אין תמונה
"אפשר להתחבר לשירים בלי להתחבר אלי". רמי דווידוף

את השם רמי דוידוף לא רבים מכירים, אבל כל מי שצפה בסרט "מישהו לרוץ איתו" יתקשה לשכוח את דמותו של הבחור הצעיר והמרושע, שרודה בחבורת הנערים העזובה. לצד התפקיד ההוא ביצע דוידוף בסרט את השיר "בן המלך", אותו הלחין למילים שכתב יחד עם דפנה לוין, אשתו של אחיו, עודד דוידוף, במאי הסרט.

"בן המלך" הוא גם השיר שפותח את "שוב בבוקר", אלבום הבכורה שמוציא מחר רמי דוידוף יחד עם להקתו "אטלנטיקה", בה הוא גם הסולן וגם כותב ומלחין השירים. "המילים של 'בן המלך' מדברות על דמות הפריק בן ה-17 מהסרט שיוצא לנגן עם הגיטרה", מסביר דווידוף, "זה שיר לא אופטימי שפותח אלבום שהוא כן אופטימי וניתן לראות את זה גם בעטיפה, שנעה מחושך עד ערב".

-מתי התחלת לעשות מוזיקה?
"שיר ראשון כתבתי בגיל 11. כיום אני בן 28. תמיד היו לי גיטרות בבית. מגיל 10 השמיעו לי אוזי אוסבורן, בלאק סאבאת', פינק פלויד. בגיל 13-14 התערבבתי בלהקות, למדתי קולנוע שלוש שנים בתיכון לאמנויות, למדתי גם ב"רימון", קצת ניגנתי בטבלות בהודו. את "אטלנטיקה" הקמתי ב'רימון' בשנה הראשונה עם חבר'ה שהכרתי שם. החלפתי נגנים בדרך עד שהגענו להרמוניה, שיהיה כיף לנגן יחד, מבחינת אנרגיות על הבמה ובחזרות. את הדיסק שיוצא עכשיו "שיר בבוקר" הקלטנו לפני ארבע שנים".

"אין שירי אהבה בדיסק הזה"

-והשאלה המתבקשת - למה הוא יוצא רק עכשיו?
"הופענו בכל מיני מקומות, בפסטיבלים, בפאבים, בקיבוצים. כתבתי שירים ל'מישהו לרוץ איתו' ול'הכל דבש', המשכנו לעבוד על המוזיקה, להפיק, הוספתי עוד שירים ועכשיו 'התו השמיני' מוציאים את האלבום. מה שמעניין זה הגיוון כי כל שיר נכתב במקום אחר - בהודו, בירושלים, בברזיל, ב'רימון', וכל שיר מייצג תקופה אחרת מהחיים שלי".

-הגדירו אתכם "רוק גיטרות עם סאונד כמו של פעם".
"ההשפעות עלי באות רובן מרוק קלאסי כמו אוזי ובלאק סאבאת', 'RUSH', 'דיפ פרפל', 'קרים' - סבנטיז עם ווייב חזק ובדיסק כל שיר נוגע במשהו אחר. 'בן המלך' יותר מיינסטרים, 'חלום מתוק' הוא שיר קאנטרי, 'רץ אל ים' זה בוסה נובה, 'שוב בבוקר' זה ג'אנגל, יש אחד יותר שאנטי ויש רוק קלאסי. 'דלמון' למשל הוא פאוור-קור-רוק, ב'עלים נופלים' יש מיתרים פתוחים".

-מי ששיאהב את השירים יאהב אותך כבן אדם?
"לא בדיוק. אפשר להתחבר לשירים בלי להתחבר אלי. הם עלי וכל מיני דברים שעברתי בחיים שנתנו לי השראה. חלומות, אנשים שפגשתי, טיולים בעולם, סיטואציות לא רגילות, אין אבל שירי אהבה לבחורה בדיסק הזה. יש ההפך. יש יציאות של כעסים. השיר 'אף אחד' שיוצא ראשון זה מסר שהוא לעצמי דרך מטאפורה של בחורה, גם לבחורה ספציפית וגם לכל אחד. אני מאמין שכל מה שאנחנו מקבלים בעולם זה לא בגלל שמגיע, אלא כי אוהבים אותנו מלמעלה.

"דלמון זה כינוי של ידידה שעליה נכתב השיר"

"כשאני שר 'אף אחד לא חייב לך' אני מדבר על בחורה שחושבת שהכל מגיע לה כי כי יפה ותמיד ראשונה כתבתי אותו ב'רימון'. השיר 'דלמון' נכתב על ידידה טובה שזה הכינוי שלה. ואז שיניתי את המילים, אבל תמיד רציתי שהווייב יישאר. לכן השיר עם שורה כמו 'תסתלקי ממני' הוא לא עליה, אבל נשאר בשם הזה כי היתה שם כשהוא נכתב ושרנו אותו ביחד. ככה גם הקהל מכיר את השיר.

-מי זה הקהל שלכם?
"קהל ירושלמי. הם באים להופעות בתל אביב, בדרום, בצפון. יש גם קהל שצברנו בארבע-חמש שנים בהופעות באנדר-גראונד".

בשנים האחרונות משלב כאמור דוידוף קריירת משחק, מוזיקה וגם תסריטאות, אבל השילוב בין שלושתם לא מוציא אותו מפוקוס. "השירים שלי נכתבו לפני 'מישהו לרוץ איתו'", הוא אומר. "אני רוצה שהקהל יאזין ללהקה 'אטלנטיקה' עם רמי דווידוף. אני עושה את שתי האמנויות במקביל, נהנה יותר במוזיקה, אבל גם לשחק זה כיף וגם לכתוב. כתבתי עכשיו עם חבר סרט ירושלמי בשם 'הדילרים' שאח שלי מביים. זה על שני סטלנים שרוצים לעשות את המכה של החיים ומתערבבים בטיפוסים ירושלמיים שכונתיים, קומדיה סטייל 'ביג לבובסקי'".

"אני לא ברוקנ'רול בשביל הבחורות"

-אח שלך יביים גם את הקליפים של הלהקה?
"לא נראה לי, למרות שאני אציע לו לביים את הקליפ הראשון. מבחינת טעם אני אוהב קליפים של הביסטי בויז".

-אתה בן 28 ובלי חברה, הרוקנ'רול גם אמור להביא לך בחורות?
"אין לי חברה, אבל זה ממש לא בשביל זה".