"אני אף פעם לא עוצר לפסק זמן ממושך מדי. ברגע בו אני מסיים להקליט אלבום חדש מתחילה בפועל העבודה על האלבום הבא", מנסה עידן יניב לפרש את ההספק המפואר שלו. שלוש שנים בלבד אחרי ש"חושב עליה" הפך אותו לשם מוכר בכל בית בישראל ו"את יפה", "סרט הודי" (הדואט עם דנה אינטרנשיונל), "חכי לי" וגרסת הכיסוי ל"ונדמה שישוב" הוכיחו שהוא הרבה יותר מפלא של להיט אחד, יניב משלים הקלטות אלבום שלישי, המיועד לצאת במרץ הקרוב וטרם נקבע לו שם סופי. מה שכן נקבע הוא סינגל הבכורה, "מה עם אהבה", עם מילים, לחן והפקה מוזיקלית של הנרי, היוצא היום לרדיו.

בהתחשב בעובדה שיניב, כולה בן 22, גם הספיק בין לבין להתגייס לשורות צה"ל ולחרוש את הארץ ביותר ממאה הופעות של "תפוס ת'פסטיגל" (בהן שר את "מלאך", השיר של ילדי הפסטיגל), אכן קשה להבין איך הוא דוחס הכול ללו"ז של 24 שעות ביממה. "זו עבודה קשה", הוא מודה, "לאסוף את השירים הכי טובים זה רק חלק מהעניין. עולם המוזיקה משתנה כל הזמן. כשאני עובד על אלבום בשנת 2008 אני כבר צריך לחשוב על הסאונד של 2010. מה יהיה הכי עדכני נכון לזמן בו השירים יצאו, לא רק הזמן בו הם מוקלטים".

עידן יניב: "הפסטיגל יותר קשה מהטירונות"

-פסטיגל מול טירונות. איפה היה קשה יותר?
"בכנות? בפסטיגל. 100 הופעות בחודש זה טירוף. בטירונות אתה כל הזמן בתנועה ממקום למקום, ובפסטיגל העברנו ימים שלמים באולם אחד. שלא יבינו אותי לא נכון, ההשתתפות במופע הייתה חוויה אדירה, אבל היה קשה לפעמים. מזל שאת רוב האלבום החדש הקלטתי לפני תחילת ההופעות, כי לא נשאר לי זמן לשום דבר אחר".

עידן יניב חולצה לבנה ודיסקית (צילום: דור מלכה)
"ב-2008 כבר חשבתי מה יהיה הסאונד של 2010". עידן יניב | צילום: דור מלכה

-איך באופן כללי השירות הצבאי משתלב עד כה בקריירה שלך?
"משתלב, עובדה. בצבא הולכים לקראתי, ואני מצידי עושה את חלקי כמיטב יכולתי ונראה לי שבסך הכל זה עובד יפה מאוד".

-אתה הרי אלוף התמרונים בלוחות זמנים צפופים.
"מזל שאני, והצוות המקצועי שעובד איתי, הופכים מיומנים ככל שאנחנו מתקדמים. יש דברים שהם כבר מובנים בתוך התהליך. ברור לנו שבכל אלבום חדש צריך ללכת עוד צעד קדימה. אף פעם לא אדרוך לגמרי במקום, מה גם שיש לי כבר הקו המאפיין אותי כמבצע. יותר ויותר יוצרים איתם אני משתף פעולה מבינים כיום מי זה עידן יניב ומה הכי נכון לו. כך נוצר החיבור עם הנרי, ובעיני זו הייתה הגשמת חלום לעבוד איתו. הוא התקשר למשרד ואמר למנהל שלי 'יש לי שיר שתפור על עידן', וכאשר שמעתי סקיצה של 'מה עם אהבה' אמרתי מיד: 'זה בפנים'".

עידן יניב: "המעורבות בעיבודים זה חלק מהבנייה שלי כאמן"

-בפעם הראשונה אתה בוחר שיר קצבי, אפילו הומוריסטי, כסינגל ראשון.
"יהיו גם בלדות באלבום החדש, אבל רובו יהיה הרבה יותר קצבי ואופטימי. לא תכננתי, ככה יצא. פשוט נפל עלי מקבץ שירים מעולים שהיו גם קצביים, בהם השיר הזה. דואטים, לעומת זאת, לא יהיו הפעם. אני ממשיך לשתף פעולה עם כמה מעבדים מוזיקליים, לא מפקיד הכל בידיים של מוזיקאי יחיד, ואני שותף לראשונה בכמה עיבודים לצד שירים שכתבתי והלחנתי לבד ועם אחרים".

-יש סיכוי שבעתיד יצא אלבום בו תכתוב, תלחין ותעבד בעצמך את כל החומרים?
"כן. זה חלק מהבנייה שלי כאמן. בכל אלבום חדש אני מעוניין להפוך מעורב יותר, לכתוב שיר אחד יותר, לחן אחד יותר, עיבוד אחד יותר. בסופו של דבר יגיע האלבום בו אהיה בשל מספיק לקחת אחריות אמנותית מלאה על כל השירים אבל אני לא ממהר לשום מקום. זה יגיע".