עשר שנים אחרי השקת האלבום המרובע עבודה עברית הראשון, שהפיקו וניהלו אמנותית ניצן זעירא ומיכה שטרית לכבוד חגיגות היובל למדינה, הושק הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים ממשיך דרכו הגרנדיוזי, המציין 60 שנה למדינה ולמוזיקה המקורית שנוצרה בה. אם באלבום המקורי חדשו 50 אמנים את מיטב הזמר העברי הפעם גויסו לדגל 60, וגם זה רק בשלב הראשון. ניצן זעירא, החתום גם הפעם על ההפקה והניהול האמנותי, מבטיח מהדורה שנייה של 60 חידושים נוספים שתגיע לחנויות ביולי, בתוספת לחלק הראשון שיצא ב-1 באפריל, כלומר 120 גרסאות כיסוי בסך הכל.

מי שלקחה על עצמה את החסות על שיווק הפרויקט היא חברת הסלולאר אורנג', שאף מנופפת בגאווה בגיוסו של האייקון אריק איינשטיין לטובת המוצר המוגמר. במסיבת העיתונאים נחשף לראשונה סרטון הפרסומת המושקע (והמרהיב, יש לציין, שביים דוד גורפינקל), בו מבצע איינשטיין הצעיר את הקלאסיקה "אני ואתה נשנה את העולם" בקליפ המיתולוגי בשחור לבן. יזהר אשדות ופיטר רוט ערכו את ההקלטה המקורית, ושתלו לתוכו שירה חדשה של רמי קליינשטיין, מאור כהן, מוש בן ארי, רונה קינן, דין דין אביב, שמעון בוסקילה ושרון קרלן. כולם מופיעים לצד איינשטיין גם בקליפ, בטכניקה ממוחשבת שאפשרה להם להשתלב בצילום הישן המקורי.
טכניקה זו אפשרה כבר לפני עשור לתום הנקס ללחוץ ידיים עם נשיאים אמריקאיים בסרט "פורסט גאמפ", לבונו לזמר דואט עם פרנק סינטרה ולנטלי קול לשיר עם אביה המנוח נט קינג קול. עם זאת, הטכניקה טרם הוצגה בישראל בקנה מידה כזה.

"ברור שאם מצליחים לשכנע אמן גדול כמו אריק איינשטיין לשתף פעולה בקידום מוצר שאתה לוקח עליו חסות, הגאווה גדולה", אומר בתגובה מנכ"ל חברת אוראנג' דוד אבנר, "אבל האמת היא שאריק גילה עניין רב בפרויקט 'עבודה עברית'. הרי מדובר במוזיקה, התחום בו הוא שולט תרתי משמע. לא מדויק לומר שהוא אישר את השימוש בשיר ובקליפ 'אני ואתה נשנה את העולם' ובכך תם חלקו. הוא היה מעורב מאד בכל פרט בהפקת הקליפ ובהקלטה המחודשת שלו. 'אני ואתה נשנה את העולם' זה יותר משיר. זה חלק בלתי נפרד מפסקול היצירה המוזיקלית המקורית במדינה ב-60 שנות קיומה. רצינו את השיר המסוים הזה, רצינו שאריק איינשטיין יהיה מזוהה עם הפרויקט, ולשמחת כולנו הצלחנו".

אין תמונה
אני ואתה נסמס אל העולם

פרט שכל הקשורים להפקה מקפידים לא לחשוף הוא שכרו של איינשטיין עבור השימוש בשיר, הקליפ, ובעיקר הילת גיבור התרבות שהוא תורם למען "עבודה עברית" ואורנג'. כצפוי, אריק איינשטיין הדיר רגליו מאירוע ההשקה של "עבודה עברית", ואולם מקורביו טוענים שמלאכת השכנוע הייתה ממושכת ורבת לבטים.
"אריק איינשטיין מוצג כמוביל הקמפיין, אך בפועל לא הקליט שיר חדש ל"עבודה עברית" אומר ניצן זעירא, מפיק הפרוייקט "אריק השתתף באוסף הקודם לפני עשר שנים, והיות והעבודה על החלק השני המיועד ליולי עדיין נמשכת אני מקווה מאד שיקליט שיר כזה. זו סוגיה שטרם הובהרה סופית. אנחנו מדברים לעיתים קרובות והוא לא פוסל את העניין".

במסיבת העיתונאים הבוקר נחשפה הרשימה הסופית של 60 שירי החלק הראשון של "עבודה עברית", וכן התקיימו הופעות חיות של פבלו רוזנברג (חידש את "אתם זוכרים את השירים" של חנן יובל), "אתניקס" (את "למה עכשיו" של "שובבי ציון") ושמעון בוסקילה (את "שושנת פלאים" של צביקה פיק). אטרקציות בולטות נוספות באוסף: נינט טייב מחדשת את "לא יכולתי לעשות עם זה כלום" של אילן וירצברג ושמעון גלבץ, איה כורם את "ערב ב' כסלו" של ערן צור, דנה אינטרנשיונל את "במקום הכי נמוך בתל אביב" של אסתר שמיר, ירדנה ארזי את "כלניות" של שושנה דמארי, "מטרופולין" את "כל האמת" של "הקליק", שרית חדד את "שיר הפריחה" של עפרה חזה ועוד ועוד.