דוד לביא מגיע הערב (ראשון, 23:00) לתוכנית "פלייליסט" בערוץ 24 וחושף את השיר החדש "שני חדרים". זהו למעשה שיר מקורי שני ללביא מתוך מה שצפוי להיות אלבום הבכורה שלו, אחרי הסינגל הראשון "Strait Away".

כמו כן שחרר לביא עד כה קאבר ל"צוללת" של אפרת בן-צור וגרסת הופעה ל"היא חזרה בתשובה", מתוך ההופעה שקיים באוזן-בר בתל אביב.

גלעד שגב: "התחלתי לשאול את עצמי 'מי אני?'"

האורח השני ב"פלייליסט" הערב הוא גלעד שגב, ששחחרר ממש היום את אלבומו החדש "קולות הלב", שכולל בין היתר את שיר הנושא "קולות הלב" - הדואט עם מירי מסיקה , שיש לו סגנון מזרחי, ולצידו שירים מערביים יותר כמו "יום קדוש", "יום אחר" ו"הדמעות שלך".

בראיון מסביר שגב איך הוא שר גם מזרחית וגם פופ מערבי, ומתחבר גם לצד הסורי וגם לצד הפולני שבו: "יש מינונים של כל מיני דברים, הרעיון הוא לנסות לשלב מקצב מהצד הזה ומלודיה מהצד הזה. אני לא מסלסל, אבל אני מוצא שילוב שהוא כן מי שאני".

-באת מלהקות רוק כמו "ג'וני הכבאי" ו"העניבות".
"זה מה שקיבלתי כל החיים. פתחתי את הרדיו, פתחתי את האמ.טי.וי, כל הזמן היה את הרוק הזה אז אתה מתחיל לעשות אותו. אבל אז מגיע הרגע שאתה שואל 'מי אני?'. "האם אני איזשהו הד של להקה כמו 'קולדפליי' או זמר רוק אחר, או שאני איזשהו בן אדם אחר בעולם. אני מנסה להבין מי אני בעולם ולתת לזה ערך מוסף משל עצמי. זו לא בושה. אתה מגלה שזו לא בושה. למה לא לעשות משהו שהוא אנחנו ושהוא יהדהד בעולם? למה שנעשה גרסה של משהו שמגיע מבחוץ, אומנם עם טקסטים אישיים, אבל צבעים מבחוץ? עוים ניסיון ורואים מה קורה, ניסוי וטעייה".

אריאל זילבר: "באוטו אני שומע זוהר ארגוב"

אורח נוסף ב"פלייליסט" הערב הוא אריאל זילבר, שהוציא אלבום חדש בשם "העטלף והתרנגול" וענה על שאלון מוזיקלי שהציגו לו המנחים ג'ייסון דנינו הולט ואילנה ברקוביץ'. מהשאלון מתברר שהשיר של זילבר שהוא הכי גאה בו הוא "ואיך שלא", אותו כתב על אשתו, שהיא כיום עורכת דין, ובשום אופן לא על כלבה או כלב. זילבר מתבאס שהוא לא כתב הרבה שירים של אחרים, למשל אלה של צ'אק ברי.

מצד שני זילבר לא אוהב אף אחד מהקאברים שאמנים אחרים עשו לשיריו - "אני לא מכיר כל כך הרבה ואני חושב שאני עושה הכי טוב את השירים שלי", הוא אומר. את דואט החלומות שלו, עם ריי צ'ארלס המנוח, הוא כבר הצליח לפספס, כך מתברר. באמבטיה זילבר אוהב לשיר את "תה עושה סחרחורת" של להקת "גזוז".

"כל בוקר אני קם ויש לי מנגינה בראש", עונ זילבר לשאלה מה משמח אותו. "אני כל הזמן מסתובב ובאות לי מנגינות לראש, כל חיי אני שר, כל הזמן אני שר, גם כשאני עצבני אני שר. וכל פעם זו מנגינה אחרת, ואלה לא דברים שהם ידועים. אני ממציא, ואו שהם נשארים או שלא.

איפה זילבר שומע מוזיקה? רק במכונית, אבל הוא לא כל כך מתחבר למה שמשמיעים היום ברדיו, יש לו בעיה עם המילים. "באוטו אני שומע זוהר ארגוב שאני מאוד אוהב, נונ סטופ שומע אותו, או שאני לא שומע כלום", הוא מודה.

 *התוכנית "פלייליסט", מגזין המוזיקה של ערוץ 24, תשודר ביום ראשון 10.3 בשעה 23:00, בהנחיית אילנה ברקוביץ' וג'ייסון דנינו הולט. עורך התוכנית: דרור נחום.