אין תמונה
"קשה לנו לחדור לסצנת המטאל בארץ. אנחנו לא שמאלנים, רק שרים נגד מלחמות ובעד שלום". כאוס

"להקת הטראש מטאל הערבית הראשונה בישראל" זה התואר שמתהדרת בו להקת כאוס, המורכבת מ 5 ערבים נוצרים מנצרת. הלהקה שקיימת כבר 4 שנים הולכת לעשות היסטוריה ולהשיק את אלבום הבכורה שלה, (ועכשיו שכל חברי להקות המטאל בארץ ישבו ויאכלו את הלב), בהופעת חימום ללהקת "לאמב אוף גוד", שיגיעו להופעה בארץ בהאנגר 11 בנמל תל-אביב, ב 30 במאי.

כרטיסים ל"גולדן רינג" במטאליקה

"פשוט שלחנו מייל עם חומרים שלנו למנהל של לאמב אוף גוד, להקה שאנחנו מאוד אוהבים" מספר פארס סאלם  מתופף ומיסד הלהקה "כעבור מספר ימים הוא התקשר אלינו ואמר שהוא רוצה לנהיה להקת החימום של הלהקה בארץ, בהתחלה ממש לא האמנו, זה כמו חלום".

-ממתי אתם במטאל?
"את ההכרות שלנו עם המטאל התחלנו עם מטאליקה, כמובן. גם קנינו עכשיו כרטיסים ל'טבעת הזהב' להופעה הקרובה שלהם, זה פעם בחיים. לפניהם כבר היינו בהופעות בארץ של מגהדת', היטבריד, פול דיאנו ונייטוויש שהיא להקה שאני נורא אוהב, עד שהם החליפו סולנית. מלהקות המטאל בארץ אני מאוד אוהב את פריי פור נט'ינג שהם גם חברים טובים שלנו".

כאוס בעצמם כבר הספיקו להופיע בפסטיבלי מטאל מקומיים בנהרייה, חיפה ונצרת מול קהל יהודי, רוסי וערבי. "יש לנו תמיכה מהסצנה המקומית אבל קשה לנו לחדור לסצנת המטאל בארץ", אומר סאלם. "לצערי לא מזמינים אותנו להרבה פסטיבלים ואני מקווה שעכשיו אחרי ההופעה עם 'לאמב אוף גוד' יזמינו אותנו יותר, כי סך הכל יש לנו המון קהל. להופעות שלנו בנצרת מגיעים 150 אנשים, מתוכם לפחות 50 יבואו להופעה שלנו עם 'לאמב אוף גוד'".

"רוב הקהל שלנו בארץ הוא יהודי ועולים מרוסיה"

-יש יהודים בקהל שלכם?
"רוב הקהל שלנו בארץ הוא יהודי ועולים מרוסיה, וכולם יודעים שאנחנו ערבים מנצרת. רק פעם אחת קרה לנו ששיכור קילל אותנו ואמר לנו 'יאללה לכו תופיעו בשטחים'".

-נעלבת?
"כן, נעלבתי בקטנה, אבל לא הפסקתי את ההופעה, אנחנו כאן בשביל המוזיקה".

אין תמונה
"תכל'ס, אנחנו הערבים, עושים מוזיקה מזרחית יותר טוב מאנשים לא מזרחים וערבים". כאוס

סאלם, בעל תואר אדריכל ומעצב פנים, לומד כיום ב"רימון" ולא חושש מתגובות במגזר שלו. "אני אף פעם לא מתייחס למה שאומרים לי החברים והמשפחה בנוגע למוזיקה שלנו", הוא אומר, "כי הם תמיד יגידו משהו טוב. אני מתייחס רק לתגובות של אנשים שאני לא מכיר. בהופעה שלנו בחיפה ונהרייה קיבלנו הרבה תגובות טובות וזה למעשה מה שמדרבן אותנו להיות משהו יותר גדול".

"מבחינת ליריקה אנחנו כמו ג'ון לנון"

חמשת חברי הלהקה מכירים מילדות וגרים קרוב אחד לשני, מה שעוזר להם להתאמן כמעט מידי יום, "מכיוון שאנחנו ערבים אז הסגנון המזרחי ממש חזק אצלנו, ובשירים שלנו אנחנו משלבים המון מוזיקה מזרחית. תכל'ס, אנחנו הערבים, עושים מוזיקה מזרחית יותר טוב מאנשים לא מזרחים וערבים, ויש לנו כמה שירים עם סגנון אוריינטאלי בולט".

"מבחינת ליריקה אנחנו כמו ג'ון לנון, אנחנו שרים על חיי היום יום שלנו ועל שלום עולמי, אנחנו לא שמאלנים, אנחנו פשוט נגד מלחמות ובעד שלום בכל העולם. אין לנו שירים שמתייחסים ספציפית למזרח התיכון".