"הייתי כאן", הדואט החדש של עברי לידר ונתן גושן נכנס לפלייליסט של גלגלצ ביום שבו יצא לאור, ועוד באותו ביום זינק למקום הראשון ב"אייטיונז" בישראל, הישר מרשימת ה"Pre Order".

מדובר בשיר שלידר כתב וגושן הלחין, כאשר האחד נמצא בלונדון והשני בתל אביב. "הייתי בהופעה בלונדון", משחזר עברי לידר, "ובבוקר שלמחרת הלכתי עם חבר להסתובב, לעשות קצת שופינג. נכנסו לחנות בגדים ענקית ולי כבר לא היה כוח לבגדים, אז ישבתי לנוח על ספה. פתאום אני קצת מתחיל לחשוב, ולכתוב את השיר במחברת של הסמארטפון. עד שהחבר סיים למדוד בגדים כבר כתבתי ושלחתי אותו לנתן בסלולרי. תוך שעתיים נתן החזיר לי כבר סקיצה מוקלטת. ישבתי במונית בדרך למלון וכבר שמעתי את השיר שלי מולחן.

-גושן, עשית את זה תוך שעתיים?
"כמו שאתה יודע, עברי הפיק לי את המופע שרץ השנה. אזרתי אומץ וביקשתי ממנו שיוציא טקסטים מהמגירה שלו וייתן לי להלחין. כשהוא שלח לי את המילים מלונדון מיד תפסתי את הגיטרה, והרגשתי תוך שעה וחצי-שעתיים שיש לי את זה, שזה אני. היה בשיר משהו שידעתי שאני רוצה להגיד, והלחן התחבר. שלחתי חזרה את הסקיצה, עברי אהב, וזה מה שקרה".

נתן גושן, עברי לידר, אמפי שוני (צילום: אבי נישניבר)
עברי לידר: "מעניין אותי לכתוב שיר ושנתן ילחין אותו. לפני 6 שנים זה לא היה אפשרי מבחינתי" | צילום: אבי נישניבר

-אתה מנסה להבין על מה השיר?
"לא שאלתי את עברי על מה הוא כתב, אבל התחברתי מאוד למילים. אני מודה שאיך שהוא שלח לי את הטקסט. ניסיתי מיד להלחין עוד לפני שהתעמקתי. תוך כדי ההלחנה הבנתי שזה חלק ממני. וכשהוא שר אותו מולי באולפן ממש הייתי שבוי של הפרויקט הזה. עברי נשמע מאוד אמיתי כשהוא שר את השיר".

לידר: קראתי את מישל וולבק והושפעתי מהכתיבה שלו"

-עברי, כתבת על עצמך?
"כתבתי 'ואני הייתי כאן כל הזמן ולא שמתם לב', אבל זה לא שאני מסתובב בחיים עם תחושה שלא שמים אלי לב. המשפט הראשון מדבר על משהו כולל, גדול, אולי תחושה קולקטיבית שעוד אנשים יכולים להזדהות איתה. אני כמובן לא יכול להגיד על עצמי שלא שמים לב אלי, אבל בחיים שלנו יש דברים קטנים שלפעמים בהם אתה יכול להרגיש ככה, דברים קטנים שקורים לך בתוך החיים הגדולים. לאחרונה קראתי הרבה את מישל וולבק, והרבה דברים שהשפיעו עלי מהכתיבה שלו הגיעו לשיר הזה".

-גושן, זה היה חד פעמי?
"לגמרי. זה יצא ככה. כבר כמה חודשים שאני רוצה לעשות משהו יחד עם עברי, ואני לא יודע איך, וגם הוא לא. אז אנחנו לא ממהרים. אם נרצה לעשות עוד משהו זה יקרה".

-לידר?
"יכול להיות שנעשה עוד דברים. אנחנו חברים טובים. נמשיך להשמיע שירים זה לזה, לעבוד אחד עם השני, לנגן בהופעות אחד של השני. כששני יוצרים הם גם חברים טובים זה מוביל לדברים. לי מאוד חשוב שנעשה שירים, שניצור, היצירה מעניינת אותי, ממקום שאני אוהב לתף פעולה עם אנשים ולא עשיתי את זה הרבה שנים. בשנים האחרונות הייתי עושה הכל לבד, עם ג'וני זה קצת נפתח. תוך כדי TYP בחו"ל זה מאוד מקובל שכותבים יחד, משתפים פעולה על טראקים, אז למה לא פה יותר? אם אני כותב טקסט שאני חושב שהוא טוב, מעניין אותי לראות מה יקרה אם נתן ילחין אותו. זו פתיחות שהיום היא נחמדה לי. לפני שש שנים לא הייתי יכול. עכשיו מבחינתי אפשר שזה ימשיך".

נתן גושן ועברי לידר בהשקת האלבום השני של גושן (צילום: ענבל צח)
נתן גושן: "עברי נותן לי ביטחון, אני מרגיש מחובק. זה עונג גדול". | צילום: ענבל צח

-גושן, תרצה את השיר באלבום הבא שלך?
"אני אשמח שהוא יהיה באלבום הבא שלי, וגם בזה של עברי אם הוא ירצה, לא משנה לי. אני שמח שהשיר יצא החוצה. זכינו ליצור משהו יחד אני והוא, שמאפיין את שנינו, והצלחנו להגיד את אותו דבר ביחד".

-עברי?
"גם לי לא יפריע אם השיר יופיע באלבומים שלנו, זה שיר שלנו יחד, של שנינו, נשמח שיופיע בדברים שלנו. למשל שנתן ישיר אותו בהופעות שלו גם כשאני לא נמצא, והפוך. השיר הזה הוא ילד שההורים שלו לא תמיד יחד".

"זו פריבילגיה שיש אנשים שמחכים למה שאתה עושה"

-ו"הילד" הזה הוא מקום ראשון באייטיונז מהפרה אורדר.
לידר: "יפה ומשמח. תענוג גדול שיש אנשים שמחכים למה שאתה עושה, זו פריבילגיה של אמן. שנינו במקום הזה יחד וזה מתעצם. קצת מלחיץ כי זה צריך להיות טוב. גם בלי התחושה הזו שנינו לא אוהבים לעשות חצי דרך. לכן כנראה אנחנו עובדים יחד, ולכן עובדים עם יועד נבו, ולכן נתן קרא לי להפיק את המופע - מידיעה שרוצים שהכל יהיה מאוד טוב. עבדנו על ההפקה ברצינות גמורה, עשינו, שינינו, נתנו לשיר כבוד וכיף לדעת שאנשים מחכים לשירים שלנו, זה תענוג זה נותן לך פוש, דוחף אותך קדימה".

-גושן?
"מרגש אותי שהשיר יצא ושאוהבים אותו. הייתי בשוק מהקטע של גלגלצ ואייטיונז. מאז הסינגלים של האלבום השני שלי לא הוצאתי שיר חדש. עכשיו אני בזמן שבו אני נכנס לעשייה שלי, כותב דברים עצובים, נכנס לעומק ליצירה של שירים, נכנס למוד, שדברים יתבשלו אצלי, דברים רומנטיים, דרמטיים, עצובים, אישיים. נכנסתי לעשייה של עצמי, נכנסתי לקופסה. עכשיו הוצאתי שיר עם עברי ואני מרגיש בנוח".

-אתה מרגיש מחובק על ידי עברי?
"אני יותר ממחובק. אני בא עם החוסר ביטחון שלי ועברי יודע לגרום לי להתגבר ולהצליח. הוא עושה לי ממש טוב, גורם לי לנחת. כן, זה עונג גדול וכבוד מאוד גדול בשבילי לעשות דברים עם עברי לידר".