רמי קליינשטיין

רמי קליינשטיין בחולצה שחורה ג'ינס וכובע (צילום: mako)
יקבל עוד הזדמנות? | צילום: mako

האלבום "הרבה פנים", שיצא לפני שלוש שנים, מכר הרבה מתחת לציפיות מאמן בסטנדרטים של רמי קליינשטיין - זמר לכל המשפחה, שאפילו הוא יתקשה לזכור מתי בפעם האחרונה הוציא אלבום טוב, שהצליח לדבר לכולם. קליינשטיין זקוק עכשיו בדחיפות לניעור מערכות, ונדמה שמאז הפרידה המתוקשרת מזוגתו ריטה הוא צועד בכיוון הנכון: הופעות במועדוני רוק עם להקת "המועצה", בהן הוא נשמע מורעב ומרגש מאי פעם, וכיסוי מצוין ל"הכעס" של רוקפור ב"עבודה עברית2", שהחזיר לו אנרגיות מפעם ועשה תיאבון לעוד. במקביל עובד קליינשטיין על אלבום חדש, ודווקא מהמקום בו הקהל והתקשורת בשלים לתת לו הזדמנות לחזור לכושר יצירתי מלא, הוא לא יכול להרשות לעצמו להסתפק באלבום פרווה. אהביני או עזביני? פתרונים בקרוב.

טיפקס

אחרי הפיאסקו באירוויזיון 2007 טען קובי אוז שטיפקס חידשה את מלאי האנרגיות היצירתיות שלה. הכיוון אז היה בינלאומי, עם הפנים להופעות בחו"ל וחומר חדש בשלל שפות. אין עוררין על הכישרון של אוז בפרט וטיפקס בכלל, אלא שאחרי שבע שנים שכללו אוסף עם הסינגל "ריקודי עמבה", את אלבום הסולו הנוגה של אוז, את האלבום "רדיו/מוזיקה/עברית", שמעריציהם יעדיפו לשכוח, ואת האירוויזיון, טיפקס צריכים להמציא עצמם מחדש. "דיסקו מנאייק" מ-99' הוכיח שהם מסוגלים. האם לקובי אוז וחבריו נשארו שפנים בכובע? האם נשאר משהו מהתזזיתיות והגאונות של פעם? האם הצ'כונתיות הטיפקסית יכולה להמשיך לעבוד בעידן בו המדינה נראית ונשמעת כמו הצ'כונה של יוסי בובליל? האלבום הבא שלהם יצטרך לתת את התשובות - כוורת חוזרת, או טיפקס נמחקת.

ירמי קפלן

מה ירמי קפלן חושב על נשים ?25916 (תמונת AVI: זמן איכות )
אחד הפרפורמרים המובילים במדינה | תמונת AVI: זמן איכות

כמו חברו הוותיק רמי קליינשטיין, גם ירמי קפלן שומר יד על הדופק בהופעות בלתי פוסקות במועדוני רוק ובהופעות מכורות. יכולותיו כאחד הפרפורמרים המובילים במדינה חקוקות בסלע. מה שהוא צריך עכשיו זה להיט. מפץ בסדר הגודל של "כבר עכשיו", "מודדת" ו"הדפוק הזה". אלבומו האחרון, "הזמן האבוד", לא הניב הצלחה בסדר גודל כזה ומאז עברו חמש שנים. קפלן הקליט אלבום חדש עם כמה חברים מימי רוקסן העליזים, בהם חמי רודנר. הציפיות ממנו, כרגיל, גבוהות. האם יצדיק אותן?

אתניקס

אחרי שבמשך שנים לעגו אתניקס למבקרים וחגגו בחיק הקונצנזוס, נדמה שהם זקוקים נואשות לשדרוג, לעדכון בצליל וברעיונות. הניסיון של זאב נחמה להתניע הרכב רוק בשם "טוטובל", במקביל לפעילות הלהקה, סרב לצבור תאוצה. אתניקס עצמם נמצאים אחרי אלבום אחד שנכשל מסחרית ("אמריקה"), אלבום נוסף שנגנז, אחרי ששלושה סינגלים לא זכו לאהדה המתבקשת ברדיו, ואפילו הניסיון לשגר סינגל חד פעמי לבדיקת השטח ("דיסקוטק") לא עלה יפה. האם יש עתיד לאחד מפסי הייצור הפוריים (והפחות כריזמתיים) בפופ הישראלי בשני העשורים האחרונים? נחמה, תמיר קליסקי ושות' יודעים שאלבום נוסף שיתרסק מסחרית עשוי להיות הניסיון האחרון.

איה כורם

אין תמונה
לוקחת את קרן פלס ברברס

האם מקרה איה כורם יסתיים כמו המקרים של מיקה קרני, רונית שחר או שרון ליפשיץ? זמרות שהמריאו באלבום בכורה מצליח, נפלו בשני ומאז נדונו לדשדוש או לפרישה מהמקצוע? האלבום השלישי של כורם, לכשייצא מתישהו, אם ייצא מתישהו, הוא אולי הצ'אנס האחרון שלה להדביק את הפער שפתחו מסיקה ופלס. כורם לא תשיר לעולם כמו מירי ולא תקרע את הנשמה לעולם כמו קרן, אבל יש לה חן לפחות כמו לראשונה, ובכתיבה והלחנה היא לוקחת את השנייה ברברס. יחד עם זאת, כורם צריכה לעשות חושבים לפני החזרה מהבר לפסנתר. אלבום נוסף שייכשל יהפוך את המראתה המחודשת של הקריירה שלה לכמעט בלתי אפשרית. מצד שני, הצלחה מחודשת תתייג את "שפה זרה" כעוד מקרה קלאסי של "תסמונת האלבום השני" ותוציא אותה מחוזקת.

דנה ברגר

בשמונה השנים שחלפו מאז "עד הקצה" דנה ברגר מתקשה לשחזר את ההצלחה, למרות (ואולי בגלל) שיתוף הפעולה המסקרן עם לואי להב באלבום הקודם. נכון לעכשיו, ואחרי הנתק מחברת התקליטים "NMC-יונייטד", חלון ההזדמנויות שלה להצלחה חדשה עשוי להיסגר או להיפתח מחדש באותה מידה של קלות. מה שברור הוא שהיא לא יכולה להרשות לעצמה עוד אלבום ביתי, קטן, אישי, מפויס ואימהי, כמו השניים האחרונים, שיקבע אותה בתודעה סופית כדודה מתברגנת. ברגר צריכה איזה "באה מאהבה" או "לונדון" משלה, כדי להיכנס לפאזה השלישית בקריירה שלה ברגל בוטחת. היא עובדת כרגע במקביל על שני פרויקטים: אלבום סולו, כולל שמועות על הידוק מחודש לשיתוף פעולה עם חברתה הוותיקה ורד קלפטר, ואלבום משותף עם איתי פרל. טעות למהר ולהספיד אותה, אבל להחזיק אצבעות חזק מאי פעם לא יזיק.

רוני דואני

הנה אתגר קשה. רוני סופרסטאר, על פניו, עדיין לא טעמה כישלון אמיתי. אלבומה השני, "לא עוצרת", הגיע למעמד זהב. כרגע היא בסוג של תרדמת, ועבור נסיכת פופ ממנה מצפים בעיקר ללהיטי מסטיק בשרשרת זה מצב בעייתי עוד יותר משיקום. רוני ומנהליה, חברת "פופ ארט", יודעים שעוד אלבום פופ-דאנס סטנדרטי עם מילים עבריות ללחנים מיובאים לא יתניע מחדש את הקריירה. השאלה היא מה כן. רוני אוספת בימים אלה חומרים לאלבום חדש, ופונה גם לכותבים מקומיים בניסיון לשדרג. המניות של בריטני ספירס, אמה הרוחנית של רוני, בעלייה כרגע, וקאמבק הוא בגדר אופציה ריאלית עבורה, אך כישלון באלבום השלישי עשוי לסתום סופית את הגולל על הקריירה הקצרה שלה.

סאבלימינל

אין תמונה
הז'אנר גומר את הסוס?

גם קובי ("סאבלימינל") שמעוני עדיין לא טעם כישלון מסחרי כאמן מבצע. לעומת זאת, הלייבל "תאקט" בבעלותו מתקשה להרים את הקריירות של בני הטיפוחים סיוון, גבריאל בטלר, בוסקילז, איציק שמלי ויואב "הצל" אליאסי. גם התחושה הגוברת שז'אנר ההיפ הופ המקומי, שסאבלימינל הוא מבוראיו, גומר בהדרגה את הסוס, לא ממש משפרת את מצב הרוח בגזרה. סאבלימינל אמנם זכה השנה לרגע חסד (מוצדק) בביצוע המחודש ל"בת 60" עם הגבעטרון, אבל האימפריה עליה הוא חתום מתקשה להכות שנית. סאב הוא גאון בלהפוך קש לזהב ולתפור שיתופי פעולה עם גופים מסחריים וממסדיים, שרק מחזקים את מעמדו, אבל אם אלבום הסולו הבא שלו לא יעמוד בסטנדרטים המסחריים של קודמיו ההשלכות על "תאקט" עשויות ליישר קו עם השלכות נפילת הבורסה בוול סטריט על שווקי העולם.

הראל מויאל

אלבום הבכורה של זוכה "כוכב נולד 2" הגיע למעמד זהב. אלבומו השני, "לבדי", הצליח פחות, למרות שהבלדה "באה אלי" הפכה להיט גדול. הקריירה של מויאל עדיין לא יציבה מספיק לשרוד ירידות שערים ארוכות טווח, ולכן ההיענות לאלבום שלישי שלו עשויה להיות קריטית לעתידו. העובדה שחברת "בייס רקורדס", שהפיקה את שני אלבומיו הראשונים, כבר לא קיימת, הפרדת הכוחות ממנהלו האישי אסף אטדגי והחיפוש המתמיד שלו אחרי בית מקצועי, לא משחקים לטובתו. מויאל לזכותו, לא ממהר לקבל החלטות מרחיקות לכת. הוא התחתן ועבר לגור בגדרה, שם הוא כותב ומלחין שירים חדשים ושוקל בקפידה את צעדיו.