אין תמונה
"בהופעות אנחנו נשמעים אפילו יותר מחוספסים". נערות ריינס

בראיון לפני שנה וחצי היו "נערות ריינס" במיקסים לאלבום הבכורה. היום, אחרי שהמשיכו לטחון הופעות במועדונים, מוציאים רועי פרייליך (גיטרה ושירה), גיא גולדשטיין (בס) וניר וטשטיין (תופים( את "יום ראשון", סינגל בכורה מאלבומם, שייצא בלייבל של הלבונטין 7.

"זה שיר ראשון שנקרא 'יום ראשון' שיוצא ביום ראשון", אומר פרייליך (34) בחיוך. "הוא נחשב ליותר מלודי שלנו. אנחנו מושפעים מפאנק סבנטיז עוד מהתקופה שהתחלנו ועד היום, מלהקה כמו 'מודרן לאברז', ורוק בכלל, גם ישראלי. פוסט-פאנק זה גם מגניב. בהופעות אנחנו נשמעים אפילו יותר מחוספסים כי שם אנחנו טריו של גיטרה-בס-תופים, העיבודים יותר רזים ובשביל לחפות אנחנו מנגנים קצת יותר עצבני".

-השירה שלך נשמעת זועמת.
"לאו דווקא. ככה אני שר. גם אם אשיר שיר ילדים הוא יישמע אצלי קצת זועם, מבלי להתכוון".
"נערות ריינס" מופיעים כבר ארבע שנים, בהרכבים משתנים, לעיתים עם דפנה קינן מ"דפנה והעוגיות". פרייליך גם ניגן עם רם אוריון בהרכב הליווי של דיה רז, בת טיפוחיהם של האחים שחר ואייל אבן-צור.

חזק בלואו-פיי

את השם "נערות ריינס" הגו פרייליך וגולדשטיין עוד בחיפה, בעקבות אנקדוטה ששמע פרייליך מאביו. "אני מודע למיתוס התל אביבי של השם 'נערות ריינס'" (כינוי לבחורות ש"נותנות" א.נ.), הוא אומר. "וגם אם הוא לא היה קיים הייתי קורא ככה ללהקה".

-התחלתם לנגן בחיפה.
"כן, גיא ואני התחלנו לנגן עוד בחיפה. אני שרתי וניגנתי אוקסטית והוא היה גיטריסט. כשעברתי לתל אביב נטשנו את המוזיקה והלכתי ללמוד קולנוע. כגחמה התחלתי להקליט סקיצות ביתיות ממש לעצמי. זה התחיל להתגלגל וגיא הציע שינגן בס לפרויקט ואני התחלתי לנגן חשמלית. התחלנו די מאפס לשחק עם זה. התחלתי לשמוע דברים בסגנון של לעשות הכל לבד, לא הפקות אלא לואו-פיי, לשחר החוצה דברים. זה מה שהנחה אותי בהתחלה.

"ובאמת עשינו הכל לבד, גם ברמת הגרפיקה והעיצוב והכל כי גיא הוא גם מעצב ואמן פלסטי. לא חשבנו שנגיע להקלטות והופעות. עם הזמן נפתח לנו התיאבון. להופעה הכי גדולה רק שלנו הגיעו 150 איש בלבונטין. אבל יש גם הופעות לפני 50 איש וגם פחות".

"בשיווק מסורתי אנחנו די עצלנים"

-עד עכשיו הביקורות מאוד טובות.
"כן, היו מאוד משמחות. אנחנו מתגלגלים לנו והופתענו שהיו ביקורות וזה שהן טובות אז זה בכלל זה מגניב. משמח שאנשים אוהבים".

-מתי יוצא האלבום?
"הוצאנו כבר מהדורה של 200 עותקים שנגמרה, ובתקווה השבוע נוציא עוד אחת. אנחנו קצת בלגניסטים אז אני מקווה שזה יקרה. בכל מה שקשור לשיווק המסורתי אנחנו די עצלנים, אבל אני רוצה שזה יקרה השבוע".