אין תמונה
"ברדיו לא נותנים צ'אנס לשירים חדשים". צביקה פיק

נדמה שהאלבום החדש שעומד צביקה פיק להוציא, יהיה טוב מהצפוי. מדובר באלבום ראשון שלו עם שירים חדשים מזה עשור, אחרי שלפני כשלוש שנים הוציא אלבום עם ביצועים ללהיטים שכתב לאחרים. אחרי הסינגל המרקיד "רוני שלי", הגיע שיר הרוק "עיניים כחולות", אחריו הבלדה "אמא", שנכתבה בעקבות מות אמו של פיק, פאולינה ז"ל, וכעת מוסיף אליהם "המאסטרו" את "בריחות קטנות", שיר דאנס עם נגיעות דאב-סטפ, שהלחין פיק למילים של דורון מדלי, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של אורי כבירי.

אבל גם כשמחמיאים לצביקה פיק על השיר החדש שלו, הוא ממהר להתגונן: "זה לא שיר אישי, לא אני כתבתי את המילים. אני מתחבר לטקסטים שאני שר אבל אין פה סיפורים אישיים, חוץ מהשיר 'אמא' אין בכלל דברים אישיים באלבום הזה. אני מתייחס לזה כשיר פופ, לטקסט כטקסט פופ, להלחנה כהלחנת פופ ולהפקה כהפקת פופ. ההתייחסות היא מקצועית ולמרות זאת המילים חודרות, לא ציניות, ומשקפות מערכות יחסים של בני אדם. זה שיר חמוד בצורה בלתי רגילה, אני מבסוט ממנו, הפעם אני מאוד מבסוט".

-מה צפוי באלבום החדש?
"אני שומר בו על הקו של פופ ומשתמש בטכניקות חדשות, סאונדים חדשים, מפיקים שונים, לא מתוך רצון להיות מעודכן בכל מחיר, אלא כי זה מה שמתאים לשירים האלה לדעתי, השיקול הוא מקצועי בלבד. יהיו אלבום עשרה שירים. הוא ייצא עד החגים וסינגל אחד ממנו ייצא אחרי שהאלבום כבר יהיה בחוץ".

"זה לא תקליט פוליטי. הכוונה היא לעשות שירים יפים"

-אחרי כל השנים, יש לך איזושהי אמירה באלבום הזה?
"האמירה היא פשוטה: אלה שירים שכתבתי, הלחנתי ובא לי להקליט אותם וליהנות מהם. אין פה משהו אחר. זה לא תקליט פוליטי. הכוונה היא לעשות שירים יפים, מוזיקה טובה, הכי טובה שאתה יודע לעשות באותו רגע. זה גם מה שאני מנסה באלבום הזה ומי שיקנה אותו וישמע אותו ברצף יהנה ממנו, כי הוא נשמע כיפי כזה עם שירים מגוונים מאוד. הכל פופ, אבל בסגנונות שונים, ככה שיש אחיזה במשהו".

-חבל שהעורכים בגלגלצ לא חושבים ככה.
"בעיני זו טעות מאוד גדולה לא לפרגן. שאלתי עורך וקריין למה הוא לא משמיע את השירים החדשים שלי, והוא אומר לי 'בחייך, אני שם 'מרי לו', 'אהבה בסוף הקיץ' ו'הרקדן האוטומטי'. הם שוכחים שגם אלה היו פעם תינוקות קטנים ושצריך לתת צ'אנס לחומר חדש. הם שמים תמיד להיט ישן. אפשר לשים חומר חדש. הקהל כן רוצה לשמוע. אני מדבר איתם ויודע שהקהל הרחב ישמח לשמוע שירים חדשים".

שרונה פיק ודניאל פדרמן (צילום: סיון פרג')
בקרוב הוא יהיה סבא? צביקה פיק בחתונת בתו דניאלה | צילום: סיון פרג'

-זו בעיה של הרבה אמנים ותיקים.
"נכון, וברדיו עושים טעות גדולה. או שהם משמיעים זמר צעיר שהוא הכוכב התורן של אותה שנה, או את הקלאסיקות ונותנים פחות צ'אנס. זו טעות ואני מקווה שהקהל יעקוף את הדבר הזה ויקנה את האלבום בכל מקרה".

"תפנה לעורכים ברדיו. לא אני מחליט מה משמיעים"

-אפילו את השיר "אמא" שהוצאת מעומק הלב השמיעו מעט.
"מה לעשות? תפנה לעורכים ברדיו. לא אני מחליט מה משמיעים ברדיו. יש לי יחסי ציבור שמדברים איתם. משמיעים אותי, אבל זה לא מספיק. צריך להשמיע חומר חדש, לא להידבק ללהיטים ותיקים".

-אתה שר את השירים החדשים בהופעות?
"כן, עכשיו נכניס כמה שירים למופעים שלי. את 'אמא' עדיין לא שרתי בהופעה אבל אני מניח שזה יקרה מתישהו. כל שיר ששרים מאוד מרגש, לאו דווקא החדשים. יותר מהותיקים וזו התרגשות שונה. למשל ב'אני לא יכולה בלעדיך' כל הקהל תופסים את הראש. אתה שר ורואה מה שעובר על הקהל. קרו להם דברים עם השירים האלה שמלווים אותם כל החיים וזה מאוד מרגש, היחס, האינטראקציה עם הקהל, התגובות".

-בתך שרונה התחתנה, בקרוב תהיה סבא?
"אני לא רוצה לדבר בכלל על חיי האישיים. בוא נעזוב את זה בצד".

-תארח את שרונה ודניאלה בהופעות?
"אם הן ירצו אשמח לארח אותן. כבר ארחתי אותן בעבר כמו שאתה יודע ואני מקווה להמשיך עם זה".

*צביקה פיק ישתתף במופע ההתרמה למושתל הכליה ישי ברג שיתקיים במועדון זאפה בתל אביב ב-5.8. את האירוע מארגנת בתו, דניאלה פיק, וישתתפו בו גם אביב גפן, אפרת גוש, אריק ברמן, דן תורן, דניאל סלומון ואמנים נוספים.