צילום תמונה: Youri Lenquette

רגע אחרי שזכה "בפרס הלוויין" - "הנציג של המוזיקה הישראלית בחו"ל לשנת 2014" בטקס פרסי אמ.ט.וי ישראל, מוציא עידן רייכל אלבום חדש. האלבום "The Paris Sessions" הוקלט ביחד עם המוזיקאי ויו פארקה טורה ממאלי, שמשלב מוזיקה אפריקאית מסורתית עם רוק'נרול, רגאיי, פופ וסלסה. טורה הוא בנו של עלי פארקה טורה האגדי, שהצליח לצאת מצילו של אביו, כששילב את הצליל השורשי עליו גדל עם סאונד להקות הג'אמים ומוסיקת הדאב מג'מייקה. זו הפעם השנייה בה רייכל וטורה משתפים פעולה, אחרי שאלבומם הראשון יחד, הגיע לפני שנתיים למקום הראשון במוזיקת-עולם ב-itunes באמריקה.

האלבום החדש, שכאמור הוקלט בפריז, כולל שלושה עשר קטעים, חלקם שירים, חלקם יצירות כליות, וחלקם משלבים משפטים ספורים בתוך המוזיקה. גולשי mako יכולה להאזין כאן לשני קטעים בהשמעת בכורה מיוחדת: הקטע "From End To The End", שפותח את האלבום, ובו מתארח המוזיקאי הישראלי ניב טוהר, והקטע "Philipa", שסוגר את האלבום, ונכתב על ידי פארקה טורה כהקדשה לביתו של עידן רייכל. השיר על פיליפה הוא בשפת הבמברה, אחת מהשפות במאלי. פארקה הוא נצר לשושלת של "גריות", מוזיקאים מספרי סיפורים, ובחר להקדיש את השיר לפיליפה, מתוך המסורת של בני עמו.


צילום תמונה: Youri Lenquette

רייכל וטורה השתמשו בהקלטות האלבום בכלי הנגינה המיוחדים המזוהים עם כל אחד מהם, ועשו בהם שימוש חופשי יותר מבדרך כלל, ביחד ולחוד. לדבריהם ראו בקלטות אלה מקום של פורקן מוזיקלי טהור, וניסו ליצור שילוב שיהיה שוב מרגש ואותנטי, ומענג עבורם.

האלבום המשותף יוצא בלייבל "Cumbancha", בניצוחו של מנהל הרפרטואר הנחשב ג'ייקוב אדגר. הוא יופץ בעולם באמצעות הלייבל של מוסיקת העולם "Putumayo Records".

את האלבום החדש ילווה סיבוב הופעות בינלאומי שיתקיים בין ה-7 ל- 25 בנובמבר ויכלול מופעים בסן פרנסיסקו, קליפורניה, קולורדו, אריזונה, יוטה, וושינגטון, ניו יורק, אלבני, מרילנד, קונטיקט, קנדה, פנסילבניה ופריז. הופעות אלה ימשיכו למעשה את הסיבוב שהחלו השניים, רייכל ופארקה טורה, אחרי הוצאת האלבום הקודם לפני שנתיים, שהביא אותם עשרות במות ברחבי אירופה ובארץ.