דור דניאל פרומו (צילום: אוהד רומנו)
"אני מעדיף לשמור לעצמי את חיי הפרטיים". דור דניאל | צילום: אוהד רומנו

שנתיים עברו מאז הפריצה של דור דניאל, שהוציא אלבום בכורה עם להיטים כמו "מקום לצדך", "בין החלומות" ו"רציתי". זאת אחרי שכזכור יצר להיטים עבור כמה וכמה אמנים, ביניהם הראל סקעת ("משהו ממני"), עידן יניב ("את יפה") ושירי מימון ("אהבה קטנה", "חלק ממך").

עכשיו דניאל חוזר עם "קורא לך", שיר פופ רוק קצבי ששונה מהבלדות אליהן התרגלנו מכיוונו, שיוצא כסינגל ראשון מאלבום שני, בהפקה מוזיקלית של רפי קריספין ועיבודים משותפים לשניהם. שירים נוספים ייחשפו בהופעה שיקיים דניאל ב-31 בינואר בזאפה הרצליה.

במקביל חושף דניאל את השאיפות הנוכחיות שלו, אחרי שכבר כתב והלחין לא מעט לאחרים הוא אומר "אני מתרכז בעצמי, לא מסתכל לצדדים, אבל מאוד מקווה השנה לעבוד עם אייל גולן, זה כרגע מה שמעניין אותי. אני גם אוהב מאוד את מה שעושה משה פרץ, את הכיוון שלקחו אליו את רוני דלומי, אוהב את קובי אפללו ואביהו שבת, אני שומע הכל. שיתוף פעולה עם זמר מזרחי מעניין אותי מהכיוון של לקחת את הפופ-רוק שלי ולחבר לשירים שלו. אני לא זמר גדול, אבל שר את השירים שלי הכי נכון, יודע מאיפה הם נכתבו ואיך להגיש אותם".

-מה עבר עליך בשנתיים האלה?
"לאחרונה ירדתי קצת למחתרת אחרי שנה וחצי של סיבוב הופעות מכובד שאני גאה בו, והתגעגעתי ממש, בעיקר געגוע להופעות ולכן אנחנו חוזרים להופיע. אני מתרגש בטירוף, אפילו פוחד. לא יודע איך להסביר, כי כבר חוויתי התרגשות של סינגל ראשון ואני יודע למה לצפות, אבל כיף לגלות שההתרגשות כל פעם מגיעה מחדש".

"נחשפתי למוזיקה לועזית"

-מה יהיה באלבום החדש?
"קו חדש לגמרי, כי Upper כזה לא היה לי. אני חושב שההופעות גרמו לי לכתוב יותר Upperים, זה מה הרגשתי שהיה חסר לי בהופעות ולא כיוונתי לשם פשוט זרמתי עם מה שהרגיש. גם טעם המוזיקה שאני שומע משתנה ונחשפתי להרבה יותר דברים. הייתי ילד של מוזיקה ישראלית ובשנתיים האחרונות נחשפתי ללועזית דרך חיים רייכנטל מהליקון ששולח לי כל חודש חודשיים 6 או 7 דיסקים חדשים שאדע מה הולך בעולם. אז שמעתי את אואזיס, סנואו פטרול, קילרז, טייק ד'את, וואן איפבליק.

"מבחינת הטקסטים זה קלישאתי להגיד שאני בוגר יותר, אבל בגלל שזה שירים על מערכות יחסים אז אני כן כותב ממקום שאני כן יותר מבין עניין".

"אני לא מדבר על מערכות היחסים שלי"

הראל סקעת מעביר דירה (צילום: אלעד דיין)
"אני מכיר אותו שנים, אין שום קליקה". הראל סקעת | צילום: אלעד דיין

-יש לך חברה?
"אני לא מדבר על מערכות היחסים שלי, אבל אני כותב עליהן, אז כל המדינה יודעת מה הולך אצלי. כשעובר עלי משהו אני כותב ואז כולם יודעים מה קורה. את המעט פרטיות שלי על החיים האישיים אני רוצה לשמור לעצמי".

-יש לך מעריצות?
"יש לי מעריכות, לא מעריצות, שמגיעות להופעות שלי ומחממות לי את הלב. היחס שלי אליהן הוא חם מאוד. כבר שנה וחצי הן שואלות מתי ייצא עוד דיסק. זו זעות גדולה לדבר לעם הנשי".

-בנות הן הקהל שלך?
"אני לא מכוון לאף אחד, רק כותב את השירים שלי. בהופעות 85 אחוזים הן בנות, אבל היופי ומה שמרגש אותי זה שיש שולחן של שתי אמהות ושתי בנות, שאני מדבר לחתך רחב. אם אני מדבר למישהו והוא מזדהה וזה עוזר לו לעבור תקופה מסוימת בחים אז הגיל לא משנה והמין לא משנה. אם נגעתי בו - הרווחתי, ניצחתי. אני גם שר בהופעות את השירים שכתבתי להראל ושירי ועידן ואחרים".

"קרעתי את התחת, מה הקשר לשירי מימון?"

אין תמונה
"היא מותק, אבל היחסים מקצועיים בלבד". שירי מימון

-באלבום הקודם אמרו שנכנסת לפלייליסט של גלגלצ כי היית בקליקה של הראל סקעת ושירי מימון.
"זה צרות אופקים לחשוב ככה. אני לא מכיר אישית אף אחד מישיחבת הפלייליסט. ל'מקום לצדך' לקח חודשיים עד שהתחילו להשמיע אותו, אז מה פתאום קליקה. השמיעו אותי בגלל שהשירים היו טובים. את הראל אני מכיר שנים. שירי היא מותק, אבל היחסים מקצועיים בלבד. הגעתי בזכות השירים שכתבתי להם. אני קרעתי את התחת, עברתי ניתוח במיתרי הקול, אני מגיל אפס כותב אז להגיד שירי מימון? מה הקשר?

"פורגנתי על ידי הרדיו, ולא רק בגלגלצ אלא בהרבה תחנות. כמובן שלא אצל המבקרים, שלא מפרגנים לפופ. גם אני פחדתי בהתחלה מהמילה 'פופ', אבל אני עושה פופ-רוק, זה מה שאני אוהב וגם אם לא מפרגנים זה לא מפריע לי. אני לא כותב לשירי והראל כבר שנתיים ופוחד שלא יפרגנו לי, זה פחד שיש כל אמן".

"מקום לצדך" היה מיועד להראל סקעת

אייל גולן הופעה 18 (צילום: שי פרג)
להיות כמוהו, לעבוד איתו. אייל גולן | צילום: שי פרג

-זה נכון ש"מקום לצדך"' היה מיועד להראל סקעת והוא ויתר עליו?
"יש הרבה שירים שלי שזמרים הקליטו להם סקיצות. ייעדתי אותו למישהו אחר והיום זה השיר שהכי מזוהה איתי. אני מדבר על זה בהופעות, מספר את הסיפור".

-אתה נורא גבוה.
"אני מטר תשעים. אם הייתי כדורסלן זה היה פיקס, אבל אני דווקא חולה כדורגל, תן לי לראות כדורגל כל היום. אני אוהד של הפועל תל אביב. השחקנים של הפועל חברים שלי. הקרובים ביותר הם בן שהר, גילי ורמוט ואביחי ידין. אני הולך למשחקים. יש קשר לא ברור בין זמרים לכדורגלנים ואני בחברה טובה. החלום שלי היה להיות כדורגלן, כמו אייל גולן".