קלאוס מיינה, הסקורפיונס (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
הגרמני הכי אהוד בישראל. קלאוס מיינה, הסקורפיונס | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL

לרגל בואה של להקת "הסקורפיונס" להופעת פרידה בישראל (7 במאי, היכל נוקיה) ערכתי ראיון עם הסולן קלאוס מיינה. בראיון שוחחנו על שני אלבומי הלהקה האחרונים ועל סיבוב ההופעות שאמור להיות סיבוב הפרידה מהמעריצים.

אחת הנקודות המעניינות היא שבאלבום האחרון "Comeblack 2011" נכללים מספר שירים של הסקורפיונס שהלהקה מבצעת מחדש, כמו "Wind of change", "Rock you like a hurricane" ו-"Still Loving You", שבגרסה היפנית של האלבום מופיעה גרסה נוספת של הלהקה בדואט עם הזמרת הצרפתיה אמדין בורז'ואה, זוכת "כוכב נולד" הצרפתי.

כמו כן מופיעות באלבום גרסאות כיסוי לשירים ולהקות, בעיקר משנות ה-60', עליהם גדלו "העקרבים", כגון "Across the universe" של הביטלס, "Ruby Tuesday" של הרולינג סטונס ו-"Children Of The Revolution" של הטי. רקס.

נקודה מעניינת נוספת היא שהצליל והסגנון של האלבום הלפני אחרון של הסקורפיונס "Sting In The Tail 2010" דומה לצליל של אלבומי הלהקה משנות ה-80' והוא זכה להצלחה רבה. ראויים לציון השירים "Lorelei" והשיר "Sly" שהוא מחווה ללהיט הגדול של הלהקה "Still loving you". כשיצא השיר המקורי ב-1984 הוא היה להיט בכל העולם, בצרפת לבדה הוא נמכר ב1.7 מיליון עותקים. צרפתים רבים, כך מספר קלאוס מיינה, עשו אהבה לצלילי השיר הזה וחלקם קראו לבנות שלהם שנולדו ב-1985 "Sly", לפי ראשי התיבות של "Still loving you".

סיבוב הפרידה של הלהקה נמשך כבר כשלוש שנים וכולל בין 80 ל-100 הופעות בשנה. על פי קלאוס מיינה ההופעות הופכות למרגשות יותר ויותר ככל שהזמן עובר ו"המסך האחרון" מתקרב לרדת על הסקורפיונס באופן סופי.

לפני סיום הפתעתי את קלאוס כשהשמעתי לו ג'ינגל של התוכנית "מציאות" אותה הגשתי עם נועם גיל-אור ושודרה במשך חמש שנים בימי שישי בצהריים ב88FM. הג'ינגל כולל כמובן את הסקורפיונס ברקע ואת קולו של קלאוס מכריז על התוכנית.

*"כל ההתחלות" של אלי לפיד עם סולן הסקורפיונס קלאוס מיינה, רשת ב', שבת 28.4.12 ב6:00.

קלאוס מיינה, הסקורפיונס (צילום: Ethan Miller, GettyImages IL)
וכנראה גם בצרפת. קלאוס מיינה, הסקורפיונס | צילום: Ethan Miller, GettyImages IL

>> מדונה מבטלת מופע אחד מבין השניים, תופיע רק ב-31.5