אריה וגיל גת - Hotel California

הביצוע של אריה וגיל גת ל" Hotel California" הוא ההוכחה שבשביל לעבור שלב בריאליטי מוזיקלי לא חייבים להיות זמרים גדולים. בחירת השיר היתה מעולה, ההרמוניה הקולית יפה, נגינת הגיטרות (שלהם ושל יונתן פריג') עבדה טוב, יש להם את הגימיק המנצח - והמסך עלה כמעט מעצמו. אריה, שהוביל את השירה בשיר, הוא מבצע סביר, אבל רחוק מלהיות זמר גדול, או ממש טוב. לבינתיים זה מספיק להם. שהחיינו.
ציון: 8

 

נוי פדלון - מי תרצי

השירה של נוי פדלון נחלקת לשניים. כשהיא שרה "רגיל", רק מגישה את השיר, היא עושה את זה חלק וללא זיופים, נשמעת נעימה מאוד, אבל לא קורה הרבה מעבר לזה. היא כמו מלווה את השיר והוא זורם לידה, היא כמו מלמדת מישהו אחר לשיר אותו, אבל לא ממש מצליחה לחדור, לא ממש בתוך השיר, אלא מהצד. התוצאה היא, שפדלון נשמעת רק בסדר, ולא מעבר לכך, לא מצליחה לרגש.
מתי נוי כן משחקת אותה? כשהיא מתחילה לחרוג קצת מהתבנית הרגילה, ומסלסלת, נותנת לשירה שלה ממד הרבה יותר דינאמי, מעניין, אז היא מגיעה למקום ששווה להאזין לו, לצורת שירה שאתה רוצה לשמוע ממנה עוד, ויותר. לו רק היא היתה מוצאת את הדרך לשיר ככה את כל השיר, מבלי ליפול לסלסול-יתר - זה היה מושלם.
ציון: 8

 

רינת כהן - "לשם"

האמת היא שרציתי שיתארך הרגע. רציתי שרינת כהן תשיר את השיר הזה עוד קצת, עוד בית, פזמון, משהו. הקול שלה רך כמו צמר גפן, משייט בחלל האוויר כמלאך קטן המנפנף בכנפיו. היא רחוקה מלהיות זמרת מקצועית כמו המבצעת המקורית, אבל היא שמעה בעצתה של קרן פלס, והצליחה לקחת את השיר לזווית אחרת, נימוחה יותר, קשוחה פחות. הקול של רינת כהן מתגנב מלמטה, יש בו עומקים מעניינים וכשהיא מסלסלת נוצר קסם. היו לה נפילות קטנות במהלך הביצוע, היו מקומות שבהם הפרייזינג שלה לא הזהיר, מצד שני, כשהיא פתחה את הקול, היא אשכרה שרה עם מלאכים.
ציון: 9

 

אביעד סייביץ' – "Crazy"

לאביעד סייביץ' יש יכולות טכניות גבוהות מאוד. הוא זמר שאוהב ויודע לתת למאזין בראש. היכולת שלו לתקוף את האוזן בעוצמה ולא להרפות היא כוח גדול. זה יכול להפוך אותו לזמר פרסומות וג'ינגלים מצטיין, אבל שירה היא לא תמיד תחרות למי יש גרון עמוק יותר או חזק יותר. אהבתי מאוד את הקטע השקט שהוא נתן, פחות אהבתי את השחצנות שהתנפנפה לכל עבר משאר הביצוע. אני מעריך מאוד את הכישרון שלו, ואני יכול להתחבר לאנרגיות, לחספוס, אפילו לשוויץ, אבל הייתי שמח לשמוע אותו שר ממקום של חולשה. אז נגלה איזה זמר הוא באמת.
ציון: 8.5

 

עומר דץ - "אהבה בת 20"

אני מבין את ההתרגשות שהשירה של עומר דץ מייצרת אצל אחרים ויכול להזדהות עם התחושה, כי אין דבר מהנה יותר מזמר שמרגש אותך. בי אישית הוא לא נוגע. לא צבע הקול, לא צורת השירה הבכיינית (טישו? מישהו?). אני בטוח שדץ שר מעומק הלב שלו ובאמת מתרגש, אבל אני מתקשה לרטוט ממנו. הוא נשמע הרבה יותר כמו זמר של טקסים בצבא, מאשר כמבצע שיכול באמת לסחוף קהל. בחירת השיר היתה טובה, אבל בפעם הבאה הוא יצטרך לעשות משהו שהוא לא בלדה נמרחת, אחרת יצטרכו לצלול ולהוציא אותו מבריכת הקיטש אליה הוא זינק כאן בקפיצת ראש.
ציון: 8.5

 

איתיאל זינו - "בזמן האחרון"

איתיאל זינו הוא לא זמר מספיק טוב כדי שיוכל להרשות לעצמו לשיר את השיר הזה כמות שהוא ולעבור שלב. צבע הקול שלו לא מספיק מעניין, האיכויות הווקאליות שלו לא עומדות לכשעצמן. הוא היה צריך לחשוב מחוץ לקופסה, להעז יותר, לסלסל, להשתולל. אלה אלמנטים שהגיעו יותר בחלק השני של הביצוע, מאשר בחלק הראשון, אבל אז היה כבר מאוחר מדי. לשיר נחמד וטוב בלי זיופים זה אחלה, אבל צריך קצת לרגש ולטלטל, וזינו נגע במקומות האלה רק ממש לקראת הסוף. וחבל.
ציון: 7

 

עמית יעקב - "משהו ממני"

עמית יעקב הוא בחור צעיר וחביב, אבל הוא לא זמר. הוא צעיר מדי, לא מפותח מדי, חסרים לו הרבה מאוד כלים בארגז, וכמו שכתבתי במבחן המסך שלו - לדעתי הוא לא היה צריך להגיע בכלל לשלב הזה. כואב הלב עליו, כי כמו כולם הוא באמת רצה והשתדל, אבל בשלב הזה של חייו ושל ההתפתחות שלו כזמר - עדיין אין לו את זה. הביצוע שלו היה חלש, מרדים, ללא שום עלייה, התקדמות או צמיחה. סתם בחור צעיר ובוסרי ששר למיקרופון, את אחד השירים היפים של אחד הבוגרים המוצלחים של הגלגול הקודם של התוכנית. זה מה יש.
ציון: 4

 

ליאם בניסטי - Listen

ליאם בניסטי היתה מצוינת, ובניגוד לקאבר שלה לאלישיה קיז, היא לא ניסתה להישמע כמו חיקוי של ביונסה, אלא כמו הגרסה הישראלית הנכונה לשיר היפה הזה. המבטא של בניסטי באנגלית סביר ומעלה, מספיק בהחלט כדי להגיש את השיר הזה כמו שצריך. מבחינה קולית לא היתה לה בכלל בעיה כאן, היא שרה נהדר, כולל הדינאמיקות שנדרשות. היא עלתה גבוה בלי בעיה, נשמעה טוב גם כשירדה נמוך, ובאופן כללי זרמה יפה מאוד (פרט לזיוף קטנצ'יק ממש ממש בסוף). בניסטי זמרת נשמה-אר אנד בי אמיתית, שנתנה את אחד הביצועים שהכי נהנתי מהם מאז שהתוכנית יצאה לדרך, ביצוע שאשתדל לזכור, כי היתה בו מין שלמות מעוררת התפעלות.
ציון: 10

 

צליל אילוז - "אם יש גן עדן"

"אם יש גן עדן" הוא מסוג השירים שצריך להרוג אותך בשלב הא-קפלה. שמי ששר אותו נטו בלי ליווי יצמרר. צליל אילוז היתה מצוינת כששרה שיר קצבי באנגלית, אבל במגרש של בלדות בעברית, שצריכות לרגש את הקהל, הקול שלה לא מספיק חודר והביצוע שהיא נתנה לא היה מעודן ונוגע כך שייגע באמת. היא ניסתה לשיר הכי יפה שהיא יודעת, אבל זה לא דגדג מספיק את בלוטות הרגש. איפשהו באמצע היא עברה ממש לשירת-בכי, אבל במקום להגביר את המפלס היא רק גרמה לי להתכווץ באי נוחות. בחירת השיר לא התאימה לשלב הזה שלה כזמרת.
ציון: 7

 

דונדיט ג'ון - "שאריות של החיים"

הביצוע של דונדיט ג'ון היה בעייתי. הוא שר קצת ליד השיר, לא היה אחיד, שר עם יותר מדי אוויר ופחות מדי קול, מתחיל משפט ומתקשה לסיים אותו. הקול שלו לא הצליח להימתח למקום שאליו צריך להגיע כדי לבצע את השיר הזה. "שאריות של החיים" הוא שיר שדורש יכולות מסוימות, ולג'ון לא היו אותן. הביצוע שלו מתגמד כאשר בראש חקוקה יובל דיין. המעבר שלו לקטע האפריקאי היה אמור להיות הדובדבן. הוא קרה בדיוק כשהמסך עלה, אבל מתחת לאותו דובדבן היתה חסרה הרבה עוגה. אולי דונדיט ג'ון הוא נשמה גדולה עם סיפור חיים מרתק שהשיר הזה מתאים לו, אבל הוא עדיין לא זמר.
ציון: 7.5