אביב גפן העניק אתמול ראיון לרינה מצליח בתוכנית "שש עם" של חדשות ערוץ 2. בראיון שוחחו השניים על אלבומו החדש "סדקים", שהגיע תוך ימים ספורים למעמד "אלבום זהב". גפן קיבל את אלבום הזהב מידי בנו דילן גפן, באירוע שריגש אותו במיוחד.

"לקבל דיסק זהב מהבן שלי האהוב שלי זה דבר מאוד מרגש, והתאפקתי לא לבכות בשידור", אומר גפן, "דילן היה ממש קול, אבל אותי זה מלחיץ, פתאום הוא שם על הבמה , דבר לא טבעי. אבל הוא סופר-קול. גם עם המוזיקה הוא עוד לא יודע מה יהיה, הוא אוסף חומרים", התבדח גפן

באלבום נכלל הלהיט "מסתובב", דואט של גפן עם מתי כספי, שבשבועות האחרונים שבר פעמיים את שיאי ההשמעות בתחנות הרדיו בישראל. גפן יארח את כספי בהופעתו הקרובה באמפי קיסריה, שתתקיים בחודש אוקטובר.

"מתי כספי ושלום חנוך הם בעיני סוג של ספירה אחרת", אומר גפן. "אני רואה כמה הוא מלחין גאון. זו היתה סוג של משימה בחיים שלי, לעשות שיר עם כספי, והנה הצלחתי, לפחות את זה. הדבר הבא שרית חדד".

אביב גפן ודילן גפן (צילום: טל גבעוני)
"דילן היה ממש קול, אבל אותי זה מלחיץ, פתאום הוא שם על הבמה". גפן, בנו ואלבום הזהב | צילום: טל גבעוני

הערב (חמישי) יופיע גפן בעיר אשדוד, במופע פתוח לקהל הרחב, ביוזמת משרד התרבות שבימים אלה שולח אמנים להופעות בערי ויישובי הדרום, בעקבות מבצע "צוק איתן". "זה מאוד יפה", אומר גפן, "תושבי הדרום אכלו הרבה חרא ומגיע להם. אני, המעט שאני יכול לעשות, זה לשיר להם, לרגש אותם, לשמוח איתם. אני מגיע עם הרבה אהבה וחיבוקים כי מגיע להם".

"אני אדם יותר בוגר היום, מפוכח"

רינה מצליח: "עברת שינוי תדמית בשנים האחרונות. גילית את חמימות המיינסטרים".
אביב גפן: "אני מבין האמנים היחידים שאי אפשר להגיד עליהם את האמירה הזו. תמיד נשארתי אביב, גם בשירים, גם על הבמה, גם ב'דה ווייס'. זה אני. אלה הם חיי ואני תמיד נאמן לדרך שלי. גם כשדיברתי לפני המלחמה, במלחמה ואחרי המלחמה, אני עדיין נלחם על השלום ומתנגד לכיבוש. אבל במלחמה עצמה, כן, ליבי היה עם החיילים, הייתי איתם ועם התושבים בדרום, ממקום הכי נקי בלב. זה לא עניין של תדמית. אני לא יושב כאן בבית עם יועצים וחושב מה נעשה. אין פה שום אסטרטגיה. אני אדם יותר בוגר היום, מפוכח, אבל עדיין אני איש שמאל".

רינה מצליח: "אז אפשר להגיד שאביב גפן התבגר?".
אביב גפן: "התבגרתי ומזל שהתבגרתי. את לא היית רוצה אותי פה עם איפור וגלימה ו'רוצים שינוי!'. זה נראה פחות טוב, בעיקר על הבוקר".

רינה מצליח: "נחמד להיות אהוב".
אביב גפן: "אהוב, כן, אבל הרווחתי את זה בהרבה הרבה יושר. מי כמוך יודעת, שמי שמתעסקת בדבר הזה - אני הפסדתי המון קהל, בכל האמירות שלי ובשירים שלי. לא חישבתי ואמרתי איך אני אנסה לאסוף את כולם. אני תמיד 'יורה' ואומר את הדברים שלי. אני מרגיש שהרווחתי כל אדם בהרבה יושר. דבר אחד אי אפשר להגיד עלי - אולי בשירה שלי אני זייפן גדול, אבל באמת הפנימית שלי לא זייפיתי אפילו פעם אחת".