעמי שלא יחזור, וגם הקולגות הותיקים שלו בתפוצות, מתחילים לקטוף את פירות השנים הרבות של פיתוח הקריירה מעבר לים. בשבוע שעבר זה היה ג'ייסון דרולו שהפתיע עם הסמפול של "בלקן ביט בוקס" מ"Hermetico" לסינגל החדש שלו, והשבוע גם שמענו את הביט שמכרו "אינפקטד מאשרום" לאחד השירים באלבום החדש של ליידי גאגא. ואפשר גם לתת כבוד לאסתר רדא שהצליחה להשחיל קליפ לפלייליסט של VH1 (או להזכיר את הדואט של אלישיה קיז ועידן רייכל בהופעתה בארץ).

העובדה שלפחות שניים מהם (אבידן ובלקן) מקליטים קבוע בשכונה שאני גר בה ואוכלים מדי פעם בחומוסיה מתחת לבית, רק עושה את זה עוד יותר מדהים, ובכלל נותנת תקווה לכל מוזיקאי ישראלי שיוצר פה באנגלית. לגמרי עולם חדש. זה לא שאמנים ישראלים לא עשו כבוד בעולם לפני, אבל נראה שהשנה הם הצליחו להגיע למקומות בתעשיית המוזיקה העולמית שלא ראינו קודם. עכשיו נותר לחכות מי יהיה המסומפל הבא. אפשר להמר על ג'יי ויוז?.

 

פרגי – "A Little Party Never Killed Nobody"

אומנם עברו כמה חודשים טובים מאז שעלה לאקרנים הסרט "גטסבי הגדול", אבל בקטע לא ממש ברור יוצא רק עכשיו הוידאו של פרגי (זוכרים?) לשיר שלה מתוך פס-הקול. מדובר באחד השירים היותר מוצלחים בו, שגם מופיע בסצנה המרכזית בסרט.

אבל אחרי הכישלון היחסי של הפיצ'ר בקופות, הסינגל עם השטיק הדומה לזה של וויל איי אמ ("Bang Bang"), שיצא לפניו מתוך אותו הפס-קול, ובאופן כללי, עם הקאמבק המוזר ומאותגר הטיימינג הזה של פרגי, שכבר נראית כמו דודה בלונדינית - אולי היה כדאי פשוט לוותר על זה ולעבוד יותר על נסיונות איחוד של הבלייד פיז או משהו.

 

נוטי בוי ואמילי סנדה – "Lifted"

עם נגיעות אתניות ופזמון סופר ממכר, שהיה יכול להשתלב בכיף גם בלהיט של דודו אהרון, לא פלא שהרדיו הישראלי טוחן בלי סוף את שיר ה"לה לה לה" של נוטי בוי, אחד ממפיקי הפופ הכי מצליחים בבריטניה היום. שמו המקורי הוא סעיד האן (Shahid Khan) ו"לה לה לה" הוא אומנם הלהיט הראשון שלו כאן בישראל, אבל באנגליה הוא כבר מזמן מכונת להיטים מוכחת, בזכות הפקות לאמנים כמו הראפר טייני טמפה, שריל קול, ליאונה לואיס וכמובן גם אמילי סנדה, אחת הזמרות הבולטות של השנים האחרונות, לה הפיק חלק מאלבום הבכורה המצליח שלה, כשעוד היתה אלמונית, ומאז הם לא מפסיקים לשתף פעולה.

הסינגל החדש והמוצלח שלו בו היא מתארחת כבר מתנגן ברדיו הבריטי ומשתלב בול באווירת הפופ דראם אנד בייס ניינטיזית שחזרה שם לאופנה (ואולי גם אצלנו אם לשפוט מההשמעות  של "Love Me Again" של ג'ון ניומן). "Lifted" הוא הסינגל השני מתוך "הוטל קבנה", אלבום הבכורה של "נוטי בוי" כמפיק, שייצא בקרוב ויארח את מיטב הכוכבים החדשים בפופ הבריטי. בקרוב הוא כנראה גם יוכל לארח גם כמה אמנים אמריקאים גדולים, אחרי שנבחר להיות אחד המפיקים באלבום הבא של בריטני ספירס.