בוילר רום (צילום: באדיבות גלעד תדמית)
זה מתחיל. "בוילר רום" תל אביב | צילום: באדיבות גלעד תדמית

קונספט המסיבות האורבניות המצליח "בוילר רום" ("BOILER ROOM") הגיע לישראל וייפתח הערב (חמישי) במועדון "הבלוק" בתל אביב. ה"בוילר רום" הוא רצף מסיבות והופעות מוזיקליות, סטים של די ג'ייז וסשנים של מוזיקאים, המתרחשים במהלך סוף שבוע אחד בלוקיישנים שונים בעיר. לכל אירוע מוזמנים 80 עד 100 איש בלבד, שמהווים את הקהל שמולו מופיעים האמנים, שנחשבים לאמני איכות בשלל ז'אנרים מוזיקליים.

כל שאר הקהל צופה באירועים מהבית דרך אתר אינטרנט מיוחד, שיוצר את אחד מערוצי המוזיקה האיכותיים בעולם, המשדר ליותר מ-6 מיליון איש. המרכז של "בוילר רום" ממנו יוצא השידור ממוקם בהאנגר ישן בשכונת המהגרים האקני (Hackney) בלונדון. הקונספט הגיע לישראל לסוף השבוע הקרוב (חמישי, שישי, שבת) בשיתוף מותג "וויסקי בלנטיינ'ס".

אסיד אראב (צילום: פלאביאן פרויירו)
אורחים מצרפת. "אסיד אראב" | צילום: פלאביאן פרויירו

נוסחת ההופעות של ה"בוילר רום" דוגלת באינטימיות, כאמור מופעים מול 80-100 איש למוזמנים בלבד, כאשר האמנים מופעים עם מוזיקה לבחירתם החופשית. בין האמנים שהופיעו עד כה ב"בוילר רום" בחו"ל נמצאים טום יורק, לורן גארניה, בונודו, סקרים ומארק רונסון. ה"בוילר רום" נדד ושידר עד כה מברלין, ניו יורק, לוס- אנג'לס, מארקש, מקסיקו סיטי ופריז. כעת גם תל אביב על המפה. בנוסף ישודרו סשנים עם כישרונות עולים ואמנים נוספים בערוץ מיוחד, תחת הכותרת "Stay True Journeys", בשיתוף עם מותג המשקאות.

אירועי ה"בוילר רום":

24.04 יום חמישי, מועדון הבלוק - 19:00-22:00
קישור לצפייה
יוגו - רזידנט הבלוק, מתקלט מנעד רחב של ז'אנרים, לאחרונה פתח עם כמה שותפים את הדאנס בר האינטימי "אלפאבית".

אגוזי - אושייה תל אביבית מוכרת ומוערכת. אמיר אגוזי, חוקר מוזיקה, עיתונאי ותקליטן, היה אחראי לתוכן המוזיקלי ב"שסק" יחד עם נדב רביד הם הבעלים של הלייבל-קולקטיב "בוטניקה".

רד אקסס - הצמד דורי סדובניק וניב ארזי עשו ריליס מוצלח בלייבל צרפתי וגיחות לתקלוטים ברחבות החמות של אירופה. ההפקות שלהם קיבלו ביקורות חיוביות במגזינים נחשבים ובקרוב יחגגו אלבום בכורה.

דיפה ובירי - צמד המפיקים, ירון אמור ויונתן בירי,  שחררו את אלבומם הראשון לפני מספר חודשים בלייבל היוקרתי ג'יגולו - יתקלטו בבוילר רום בעיקר חומרים מקוריים, כולל קטעים משותפים עם המפיק ממוצא אירני אריל בריקה.

בום פם, אורי בראונר כנרות, UBK (צילום: עודד אליגון)
אינטימיות כקןנספט. "בום פם" | צילום: עודד אליגון

25.04 יום שישי, רוטשילד 12 – 16:00-19:00
קישור לצפייה
רדיו טריפ - אורי "מיקסמונסטר" ורטהיים ועופר "סקולמאסטר" טל הם רדיו טריפ. מפיקים ועורכים מוזיקליים, ממקימי להקת התפוחים ותקליטנים עסוקים ביותר ומאספני תקליטים הבולטים בארץ. שניהם גם ממייסדי הלייבל-קולקטיב אודיו מונטאז' והיוו השראה בהקמת הלייבל פורטונה.

פורטונה - אריאל "כלבתא" תגר, מאור "הקטיק" ענבה וצח בר הקימו את הלייבל פורטונה בשנה שעברה. לייבל המתמחה בהוצאות מחודשות של אלבומים שיצאו בארץ בשנות ה60- וה-70. 'פורטונה' הם הישראלים הראשונים שתקלטו בבוילר רום העולמי, בסשן שהתקיים בלונדון בקיץ שעבר.

בום פם - הופעה חיה של ההרכב בום פם, להקת הסרף רוק תציג חומרים חדשים אשר טרם נוגנו. הסאונד של הלהקה מאפיין את סשן שישי צהריים זה, אשר מתמקד בצליל מקומי - מזרח תיכוני עדכני עם זיקה חזקה למקורות.

A-WA - האחיות חיים הן שלוש אחיות ממוצא תימני שעובדות בימים אלו על אלבום הבכורה בהפקת תומר יוסף ותמיר מוסקט מבלקן ביט בוקס.

ACID ARAB - אורחים מצרפת אשר ביקרו בקיץ האחרון בישראל. זוג מפיקים ותקליטנים שמשלבים מוזיקת מועדונים עם מוזיקה ערבית מסורתית. בימים אלו מסתובבים בעולם ומהווים שגרירים של הסאונד.

רדיו טריפ על קוליפון (מיקה אור)
לצאת לטריפ עם "רדיו טריפ"

26.04 יום שבת, לופט לילנבלום – 15:00-18:00
קישור לצפייה
גארדן סיטי מובמנט - הלהקה הצעירה מבית בילדינג פייב (לייבל בת של 'אנובה') הוציאו שני מיני אלבומים בחודשים האחרונים וכבר צוברים תאוצה בארץ ובעולם עם סאונד מעודכן וייחודי. יופיעו בקיץ הקרוב בפסטיבל גלסטונברי.

באטרינג טריו - השלישייה מוציאה את אלבומם הראשון ברחבי אירופה בחודש הקרוב - קרן דוניץ על שירה, בנו הנדלר (ברי סחרוף, בלקן ביט בוקס) על הבס ויובי חבקין על ההפקה. מנגנים ניו-סול המושמע תדיר בתחנות רדיו ובלוגים.

ירין לידור - תקליטן ותיק, אספן מוזיקה ומפיק שלאחרונה מתקלט הרבה ברחבי העולם ומככב בבלוגוספירה עם הפקות חדשניות המערבבות היפ הופ, אלקטרוניקה וביטים שמנים.

דיגיטל מי - המפיק יופיע עם הסאמפלר שלו, בו הוא מערבב קלאסיקות ישראליות לצד ביטים רועמים. לאחרונה הוציא את הפרויקט האודיו ויזואלי "רוכב אופניים" שמספר את מעלליו ברחבי תל אביב.

כהן ביטס - הראפר והמפיק מיכאל כהן (חצי הצמד כהן@מושון) בסט לייב ביטים שרקח אחרי שהות ממושכת בלוס אנג'לס, בה התערבב עם מפיקי המוזיקה המקומית, כהן ייצג את חבורת "רו טייפס", שאחראית על ייצוא מוזיקה בשנים האחרונות. גילוי נאות: מיכאל כהן עובד באתר mako.

מסיבת ההשקה לפרויקט -  25.04 יום שישי, הבלוק – 23:00
חדר מרכזי - RadioTrip, Fortuna Family (Hectik, Kalbata, Turtle), Acid Arab (Versetaile, Paris), Yogo & Egozy.

סקווט - arden City Movement (DJ set), Raw Tapes Takeover, Da Poet (Tektosag, Turkey), Bradley Zero (BR, London) , Walter, Yarin Lidor.

בוילר רום (צילום: באדיבות גלעד תדמית)
יהיה לוהט. "בוילר רום" תל אביב | צילום: באדיבות גלעד תדמית