בוב דילן גראמי 1 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
בוב דילן בהופעה | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

בוב דילן התחיל את מסע ההופעות שלו לשנת 2011 בחודש אפריל בטיוואן וקיים 17 הופעות במהלך החודש במקומות כמו בייג'ין, שנחאי, סינגפור, הונג קונג, ויאטנם, אוסטרליה וניו זילנד. אחרי החודש הצפוף הזה הוא ינוח ויחזור לבמה בחודש יוני כשאנחנו (20.6 באיצטדיון רמת גן) התחנה השלישית בסיבוב האירופאי.

ניתחנו את 17 ההופעות שקיים דילן בחודש האחרון במטרה לנסות ולהבין מה צפוי לנו בהופעה באיצטדיון רמת גן ולהתכונן כראוי. כמובן שמדובר בניתוח סטטיסטי בלבד והרבה יכול להשתנות. הופעה ממוצעת של בוב דילן כוללת בין 14 ל-17 שירים, כשחלק מהשירים ארוכים ומגיעים גם לעשר דקות למי שמתעניין באורך המופע.

הקבועים, המתחלפים, המזדמנים

חילקנו את השירים שדילן ביצע בשנת 2011 ל-3 קבוצות - השירים (הכמעט) בטוחים שמבוצעים בכל הופעה, שירים עם סבירות גבוהה שנוגנו בחלק גדול מהמופעים, והקבוצה השלישית - להיטים שרבים מאיתנו ירצו לשמוע והופיעו פעמים בודדות ברוטציה.

השיר שפותח את רוב ההופעות הוא "Gonna Change My Way Of Thinking" המצויין מהאלבום  "Slow Train Coming" מ-1979 ובפעם היחידה שדילן ויתר עליו אז הוא החליף אותו ב"Gotta Serve Somebody" מאותו האלבום.

כל החלק המרכזי של המופע מורכב משירים שמתחלפים בינהם ברוטציה מכל הקטלוג המפואר של דילן כשהיחידים שתמיד נמצאים שם הם " Tweedle Dee & Tweedle Dum" מ-2001 ו-Tangled Up In Blue" ו" Simple Twist Of Fate", שניהם מהאלבום המופתי "Blood On The Tracks" שיצא ב-75'.

"Like A Roling Stone" בהדרן

בניגוד לקלישאה, אצל דילן אנחנו דווקא לא יודעים איך זה יתחיל, אבל די יודעים איך זה יגמר. הסיום של החלק הרשמי של ההופעה כולל תמיד את שתי הקלאסיקות מאלבום המופת "Highway 61 Revisited " מ-1965. הראשונה היא שיר הנושא הקלאסי וההמשך, השיר שסוגר את המופע, הוא "Ballad Of a Thin Man". שניהם לחלוטין מספקים את הסחורה.

גם בהדרן הקבוע דילן מפנק את הקהל עם כמה מהשירים מהגדולים ביותר שלו. ההדרן נפתח תמיד ב-"Like A Rolling Stone " שגם הוא לקוח מ" Highway 61 Revisited", כשבמחצית מההופעות הוא מצ'פר מיד אחריו גם עם "All Along The Watchtower". השיר שבדרך כלל חותם את המופעים של דילן הוא "Forever Young" המתבקש.

השירים (הכמעט) בטוחים
Highway 61 Revisited
Ballad Of a Thin Man
Like A Rolling Stone
Forever Young
Tangled Up In Blue
Simple Twist Of Fate
Gonna Change My Way Of Thinking
Tweedle Dee & Tweedle Dum

שירים עם סבירות גבוהה
All Along The Watchtower
A Hard Rain's A Gonna Fall
Desolation Row
Things Have Changed
Spirit On The Water
Thunder On The Mountain

להיטים ושירים חזקים שמבוצעים ברוטציה
Blowin' In The Wind
Don't Think Twice, It's All Right
It Ain't Me, Babe
Love Sick
Not Dark Yet
Gotta Serve Somebody
I'll Be Your Baby Tonight
Senor (Tales Of Yankee Power

כידוע, קשה מאוד למצוא ביצועים של בוב דילן ברשת - הוא לא מאפשר הכנסת מצלמות גלויות להופעותיו ודורש מאתרים כמו יו טיוב להוריד חומרים שמעלים מעריצים מתוך ההופעות. ובכל הנה שלושה קטעים מהסיבוב ששרדו, נקווה שלא ירדו בקרוב.

Desolation Row בבירון ביי, אוסטרליה השבוע, באיכות מעולה


Highway 61 Revisited מאחת ההופעות האחרונות


דילן בסולו מפוחית באוסטרליה

>> מכירת הכרטיסים לבוב דילן נפתחה בבליץ של 12 אלף כרטיסים ביום הראשון