מופע הארנבות של דר קספר (צילום: דודי דיין)
"כמעט כל השירים שלנו הם המנוניים". אורן ברזילי ושי להב - מופע הארנבות של דר קספר | צילום: דודי דיין

הזכייה של טל גלבוע בעונה השישית של "האח הגדול" לוותה בשיר "עולם שקט" של להקת "מופע הארנבות של ד"ר קספר", שיר שהיא עצמה ביקשה מ"האח הגדול" שיושמע אם וכאשר תזכה.

זו הפעם השנייה ששיר של "מופע הארנבות של ד"ר קספר" מלווה זכייה ב"אח הגדול". כזכור, את הזכייה של שפרה קורנפלד בעונה הראשונה של התוכנית ליווה השיר "תראו אותי", גם הוא של ה"קספרים".

בסך הכל, מתוך שבע עונות של "האח הגדול" (כולל עונת VIP), שתי עונות הסתיימו בשיר של "מופע הארנבות של ד"ר קספר". לא רק שהם האמן עם הכי הרבה "שירי זכייה" בתוכנית, הם גם האמן הישראלי היחידי שזכה לכך - כל שאר "שירי הזכייה" היו של אמנים מחו"ל - בון ג'ובי, לאונרד כהן, גאנז נ' רוזס, קולדפליי, אלישיה קיז.

מופע הארנבות של דוקטור קספר הופעה (צילום: נעם וינד)
גם 'כולם רוקדים עכשיו', השיר של היי פייב בפרסומת הגמר הוא שיר שלי". שי להב | צילום: נעם וינד

"ראיתי את הזכייה", אומר שי להב מ"מופע הארנבות של ד"ר קספר", "וגם ראיתי את הפרק שטל מבקשת את השיר 'עולם שקט' והאח הגדול אומר לה שהוא לא שיר ניצחן קלאסי והיא התעקשה עליו. בעיני זה מגניב. כשהיא זכתה ציפיתי לשמוע את השיר ושמחתי שזה קרה. גם עשו לה ממנו אחלה קליפ, שנראה ממש טוב".

-פעם שנייה מתוך שבע עונות ששיר הזכייה ב"אח הגדול" הוא שלכם, ואתם האמן הישראלי היחיד שהשתמשו בשיר שלו.
"כבוד גדול, זה כיף. אלה שירים גדולים שממש מתאימים לרגעים האלה. ריספקט שנותנים אותו ללהקת רוק, כי זה לא ממש המיינסטרים של היום".

-מה מיוחד בשירים שלכם שעודה אותם מתאימים לאירוע כמו זכייה ב"אח הגדול"?
"חשוב לציין שהכתיבה היא משותפת לי ולאורן ברזילי, החצי השני של ההרכב. אנחנו כותבים שירים במטרה שהם יצליחו. אף שיר לא נכנס לאלבום שלנו אם יש לנו תחושה שהוא לא שיר גדול, שהוא לא מגיע לגודל של המנון בשבילנו. אנחנו להקה פעילה, שקיימת ומופיעה כל הזמן, ואנחנו כותבים ישר לתוך הופעות. כל שיר נכתב לתוך העולם שלנו, של ביצוע גדול על במה. יש לנו מעט שירים שהם לא המנוניים באופי שלהם".

מופע הארנבות של דוקטור קספר הופעה (צילום: נעם וינד)
לא מספיק מזהים את הלהקה עם השירים שלה ולא יודעים שהיא פעילה ומופיעה כל הזמן" | צילום: נעם וינד

-בעבר גם השתמשו בשיר שלכם, "הקומיקאים", ל"אקדמייה לצחוק".
"נכון, יש לנו מעין רומן עם הטלוויזיה. אני אגיד לך עוד משהו - הקטע הכי גדול הוא שב'פרסומת הגמר', הפרסומת ששודרה לפני ההכרזה, היה שיר אחר שלי, 'כולם רוקדים עכשיו' של להקת היי פייב, שזה מילים ולחן שלי, מהצד הפופי שלי, של פזמונים. יש עכשיו גם קמפיין של החינוכית עם השיר 'תראו אתי'. אלה שירים שמתאימים לטלוויזיה".

-אתם מצליחים לקלוע לטעם רחב.
"קליעה לטעם היא צד מאוד חשוב בהצלחה של מוזיקאי. מה שמרגש אותי זה שהשירים האלה, גם של היי פייב וגם של הקספרים, חלקם מלפני 20-25 שנה מאז שנוצרו, והם מחזיקים מעמד. הילדים שמופיעים בפרסומת עם 'כולם רוקדים עכשיו' עוד לא היו בתכנון כשכתבתי את השיר. יחד עם זה, 'עולם שקט' הוא מהקאמבק שלנו ב-2009, מה שאומר שלא איבדנו את היכולת לכתוב שירים".

-הקלישאה אומרת ששיר טוב שורד את מבחן הזמן.
"אני מאחל ללהקה שלנו, 'מופע הארנבות של ד"ר קספר' שיתנו לנו קצת יותר הערכה. התקשורת אוהבת אותנו ומעריכה אותנו מאוד. אבל לא מספיק מזהים את הלהקה עם השירים האלה. לא מקשרים את הלהקה לשירים שכל כך אוהבים ולא מספיק יודעים שהלהקה קיימת ומפיעה. הנה, עכשיו התחלנו לעבוד עם חברת בוקינג חדשה. אני מאחל לנו שהקהל יבין שיש להקת רוק כזו, עם המון שירים שהם מכירים, ושכולם שלה, ושיבואו יותר להופעות".

_OBJ