איגי דיין מתארח הערב בתוכנית "פלייליסט" של ערוץ 24 בהגשת אילנה ברקוביץ' וג'ייסון דנינו-הולט, בעריכת דרור נחום. דיין מוכר לכולם כמתופף להקת "משינה", אבל בקרוב יוציא אלבום סולו שני בשם "פשוט מסובך", עם להקת הליווי "הצללים".

מתוך האלבום של דיין מצליח בימים אלה השיר "האושר בא", שנכנס לפלייליסט של גלגלצ אחרי שראה אור בשתי גרסאות - גרסת רדיו מקוצרת וגרסת אלבום ארוכה הכוללת בתוכה מאהוול בערבית.

מדובר באלבום סולו שני לאיגי דיין, אחרי שאלבומו הראשון "משהו ממך", שיצא בשנת 1992, תקופה בה נחשב לאליל רוק שעל שמו החליטה הזמרת איגי וקסמן לכנות את עצמה בשם "איגי".

"האושר בא" הוא סינגל שני לדיין והצללים, אחרי שלפני שנתיים יצאו השיר והקליפ "מחשבה". "היתה אז התלהבות גדולה שלי ושל כל ההרכב", אומר דיין, "מאז השלמנו את הקלטות האלבום ועכשיו אנחנו מוציאים אותו כמו שצריך".

על המפגש עם הרכב "הצללים" מספר דיין: "צחי אלוש מלהקת 'מרפסות' הזמין אותי לאיזה מקום. לא ידעתי מה מחכה לי. כשהגעתי לשם הבנתי שהגעתי לאולפן ושיושבים מולי שישה חבר'ה שכולם ברוקנ'רול. באותו ערב כבר הקלטנו את השיר הראשון. משם זה המשיך לשישה חודשים של התעלות עם אנשים מפרגנים".

"כמו במשינה המוזיקה מבוססת על אנרגיות של אנשים"

"הייתי בא כל ערב עם שלושה שירים חדשים, הייתי משמיע, בוחרים אחד ומתחילים לרוץ עליו. התפקיד שלי היה להביא את השירים ולתת רעיונות עם גיטרה, ועוד אחד מצטרף ועוד אחד, וככה עשינו את האלבום הזה. יש הרבה מוזיקה שלי בו כי ניגנתי מלא תפקידים והיתה חבורה מדהימה. היום על הבמה יש גלגול של הדבר הזה. מה ששומעים זו חגיגה מבחינתי".

בהתייחסות ללהקתו "משינה", אומר דיין: "מבחינתי אין הבדל. כמו במשינה התחלתי את האלבום הזה בתמימות מבלי לדעת לאן הוא יגיע, וכמו במשינה זה מבוסס על אנרגיות של אנשים. אני יכול לדמיין הרבה אנשים שרים את השירים, אבל זו לא המטרה. הדברים תמיד מתחילים מאנשים שמנגנים אחד עם השני, מה שקורה עם זה אחר כך על גלי הזמן ואהבת הקהל יכול להיות יפהפה, אבל הבסיס אותו בסיס".

-מי כמוך יודע ששיר שאתה עושה היום יכול להישאר לעוד 30 שנה.
"אני מאוד מקווה שאחייה לראות את הדבר הזה. אני חייב להיות כן ולהגיד שגם כשהוצאתי את אלבום הסולו הראשון שלי שהיה נחשב אז בלתי מסחרי. הייתי בטוח שזה יפיל כל בן אדם שישמע אותו והיתה מייג'ור כאפה. חטפתי מציאות לתוך הפנים. זו אחת הסיבות שמאז לא עשיתי עוד אלבום, למרות ששירים תמיד נכתבו. רצון לעשות משהו תמיד היה. כי תמיד אתה צריך גם את המנגנון שיעזור לך להוציא אותו. תמיד חיפשתי את הדרך. אני הייתי בטוח שתהיה הצלחה - כמה דביל בן אדם יכול להיות?".

*איגי דיין ו"הצללים" יופיעו ב-4 בינואר 2014 ב"איזור" בתל אביב.