בריטני ספירס לאס וגאס (צילום:  Photo by Flash90)
או, בייבי בייבי | צילום: Photo by Flash90

מחשבות על פרישה או לא, בריטני ספירס העלתה הלילה בלאס וגאס מופע מושקע, הראשון שלה בסדרת הופעות במלון הקזינו "פלאנט הוליווד", סדרה שצפויה להימשך שנתיים (!) ולכלול כ-100 הופעות.

ספירס פתחה עם הלהיט הכי עכשווי שלה, "Work Bitch", והציגה מופע מושקע בכל המובנים, עם להקת רקדניות, מסכי וידיאו עצומים, תאורה מפנקת, תלבושות נוצצות, אפקטים מיוחדים, ובימוי עם מחשבה מאחוריו.

בריטני הגדירה את המופע כ"טוב ביותר שלה עד כה" (נו, מה ציפיתם שהיא תגיד), למרות שהיא ממש לא שרה - הנאמברים אמש, רובם ככולם, התבססו על שירה מוקלטת וליפ-סינק של הכוכבת בת ה-32.

צפו בקטעים נבחרים מהמופע:

Work Bitch


Toxic


Baby One More Time + Oops i did it Again


Circus


I Wanna Go

 

הדרך ללאס וגאס בסרט: "I Am Britney Jean"

"בריטני ספירס, כוכבת הפופ, מתכננת את המופע הגדול ביותר שלה עד עכשיו, ויש לה ארבעה חודשים לעשות זאת". כך נפתח "I Am Britney Jean", הסרט התיעודי החדש של כוכבת הפופ בת ה-32, זמרת שעברה במשך כמעט 20 שנות קריירה עליות ומורדות ומשברים אישיים, ומגיעה לאחד מרגעי השיא בקריירה - כשהיא בשפל. האלבום החדש שלה צונח במצעדים, וזכה לביקורות קוטלות מהמבקרים. כברקע הדיבורים שלה על פרישה, אי אפשר שלא לשאול האם המופע בוגאס הוא התחנה האחרונה שלה בקריירה?.

כנראה שלא. כנראה שממש לא. למרות שהצהירה באיזה ראיון על מחשבות פרישה, בריטני סגרה, נכון לעכשיו, שנתיים של הופעות במלון "Planet Hollywood שבלאס וגאס". 100 הופעות, 50 בכל שנה. למרות על דיווחים על מכירות נמוכות, מנהליה הודיעו כי "לא היה מופע ווגאס נמכר כמו של בריטני". אולי זה נכון, ואולי לא - אבל המופע הזה עלה עם טעם חמצמץ, כי לא היה לבריטני השנה להיט אחד גדול ואמיתי מהאלבום החדש שלה. אבל המופע לא מתבסס על שירי האלבום החדש, אלא ההוגדר מראש "מופע הלהיטים". והפעם, בניגוד להצהרות הקודמות כמו "זה האלבום הכי אישי שלה, בריטני תשיר בווגאס בחי" - ההצהרה הזו הייתה מדוייקת.

משברים בהפקה, בעיות טכניות, בלגנים בלו"ז

בסרט התיעודי החדש ששודר בערוץ E (וישודר בארץ ב-10 לינואר בערוץ E בארץ), נחשף הצופה להכנות למופע החדש. סרטים תיעודיים של ספירס באים בד"כ לאחר תקופות "יובש" או תקופות אישיות קשות. למשל: הסרט אחרי ההתחרפנות שלה ב-2007, לפני הקאמבק הגדול שלה ב-2008, זכה לשלושה מיליון צופים. אבל זה לא המצב הפעם. הסרט שמלווה את תהליך ההכנות הוא די עליז. החל מפגישת הקריאייטיב הראשונה, דרך האודישנים לרקדנים, צילומי הקליפים לקליפים מהאלבום, תמונות הפרומו, החזרות בסטודיו, חזרות על הבמה, בניית הבמה בווגאס וכמובן החזרות ה"גנרליות". את כל אלה מלווים סדרת משברים בהפקה, בעיות טכניות, בלגנים בלוח הזמנים הצפוף מדי ואף פציעות של צוות הרקדנים - וכן, גם של בריטני עצמה שכמעט ושברה את הצוואר.

בריטני ספירס לאס וגאס (צילום:  Photo by Flash90)
בריטני ספירס בחזרות למופע בלאס וגאס | צילום: Photo by Flash90

הסרט הזה מעניין בגלל הפער בין מה שהוא מציג לבין האמת שכולם מכירים. על פניו האווירה שמחה, אופטימית, זו בריטני הפרפורמרית בחזרות ובהכנות לקראת המופע הגדול ביותר של חייה. בהמון חלקים ממנו אפשר לראות אותה רוקדת, מתאמנת, מצטלמת, קופצת מבאנג'י בגשם - ממש כוכבת בפעולה. והיא גם לכאורה "נחשפת" מספרת על נקודות השבירה. ויש גם סקס. בריטני אוהבת אותו מאוד, אבל מתייחסת אליו בדרך אחרת, תודה ששאלתם. ויש קטעים שבהם היא מלווה בבני משפחתה כמו אביה, שהיא לא רוצה שהוא יראה אותה מתנשקת עם מישהו על הסט, או סתם ביקור בבית הוריה עם הילדים בזמן חג ההודיה. אופטימי, אבל מתחת לאופטימיות מסתתרת בחורה עם מאניה דפרסיה, שאביה שולט לה בחיים כדי שלא תתרסק.

לא ברור עדיין איך תיראה הקריירה של בריטני ספירס אחרי הרפתקת וגאס שלה. היא יכולה בקלות להופיע שם ובמקביל לחרוש את הבמות באמריקה ולעבוד בשקט על האלבום הבא. הצהרות נוסח מחשבות על פרישה נועדו בעיקר לצורך יחסי ציבור. גם אם היא "רוצה עוד ילד" ותמצא את הדרך לממש את הרצון הזה, היא תמשיך לעשות מוזיקה. ספירס עצמה הצהירה שתשמח להמשיך לעבוד עם וויליאם אורביט, איתו עבדה על שירים מאלבומה החדש. מי יודע, אולי סוף סוף הוא יביא לה את ה"Ray Of Light" שהיא כה משתוקקת אליו.

אחרי 16 שנה בעניינים, ובגיל 32, יש כאלה שנדמה להם שבריטני חלשה מתמיד. עם אלבום שלא מתרומם ווגאס שלכאורה נועדה לכוכבי עבר. אבל כולם יודעים שכוכבת כמו ספירס אסור אף פעם לקבור. שניים-שלושה להיטים חדשים, ושוב היא תחזור להתמודד על כתר מלכת הפופ.

בריטני ספירס לאס וגאס (צילום:  Photo by Flash90)
בריטני ספירס בחזרות למופע בלאס וגאס | צילום: Photo by Flash90