רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"אני בהיי". רותם כהן בהופעה ב"צוותא" | צילום: שרון רביבו

בחודש אוגוסט 2013 סומן כאן רותם כהן כ"דבר הבא", עם יציאת שיר הבכורה שלו "אל העולם שלך". מאז יצאו עוד שלושה שירים - "מפריז ועד ליפו", "גם אני" ו"אני יודע", שזכו לפרגון רב בתחנות רדיו שונות. גם ההופעות של כהן מלאות, ואמש הוא חגג באולם "צוותא" בתל אביב את יום הולדתו ה-34. כהן אירח על הבמה את הקומיקאי והמוזיקאי אסי ישראלוף, ששר איתו יחד את "כשאחר", הלהיט הגדול שהלחין כהן לאייל גולן ושעליו זכה בפרס אקו"ם.

"אני עדיין בהיי מההופעה הזו", אומר רותם כהן. "הגוף שלי העיר אותי מההתרגשות. אני עייף מהחזרות והעבודה על האלבום שלי שצריכים לסיים אותו, וייצא בקרוב. קיבלתי אתמול איזה 30 ומשהו עוגות וסלסלות עם ממתקים, ותרמנו אותן לבית חולים איכילוב ולפנימיית נוה הדר בחבצלת השרון. היה ערב ממש מרגש, עם אנשים שמאוד אוהב וגם קהל חדש שאני לא מכיר, וזה ההישג הגדול שאני כל פעם רואה פרצופים חדשים. היו שם אנרגיות מדהימות באולם 'לולה' בצוותא".

-עובר עליך משהו מיוחד.
בחודשים האחרונים אני עושה דרך. בראיון הראשון שלי ב-mako היה כתוב שאני 'הדבר הבא' ומאז היו שש הופעות שכולן מלאות, אנשים חוזרים הביתה כי אין כרטיסים, יש רשימת המתנה ב'צוותא', וזה לא יאומן, אני לא מעכל, קשה לתפוס את האהבה מהקהל. בהופעה הראשונה הופעתי שעה וחצי וכל הופעה זה מתארך בשני שירים. אני זמר בלי אלבום ואתמול נתתי שעתיים ורבע של הופעה. הוצאתי לפני שבוע שיר חדש בשם 'אני יודע', שאני בעצמי לא זוכר לגמרי את הטקסט, ובהופעה כולם שרים את המילים במקומי ואני על הבמה עם דמעות מרוב התרגשות".

-מאיפה הגיעה ההצלחה?
"אני מאמין גדול בזמן, במוכנות כזו, כשאתה בשל להכיל משהו אתה מקבל אותו. אני כבר עשור עובד ועובד וכנראה הגעתי למקום שאני יכול להכיל את האהבה שאני מקבל. זה בא לי בצורה מאוד טבעית. אם היית אומר לי את זה לפני כמה שנים לא הייתי מקבל את זה. עכשיו זה שם, החיבוק הדדי, אני מקבל כפיים ומחזיר אהבה, טבעי מה שקורה לי עם הקהל".

-למה אוהבים אותך?
"כנראה שאוהבים את המוזיקה ואת מה שאני נותן להם. אני רוצה להאמין שאני עושה את הדברים נכון וטוב. אני מקבל כל יום קרוב למאה פניות בפייסבוק ובהודעות ועונה לאחד אחד, ומשתף את הקהל במה שקורה איתי בהופעות. בכל הופעה אני מספר קטעי קישור חדשים בין השירים. אני בזוגיות אז רוצים לשמוע עליה. ורוצים לדעת למה נתתי שיר לשלומי שבת. זה הפך להיות כאילו אני בטיפול כשאני מדבר עם הקהל. מהופעה להופעה אני מרגיש שיש לי סיפור שאני חייב לספר לקהל, להסביר מה קרה לי היום. אני לא חוזר על אותם קטעים כדי לא לעבוד על הקהל. אמנים בארץ עושים את אותו קטע שנה שלמה וזה מצליח להם. ואני מספר דברים חדשים שקורים איתי".

-שרת את "כאחר" עם אסי ישראלוף.
"אני ואסי זה רומן של שנים עם המוזיקה. הוא חבר טוב ומוכשר ואני מאמין שנשתף פעולה בעתיד. אולי בהשקה אארח את כל 'מה קשור'".

-אפרופו "כשאחר", באלבום החדש של אייל גולן אין אף שיר שלך.
"זה מקרי בהחלט. אני עסוק באלבום שלי אז הרגשתי לא פנוי לשום דבר, לויאליות למוזיקה שלי. אבל שמעתי את ההאלבום של אייל והקול שלו גורם לי לרצות לכתוב לו. אני מאמין שאצור לו לאלבום הבא".

באחד הרגעים אמש עצר כהן את בהופעה ואמר: "יושבת כאן בחורה שאני לאחרונה רואה כל יום, אני חושב שהיא הבחורה הכי יפה בעולם, ואם יום אחד היא תגיד לי 'כן' זה ישנה לי את החיים". בקהל נשמעו אנחות התרגשות ומחיאות כפיים, ואז כהן הוסיף: "תגידו שלום למנהלת חשבון הבנק שלי!". "אני אוהב להכניס הומור בדברים שלי", הוא מסביר.

רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"הקהל מחבק אותי ואני מחזיר להם אהבה" | צילום: שרון רביבו
אסי ישראלוף, רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"אסי הוא חבר של שנים. אולי אארח בהשקה את כל 'מה קשור'" | צילום: שרון רביבו

-אז עם מי אתה בזוגיות?
"נטלי דדון. ולא באמת ידעתי מי היא. היה לי מושג קלוש. אני לא ממש רואה טלוויזיה. ידעתי שהיא היתה בתוכניות ריאליטי, אבל לא ידעתי על קיומה הממשי. הכרתי אותה בצורה נקייה. אנחנו יחד חודש וחצי".

-מאחל לכם הצלחה ואהבה.
"גם אני. אני ממש עסוק, עוד בהקלטות, כי האלבום יוצא במאי. ההשקה ב-18.5 בזאפה הרצליה".

-מה יהיה באלבום?
"ארבעת הסינגלים שיצאו עד כה ועוד שירים שהקהל כבר מכיר את רובם. לא יודע איך זה. אין לי מושג, כאילו הם גרים איתי בבית. יש שיר על היחסים שלי עם אבא שלי. שנים אנחנו לא הסתדרנו בשום צורה ורובד, עד שהחלטתי שבמקום שאני אשנה אותו אני אשנה את הדרך שאני חושב. ופתאום גילינו אהבה מאוד גדולה. השיר נכתב כשלא היתה אהבה גדולה בינינו. בשיר כתבתי את מה שהייתי רוצה שיקרה. קוראים לשיר 'לכסות אותך', הוא מתחיל בזה שכל לילה אבא היה מכסה את כל האחים במיטה, וזה משם, כל מה שקרה. לא היינו במערכת יחסים של חברות ולא הסתדרנו בשום צורה. רציתי שהוא יגיד לי דברים שלא אמר, והכנסתי אותם לשיר, והיום הוא אומר לי אותם. אנשים בוכים ממנו בהופעות. שיר מאוד מרגש".

"אני רוצה לעבור את הפלייליסט של הקהל שלי"

-הסינגלים שלך הושמעו טוב ברדיו.
"נכון, מאוד מפרגנים לי, לשמחתי. כל פעם זמרים מנסים להגיע לגלגלצ. אף שיר שלי לא נכנס לשם, וזה לא מעניין אותי, וזה כל כך משמח אותי שזה בא הפוך, שהקהל רצה לשמוע אותי. השבוע צלצלו אלי בטירוף 30 איש 'אתה בגלגלצ' ואני, זה בכלל לא בסטייט אוף מיינד שלי. פתחתי את הרדיו ושמעתי את 'כל העולם שלך' בתוכנית של בחירות החיילים. זה הניצחון הגדול - להיכנס לגלגלצ בצורה הכי קסומה שיכולה להיות, דרך בחירת החיילים. זו מתנת חג מבחינתי. אני רוצה לעבור את הפלייליסט של הקהל שלי. מי שרוצה להצטרף אלי מוזמן. מי שלא רוצה - לא חייב לעלות על הסירה".

-תהיה "תגלית השנה" במוזיקה בסוף השנה?
"יודע מה? אני מרגיש שזכיתי מעצם השאלה. אם אני אהיה מועמד זה יספק אותי, כי אני מבין שמשם יש לי את הקהל, שזה חלק בלתי נפרד מהזוגיות הזו. אולי אם אהיה מועמד זה באמת אופציה, בעזרת השם".

רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"בכל הופעה יש לי סיפורים חדשים" | צילום: שרון רביבו

רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"הם מכירים את השירים כאילו שהם גרים איתי בבית" | צילום: שרון רביבו
רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"כנראה שאוהבים את המוזיקה ואת מה שאני נותן להם" | צילום: שרון רביבו
רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"זה הפך להיות כאילו אני בטיפול כשאני מדבר עם הקהל" | צילום: שרון רביבו

רותם כהן בצוותא (צילום: שרון רביבו)
"תגידו שלום למנהלת חשבון הבנק שלי!" | צילום: שרון רביבו