אין תמונה
"אני לא מרקיד מעורב, אני שר מעורב". גד אלבז

לפני שנתיים מילא גד אלבז את קיסריה, ובחנוכה הקרוב הוא מתכוון למלא את בתי חב"ד בסין, תאילנד והודו. אלבז טס הלילה מטעם חב"ד לעשרה ימים של הופעות שיתחילו בעיר גואנג ג'ו שבסין, משם לצ'אנג מאי שבתאילנד, אז בחזרה להונג קונג שבסין ומשם לבנגקוק שבתאילנד ולסיום מופע בקוסמוי.

"אני הולך לתת חמש הופעות לקהילה היהודית בבתי חב"ד ומתרגש מאוד להדליק כל יום נר חנוכה במקום אחר, להאיר את כל העולם ממש", אומר אלבז. "הייתי כבר בבנגקוק אבל הפעם אופיע בקוואסאן רואד איפה שכל הישראלים ויהיה מאוד יפה ומיוחד להדליק שם חנוכיה ולהראות גם לתאילנדים מה זה יהדות. זה יהיה פתוח לקהל הרחב, ועם הריחות של המאכלים המזעזעים שאוכלים שם גם התאילנדים יחגגו חנוכה. כבר חילקו פלאריים ברחובות שם ובבתי חב"ד וב'למטייל' שאני מגיע".

"שליח מצווה לא ניזוק - אני לא חושש מפיגועים"

-על איזה סדר גודל של הופעות מדובר?
"בכל מקום זה משהו אחר. יש בתי חב"ד קטנים כמו בקוסאמוי שזה 100 איש ויש גם מקומות עם 800 איש כמו בנגקוק. הופעתי בבנגקוק כבר וכשנחתתי בפעם הראשונה קיבלתי הלם תרבות,אבל היתה לי פינה מוארת שזה בית חב"ד והרגשתי הכי קרוב לאלוהים שאפשר. שם אני מרגיש שזה כיף גדול להיות יהודי, לראות חיבור בין כולם. ישראלים באים לחו"ל ומי שעוזר להם זה חב"ד, והאוכל מושלם".

-אתה לא חושש מפיגועים בחג?
"אומרים ששליח מצווה אינו ניזוק כי המלאך של המצווה שומר עליו. אני לא מאחל לאף אחד פיגוע ואני אישית לא מפחד".

"תזמורת סינית תלווה אותי לפי תווים שאנחנו מביאים איתנו"

-מה תשיר להם?
"חוץ משירי חנוכה אשיר שירים שלי ושירי נוסטלגיה לשמח אותם, לקרב אותם דרך המוזיקה שלי, שתזכיר להם את ארץ הקודש. יש מנהל מוזיקלי שנוסע איתי ויש להקה בסין שקוראים תווים וינגנו את השירים שלי מהתווים, זה מגניב לגמרי. אתה קולט שהשיר האחרון שהוצאתי 'חלק ממני' יושמע עם נגנים סינים, ובתאילנד אני מופיע עם פלייבק. צפויה לי שם חוויה ואני באמת רוצה להודות לאשתי שמשחררת אותי לחג".

.-מה צפוי באלבום החדש שלך?
יהיו דואטים מעניינים - עם קובי שמעוני 'סאבלימינל' שזה משהו מיוחד, ודואט עם שלמה גרוניך. יהיו הרבה הפתעות, אנחנו עובדים עליו כרגע. אין תאריך יעד והכל לא צפוי, אני מקווה שבקיץ יהיה לי דיסק חדש והופעה חדשה. כרגע אנחנו במגעים עם חברת תקליטים אז עצרנו את הכל ועובדים יחד כדי לדעת מה יקרה".

"יש לי שלושה ילדים וזה שינה את סגנון המוזיקה"

"מוזיקלית יש אצלי שינוי. התבגרתי מאוד. יש לי שלושה ילדים וזה שינה את הסגנון. באתי ממקום לא מוגדר של חילוני שחזר בתשובה, למדתי בישיבה וגם יצאתי לבלות עם חילונים. אבא שלי (בני אלבז) הושפע מרוק אבל הוא התמסחר ועבר למזרחית. אני התפללתי בבתי כנסת אשכנזיים, הכל אצלי מעורבב, מישמש במוזיקה. אבל הדיסק הקרוב יהיה יותר מגובש ובוגר. חושב שהגיע הזמן שאני אוגדר אולי יותר ממה שאני היום".

-קמו לך לאחרונה לא מעט מתחרים.
"אני שמח ומברך על זה שאני לא היחידי, ואני בין החלוצים. רציתי שעוד יאהבו מוזיקה יהודית, שיהיה ניחוח רוחני, זה מה שמחבר לקדוש ברוך הוא. אני רוצה שיהיה כמה שיותר מוזיקה יהודית רוחנית ומשפיעה, לא אכפת לי שיעקפו אותי, מבחינתי שאהיה הכי קטן שבעולם, העיקר שיהיה הרבה מזה".

"אסור להרקיד קהל מעורב, להופיע בפניו מותר לי"

-ראיינתי לא מזמן את מעיין חג'בי, שרב התיר לה לשיר לקהל מעורב כי היא חזרה בתשובה.
"לתת לה לשיר לפני נשים - מזמן יש אישור לזה. לגבי לשיר גברים התורה לא משתנה. אני לא פוסק ומכשיר ואין לי סמכות, אבל לא נראה לי שיקום רב שירשה או יתיר לאישה לשיר בפני גברים. אישה יכולה לשיר בדיסק ואפשר לשמוע אם לא יודעים איך היא נראית".

-ואתה?
"אני שר לקהל מעורב. אסור להרקיד מעורב, אבל להופיע מול קהל מעורב אין איסור. הרב אברהם יוסף הגיב לאחרונה לדברים שאמר אמנון יצחק לגבי הנושא. מותר להופיע לקהל מעורב למטרות של מוזיקה ותרבות ודברים שהתוכן בהם רוחני ונוגע - אין בזה שום בעיה, במיוחד אם יש ישיבה בכיסאות כמו בהיכל התרבות או בקיסריה. אני לא מופיע במועדונים ובחתונות ולא מרקיד קהל. בחתונה אם רוצים להרקיד חייבים מחיצה מפרידה. זה הכלל".

>> עופר לוי בשירים מהאלבום החדש