בימינו, ב"עידן האינטרנט", נדמה שמוזיקאים כבר לא מרוויחים את הכסף שלהם ממש מהמוזיקה עצמה. הרי מי כבר משלם כדי לצרוך מוזיקה? מספר ההורדות הפיראטיות הולך וגדל, ומי שלא מוריד שומע מוזיקה בסטרימינג ורואה קליפים ביוטיוב. את הכסף שלהם המוזיקאים בטח עושים מהופעות ופרסומות, אנחנו אומרים לעצמנו. אבל האמת היא שאפשר לסמוך על ענקי תעשיית המוזיקה שהם יודעים לתרגם את מיליוני הצפיות בסרטוני היוטיוב שלהם לכסף. הרבה כסף.

עוד ב-mako מוזיקה:

פסיי הוכיח את זה כשהלהיט שלו "גנגאם סטייל" עבר את רף מיליארד הצפיות והכניס לו בין 800,000 דולר לבין 2 מיליון דולר (תלוי לאיזה מקור אתם מאמינים). נכון, זה יחסית כסף קטן עבור תעשיית המוזיקה, אבל זה עדיין יותר ממה שהם הרוויחו בימי MTV (בערך כלום) ויותר ממה שהם מרוויחים בהורדות פיראטיות (ממש כלום). הנה דוגמאות ל-6 מוזיקאים שעשו רווח מיוטיוב בכמה דרכים שונות:

הקליפ: Robin Thicke - Blurred Lines
השיטה: פרסום של יוטיוב
הרווח: 880,000 דולר

נכון הפרסומות המעצבנות בתחילת הקליפים, שאנחנו מדלגים עליהם במהרה או בכלל נמנעים מהם באמצעות אדבלוק? אז הן שוות למפרסמי הקליפ בערך 2 דולר לכל 1000 צפיות, תלוי במדינה שבה הקליפ נצפה. "Blurred Lines" (הגרסא הנקיה שלו) הגיע לבערך 440 מיליון צפיות, כלומר הרוויח משהו באיזור ה-880,000 דולר - לא כולל הכסף שרובין ת'יק היה צריך לחלוק עם חברת התקליטים שלו יוניברסל לפי החוזה שלה.

הקליפ: Baauer - Harlem Shake
השיטה: Content ID
הרווח: 440,000 דולר

אם מישהו מחזיק את הזכויות למוזיקה שנמצאת בוידיאו כלשהו, ודורשת שיורידו אותו - יוטיוב מורידה אותו. אבל קודם כל, יוטיוב מציעה גישה שונה: "Content ID". זה אומר שאם החלטתם ללוות את קליפ החתונה שלכם עם שיר של כריס בראון, בראון וחברת התקליטים שלו יכולים להסכים לך להשאיר את זה ולכסות את הדבר עם פרסומות. זה מה שקרה עם "הארלם שייר" כשהוא פרץ ב-2013 עם משהו כמו 400 מיליון קאברים שייצרו כסף לחברת התקליטים.

הקליפ: Adele - Hello
השיטה: VEVO
הרווח: לא ידוע

המטרה של VEVO, שותפות בין יוטיוב לחברות התקליטים הגדולות, היא לחלק את השפע בין האתר ובין תעשיית המוזיקה. השירות הושק ב-2009 וב-4 השנים הראשונות לקיומו שילם לבעלי הקליפים למעלה מ-200 מיליון דולר. בלתי אפשר להגיד כמה אדל או כל אמן אחר מרוויח בלי לבדוק את החוזה הספציפי שלהם, אבל כמובן שככל שוידיאו זוכה ליותר צפיות כך הוא מייצר יותר מזומנים - ו"Hello" עשה עד כה כמיליארד ורבע צפיות.

הקליפ: Pink - Just Give Me a Reason
השיטה: מכירות מוזיקה
הרווח: 4.5 מיליון דולר

עמודי יוטיוב מכילים לעיתים רחוקות לינקים לשירותים כמו אייטיונס ואחרים בהם מעריצים יכולים לרכוש ולהוריד את השיר. "Just Give Me A Reason" מכר יותר מ-3.5 מיליון עותקים דיגיטליים במחיר של קצת יותר מדולר לאחד, ולמרות שהשירותים לוקחים את העמלה שלהם מתוך הסכום, רוב הכסף הוא רווח עבור פינק וחברת התקליטים שלה. (נכון שזה לא קרוב לרכישת האלבומים הישנה והטובה בטאואר רקורדס עבור 70 שקל, אבל זה בהחלט לא פוגע בחשבון הבנק של פינק).

הקליפ: OK Go - Needing/Getting
השיטה: ספונסר
הרווח: מיליון דולר

Ok Go ידועים בקליפים המושקעים והמגניבים שלהם, והמהפכה שהם עשו בתחום הקליפים הביאה אליהם הצעות מספונסרים רבים (ביניהם חברת הענק סמסונג) לעסקת ספונסרשיפ - הלהקה מקלבת מימון לקליפ, והחברה מקבלת פרסום. על פי מקורות בתעשייה, חברת המכוניות שברולט שילמה ללהקה מילין דולר עבור שילוב המכוניות שלהם בקליפ של "Needing/Getting" שהגיע ליותר מ-34 מיליון צפיות ביוטיוב.

הקליפ: Jason Mraz - The Woman I love
השיטה: מרצ'נדייז
הרווח: לא ידוע

כשהסינגר-סונגרייטר ג'ייסון מרז פרסם את הסינגל שלו בוונלטיינז דיי, הוא כלל בתוך הקליפ הפניות לעמוד מרצ'נדייז בו הוא מכר מתנות מיוחדות ליום האהבה. יוטיוב מבטיחה לשלב את עמודי קניית המרצ'נדייז באופן נוח בתוך האתר, אבל בינתיים זה עוד לא קורה והמעריצים נשלחים לרכוש באתרים אחרים.