הדג נחש בנאום הזכיה בטקס עמי (צילום: אור קפלן)
"נצטרך למצוא מסגרת המתאימה למה שאנחנו כיום". הדג נחש | צילום: אור קפלן

"הדבר האחד שאנחנו כבר סגורים עליו בכל הנוגע לאלבום החדש שלנו הוא שהגיע הזמן לעשות אותו", אומר סולן הדג נחש, שאנן סטריט, רגע לפני שההרכב מסיים את סיבוב ההופעות שליווה את האלבום "בעזרת הג'אם" שיצא לפני שנתיים. הדג נחש ייפרדו מהקהל המקומי בארבע הופעות, בהמלכן ישולבו לראשונה שירים חדשים וגם יתארחו מבצעים נוספים ביניהם יהלי סובול ויעל דקלבאום

"תמיד אהבנו שיתופי פעולה, בעיקר על הבמה", אומר סטריט, "יהלי סובול יוצר ענק, ולא יצא לנו להופיע איתו בעבר. עדיין אין לנו מושג מה ייצא מחדר החזרות כשנתחיל לעבוד על ביצועים משותפים, אבל אני משוכנע שזה ישמע מדליק. גם בהופעות בחו"ל אנחנו מנצלים כל הזדמנות לארח אמנים מקומיים".

-למה לציין רשמית סיום סיבוב, אם ממילא בקרוב אתם יוצאים להופעות נוספות?
"פרט לתקופה של חצי שנה, בין האלבום הראשון לשני שלנו, אנחנו מופיעים בלי הפסקה מ-96'. אנחנו לרוב לא עוצרים, אלא מחליפים פאזה. עבורנו, סיום סיבוב הוא מאין הודעה רשמית לקהל שהאלבום הקודם סיים את חלקו ובמופע הבא הדגש יעבור לשירים חדשים".

על פניו, הכל פורח בממלכת "הדג נחש". בשנתיים מאז יצא "בעזרת הג'אם", בו נכלל הלהיט הענק "הנה אני בא" (ששולב בפסקול הסרט של אדם סנדלר "אל תתעסקו עם הזוהן"), הספיקה הלהקה להוציא מארז אלבום ו-DVD בהופעה חיה, שאנן סטריט הוציא את אלבום הסולו עטור השבחים "הבזק אור חולף", הבסיסט יא יא כהן אהרונוב הוציא אלבום סולו וגם DJ גיא מר משלים הקלטות אלבום עצמאי.

מצד שני, השנה העברית החדשה מוצאת אותם, לראשונה מאז פרצו לפני שמונה שנים עם האלבום "המכונה של הגרוב", נטולי גב ניהולי וכלכלי, בעקבות סיום החוזה שלהם עם לייבל "עננה". "אנחנו נהנים מהאופציה לא לקבל עדיין החלטות ארוכות טווח", אומר סטריט. "אני לא יודע אם ננסה לעבוד מול חברת תקליטים גדולה, או שנפיק את המאסטר הבא בהשקעה עצמאית. אני יכול רק לומר שסיימנו את ההתחייבות ל'עננה' ברמה הכי חמה ואוהבת. 

אין תמונה
"קובי אוז, הראשון שהאמין בפוטנציאל שלנו"

"קובי אוז תמיד יהיה, בעיני לפחות, הראשון שהאמין בפוטנציאל שלנו והסכים להשקיע בנו, בלי לנסות לשנות אותנו ולשאול למה אנחנו לא שרים יותר בלדות. עבדנו עם 'עננה' בשנים בהם שיטת העבודה של הלייבל התאימה לנו. עם השנים, באופן טבעי, הצרכים משתנים. נצטרך למצוא מסגרת המתאימה למה שאנחנו כיום ואם יהיה צורך נמציא אותה".

-"עננה" מנסה להכתיב תנאי עבודה שונים מול האינטרנט, לעומת חברות תקליטים אחרות. זו מגמה שתנסו לשנות בעתיד?
"אני לא האיש לענות על זה. כמו שאמרתי, נושא התוכניות לעתיד בכל הרמות יידון בין כל חברי הלהקה ויוחלט כשהעבודה על חומרים חדשים תיכנס להילוך גבוה. מה שכן, רוב רפרטואר הלהקה כבר ניתן להורדה באתרים שונים בחו"ל".

גם יוסי פיין, המפיק המוזיקלי הקבוע של הדג נחש בשנים האחרונות, עדיין לא משוריין לפרויקט הבא. "אני לא יודע אם יוסי פיין יהיה שותף בפרויקט", מודה סטריט. "השירים החדשים אפילו לא הגיעו לשלב סקיצות. בעבר, יוסי הסכים לעבוד איתנו רק אחרי ששמע חומרים שמצאו חן בעיניו. אולי זה יקרה גם הפעם ואולי לא".

-לנוכח העניין בכם בשוק האמריקני יש סיכוי שבאלבום הבא כבר תקליטו באנגלית?
"כן. אנחנו מדברים כבר הרבה זמן על כתיבה באנגלית, אבל אם זה יקרה מה שיכריע זו איכות החומר. עברית או אנגלית, לאלבום ייכנסו השירים שישמעו הכי טוב".

-ההתנסות באלבומי סולו תתרום, לדעתך, ליצירתיות שלכם כהרכב במהלך העבודה על האלבום החדש?
"גם אם זה מה שיקרה, לא זו הסיבה שהקלטתי את 'הבזק אור חולף'. זה אלבום שהייתי חייב לעשות, אני עדיין מקבל תגובות נפלאות וגאה בו מאוד. אותן הסיבות הובילו את יא יא וגיא מר ללכת על הפרויקטים שלהם, אבל 'הדג נחש' תמיד הייתה הבסיס ממנו אנחנו יוצאים ואליו נחזור".

 

רועי אדרי ויעל דקלבאום ("הבנות נחמה") יתארחו בבארבי ת"א (16/10) ויהלי סובול ואלרן דקל ("Fאנקנשטיין", ליאור שליין) יתארחו בזאפה ת"א (17/10, 14:00).