אומרים עליו שהוא רדוד, שאין בו נשמה ושהוא חולף כלעומת שבא, אבל למרות הכל הוא עדיין נחשב לתואר יוקרתי במחוזותינו: "להיט הקיץ" - תואר שמעניק לבעליו את הזכות להתנגן בלי סוף בתחנות הרדיו במהלך יולי-אוגוסט, לככב בכל פעילות בסיסית של צוות בידור מתחיל במלון, סליחה קלאב, ברחבי הארץ ולהיות סוג של שיר אל-מותי. קיץ 2009 כבר כאן וזה הזמן להיזכר בעשרת להיטי הקיץ הגדולים ביותר. בקרוב בבריכה הקרובה לחדר המלון שלכם.

Los del rio - Macarena, 1996

קיץ 96' ניפק את שלושת להיטי הקיץ הגדולים ביותר של העשור הקודם – "tic tic tac" של Carrapicho, קוקו ג'מבו (שאליו עוד נגיע) של Mr. president והגדול מכולם – "מקרנה" של הצמד לוס דל ריו. מקרנה הוא אולי הדוגמא הטובה ביותר למה מיקס דאנס טוב יכול לעשות לשיר בינוני. כאשר בשנת 1992 שוחרר לראשונה ונכשל, ב-96' זכה למיקס של Bayside Boys והשאר היסטוריה. למעלה מ-10 מיליון עותקים שמכר הסינגל ברחבי העולם והריקוד הבלתי נשכח, שהותיר אחריו מעניקים לו בקלות את התואר להיט הקיץ הגדול ביותר בכל הזמנים.

Eiffel 65-Blue, 1999

על סף המילניום החדש שיחררו שלישיית Eiffel 65 מאיטליה את סינגל הבכורה שלהם "Blue", שמהר מאד הוכתר כלהיט הקיץ של אותה השנה וכבש את המקום הראשון בכל מצעד אפשרי באירופה, כולל בריטניה. לצבע הכחול אין איזו משמעות מיסטית עמוקה בשיר והוא נבחר באקראי לחלוטין. 10 שנים אחרי ישתמש בלחן הקליט Flo rida בלהיט שלו "Sugar" ויאיים להיות להיט הקיץ של 2009. כי הרי מה צריך להיט קיץ יותר מאשר מילים כמו דה בה די דה בה דה.

O-zone - Dragostea Din Tei, 2004

העשור הנוכחי היה מועט יחסית בלהיטי קיץ קלאסיים כמו זה שלפניו, אך בקיץ 2004 סוף כל סוף נחת כאן אחד ראוי, שזה אומר פחות או יותר: מילים חסרות משמעות והרבה קצב. וכך עשו שלישיית o-zone ממולדובה עם "Dragostea Din Tei" או בשמו העממי המוכר יותר: נומה נומה יה. מדובר בלהיט הקיץ הראשון מאז מקרנה שמרוב השמעות "נשרף" וניגון שלו היום יהיה בגדר פינת "השיר המאוס של 2004", מה שמיטיב לתאר את הצלחתו האדירה. ואם זה לא מספיק אז תשאלו את 15 המדינות בהן צעד השיר במקום הראשון ואת למעלה מ-20 המדינות שתירגמו אותו לשפתן, כולל ישראל.

Aqua - Barbie girl, 1997

רביעיית אקווה מדנמרק לא האמינה בשנת 97' שזה באמת קורה לה. אחרי 8 שנות פעילות (בהתחלה תחת השם ג'ויספיד) הגיעה ההצלחה הבינלאומית ובגדול עם מקום ראשון בבריטניה ומכירה של למעלה מ-8 מיליון עותקים ברחבי העולם. הטריק פשוט: להיט יורופופ סקנדינבי טיפוסי על אהבתם של בארבי וקן עם קליפ משעשע, שגם הלהקה לא לקחה יותר מדי ברצינות. את חברת "מאטל" המייצרת את המותג של בארבי העניין לא כל כך שעשע, עד כדי כך שהיא הגישה תביעה נגד הלהקה וחברת התקליטים שלה בגין שימוש במותג ללא אישור.

Mr. president-Coco Jambo, 1996

חלק מהשילוש הקדוש של קיץ 96' (ביחד עם מקרנה ו-tic tic tac) או אם תרצו של היטמן 7. שלישיית מיסטר פרזידנט מגרמניה הצליחו לייצר להיט קיץ שיש בו את כל המרכיבים של שיר בריכה קלאסי רווי בכלור. אמנם באותה השנה הוא היה בצילו של מקרנה אך לעומתו לא "נשרף" ועדיין אפשר לשמוע אותו מדי פעם בפארק המים הקרוב למקום מגוריכם. "פוט מי אפ, פוט מי דאון, פוט מי פיט בק און דגראונד".

Las ketchup-The ketchup song, 2002

מכל שירי הקיץ לדורותיהם אין ספק שזה המעצבן ביותר. שלוש האחיות מספרד גרמו לכל העולם להבין בקיץ 2002 שקטשופ זה לא רק רוטב שהופך כל טעם רע ל"מעדן", אלא גם שם של הרכב עם טעם רע במיוחד. ארבע שנים אחר כך הן ייצגו בכישלון רב את ספרד בתחרות האירוויזיון. למזלן, שיר הקטשופ יפרנס אותן לעד, למזלנו, מדובר ב-One hit wonder.

R.I.O - Shine on, 2008

מלבד נומה נומה יה ב-2004 זה אולי להיט הקיץ הגדול ביותר של העשור הנוכחי, שלעומת השיר הרומני, עדיין אפשר להאזין לו בהנאה בלי לסגור מיד את הרדיו. הסולן טוני טי עם צמד המפיקים dj manian ו-yanou (שאחראים גם על "קסקדה") חרכו בקיץ שעבר כל פלייליסט אפשרי עם ההמנון "shine on" , והוא גם דוגמא מצוינת לכך שאם שוק המוזיקה בישראל ממש רוצה הוא יכול להיות מנותק מבריטניה וארה"ב, שם התעלמו לחלוטין מהשיר. טוני כנראה התלהב מההצלחה האדירה במזרח התיכון והופיע כאן בשנה האחרונה כבר כמה פעמים.

Dj Otzi - Hey baby, 2001

רק בספטמבר 2001 הוציא באופן רשמי DJ OTZI האוסטרי את הגרסה שלו ללהיט משנות 60' וכבש את המקום הראשון בבריטניה. בישראל ובשאר מדינות אירופה. השיר כבר התבשל במהלך כל הקיץ בדרך להיות הלהיט של 2001. שנה אחר כך, בקיץ 2002, יצאה גרסה נוספת שהפכה להיות לשיר הבלתי רשמי של המונדיאל שנערך באותה השנה. מה נגיד? הו אה!

Cray Frog - Axel F, 2005

כשדניאל מלמדהל משבדיה המציא בשנת 1997 את הסאונד אותו הוא כינה "הרעש המעצבן" הוא לא תיאר לעצמו ששמונה שנים אחר כך הוא יהיה לאחד הסינגלים הנמכרים ביותר בעולם. בשנת 2005 החליטו צמד המפיקים הגרמנים "בייס באמפרס" לקחת את הרינגטון ששיגע את כולם באותה התקופה ולחבר אותו ללהיט "השוטר מבוורלי הילס", בימים שלאדי מרפי עוד קראו "אקסל פולי" (ומכאן AXEL F). בלא פחות מ-12 מדינות דורג השיר במקום הראשון באותו הקיץ כולל חודש ימים בבריטניה. אוסטרליה, בלגיה וניו-זילנד העניקו לו גם את התואר שיר השנה.

Crystal waters-Gypsy woman, 1991

לה לה לי לה לאו לה לה לי לה לאו – אם הייתם כאן בקיץ 91' אין סיכוי שהלחן הזה הצליח לצאת לכם מהראש. קשה להאמין, אבל עברו כמעט 20 שנה מאז שהלהיט של קריסטל ווטרס הקפיץ את הבריכות באילת, בימים שאקי אבני פיזז בצוות בידור. להיט הבכורה של ווטרס כבש את המקום הראשון במצעד הדאנס של ארה"ב, מכר למעלה משני מיליון עותקים בבריטניה, ואם תשאלו את מפיקי רואים 6/6 הם בטח יגידו לכם שהוא היה הקליפ הנבחר ביותר על ידי הצופים באותו הקיץ