העונה הנוכחית של "הכוכב הבא" חשפה שורה של זמרים שהם גם אמנים-יוצרים. אחד הבולטים מביניהם הוא ניר קלינגל, בן 27 מנווה צוף, שביצע בתוכנית שני שירים מקוריים, "שבע" ו"שיוועתי לך". קלינגל הצליח לרגש בשיריו לא רק את הקהל, אלא גם את השופטת קרן פלס, שכאשר הודח מהתוכנית הזמינה אותו, בצעד מיוחד, להיות המופע הפותח באחת מהופעותיה.

פלס הבטיחה ואף מקיימת - ניר קלינגל צפוי לפתוח את ההופעה הקרובה שלה, ב-5 בפברואר באולם "נגה" (תיאטרון "גשר") ביפו. קלינגל יבצע על הבמה שלושה משיריו, ואז תופיע פלס, עם מופע הפסנתר החדש שלה, שכבר זכה לשבחי הביקורת.

"כל אחד מהמתמודדים בתכנית יכול בסופו של דבר להיות המנצח, לא משנה באיזה שלב הוא הולך הביתה", אומרת פלס. "ניר קלינגל נחשף כבעל כישורי כתיבה נפלאים, ולדעתי צפויה לו דרך מעניינת כיוצר ומבצע בעולם האמיתי. אז הזמנתי אותו לחלוק איתי במה בעולם האמיתי".

קרן פלס, פסטיבל הפסנתר (צילום: גיא פריבס)
"ניר קלינגל נחשף כבעל כישורי כתיבה נפלאים, ולדעתי צפויה לו דרך מעניינת כיוצר ומבצע". קרן פלס | צילום: גיא פריבס

קלינגל עצמו נשמע נרגש: "אשיר שלושה שירים מקוריים שלי, בפורמט אקוסטי, פסנתר וגיטרה, ברוח ההופעה עצמה. אחד מהם יהיה השיר 'שבע', השיר השני שביצעתי בתוכנית".

-הופתעת כשקרן פלס הזמינה אותך להיות מופע החימום שלה?
"אין שם זמן להיות מופתע. אתה בהפתעה אחת גדולה והתרגשות אחת גדולה. אז הפתעה זה לא משהו שאתה חש. ברור ששמחתי".

-החיבור של קרן אליך הפתיע אותך?
"בגלל שאני לא בא ממקום של זמר עם קול גדול, אלא ממקום של יצירה ציפיתי שהיא תתחבר לזה, כמי שהתחילה גם כיוצרת ואחר כך פנתה לשירה".

-איזה שיר שלה אתה הכי אוהב?
"'אם אלה החיים'. שיר שדוקר".

-ואיך אתה עם שירת נשים?
"אין לי באמת בעיה עם זה. מצד אחד זה משהו שפחות מפריע לי. מצד שני זה קצת יהיה צבוע מבחינתי להגיד שאני מקיים רק את הדברים שאני מתחבר אליהם במאה אחוז. אני תמיד מנסה להיות כמה שיותר שלם עם עצמי, בלי כמובן לפגוע באחרים".

_OBJ

-כמה זמן אתה כבר יוצר שירים?
"אני בן עשרים ושבע וכותב שירים כבר שתים עשרה שנה, מגיל חמש עשרה בערך. הקטע של השירה, הביצוע של השירים שלי, הגיע בשנה וחצי האחרונות".

-שרת בתוכנית על אמונה.
"הכתיבה שלי לאו דווקא מתמקדת באמונה, היא על כל דבר שקורה לי בחיים, אני לא מחלק אותה לנושאים. בנושא אמונה פחות יוצא לי לכתוב, כתבתי על זה אולי שלושה ארבעה שירים. בתוכנית, השיר הראשון שבחרתי, היה באמת על הקשר ביני לבינו (בורא עולם). זה הרגיש לי נכון לאותו רגע ולאותו מעמד, שבו אתה נמצא לבד על הבמה מול מסך ומנסה להתחבר לעצמך פנימה, כדי להרגיש כמו בסלון בבית".

-איך אתה מסכם את חוויית התוכנית?
"חווייה מאוד אמוציונאלית, מרגשת וטובה , ובריאה בשבילי. בגלל שזה היה קצר, זה היה לי יותר בריא. עשיתי טבילת אש, קפצתי למים, טעמתי את הלחץ, את הדבר האמיתי, ואני מרגיש שיצאתי בזמן החוצה, עם טעם של עוד, בלי תחושת מיצוי. פגשתי אנשים מדהימים, הפקה באמת נהדרת, חומר אנושי ברמה הכי גבוהה, כיף גדול".

-תנסה לעשות קריירה במוזיקה?
"אני לגמרי הולך לנסות. הפחד הכי גדול שלי זה להגיע לגיל ארבעים, להסתכל אחורה ולהרגיש פספוס של משהו שמאוד רציתי. מדברים עכשיו על הוצאת סינגל. נפתחו המון דלתות וצריך למצוא את הדלת הנכונה להיכנס בתוכה".