הזמרת והיוצרת אביה שושני אירחה אמש על הבמה של תאטרון "תמונע" בתל אביב את עומר דץ מ"הכוכב הבא" ומורן מזור, זוכת "אייל גולן קורא לך" ונציגת ישראל לאירוויזיון בשנה שעברה.

השניים ששירתו עם שושני בלהקת חיל האויר, שרו משיריה. עומר דץ ביצע איתה בדואט את השיר "רוץ איתי", ומורן מזור, ששושני היתה זמרת הליווי שלה באירוויזיוון, שרה שיר שלה בשם "בשקט לאהוב".

שושני כותבת ומלחינה את שיריה. את העיבודים וההפקה המוזיקלית היא עושה עם הרכ הנדנים שלה, בו חברים אודי גרשוני, אגם תימור, ליעד ברוידא. אביעד אטון ודור סמוכה. היא בחרה לחשוף בביצוע שלה את השיר "חולה בראש" - בהחלט בחירה מעניינת.

אביה שושני, בת 21 מגבעתיים, נולדה בערד כבת זקונים מבין חמישה אחים, ועברה למרכז בגיל 12. מגיל קטן שרה וניגנה, אך בעקבות קשיים כלכליים של המשפחה הפסיקה לנגן בשל עלויות הגבוהות.

היא הכירה את עומר דץ בגיל 15 בלהקת נוער. אחרי שעזב את הלהקה הקשר התפורר, עד לגיוס ללהקה צבאית שם הם גילו שהם מתגייסים באותו מחזור. אחרי שעברו יחד טירונות וסדנאות שובצו שניהם ללהקת חיל האוויר, שם הכירו והתחברו למורן מזור.

אביה שושני ועומר דז (צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז)
חברים מהצבא. אביה שושני ועומר דץ | צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז

"נעשינו חברים ממש טובים", אומרת שושני. "מורן רצתה שאהיה זמרת ליווי שלה בקדם ארוויזיון ואז ניצחנו בתחרות והיינו יחד בשוודיה. חוויה מדהימה. במהלך השנתיים הקשר התחזק, נעשנו למשפחה. עומר ומורן עודדו מאוד את היצירה שלי ואהבו את השירים, עד שעלה הרעיון להעלות הופעת בכורה ולארח אותם.

-ספרי על המוזיקה שלך.
"החומרים כולם מקוריים. נכתבו מהבטן הרכה בלי התנצלויות או התחנפויות. אני משתדלת לכתוב בכנות, כי כך לדעתי אנשים באמת יכולים להתחבר. בשנה האחרונה החל תהליך היצירה, הכתיבה וההלחנה. אני מושפעת מאביתר בנאי, דודו טסה, אביב גפן, עידן רייכל, שלומי שבן, שלום חנוך. חווה אלברשטיין ועוד המון המון מוזיקה ישראלית.

"מי שליוו אותי בכל התהליך היו תמיר חיטמן ואיתי זילברשטיין, שהיו עדים לכל צעד שעשיתי תמכו ודחפו אותי היישר אל המים העמוקים בשנים האחרונות. היום אני מלצרית בבר ה'בוגארט' בגבעתיים, משוחררת ומתכננת לעוף גבוה".

אביה שושני ועומר דץ – רוצי איתי (תמונת AVI: mako)
וגם מלהקת הנוער | תמונת AVI: mako

אביה שושני ועומר דז (צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז)
בהופעה בתמונע | צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז
אביה שושני (צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז)
"חולה בראש". אביה שושני | צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז
עומר דז תמונע (צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז)
דץ דה וויי | צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז
מורן מזור- תמונע (צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז)
עם כובע קסמים. מורן מזור | צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז

מורן מזור- תמונע (צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז)
ובפרופיל | צילום: יעל אפשטיין ודביר גיחז